Wysłany: Wto Lis 01, 2011 10:09 [r 200]Światła drogowe razem z mijania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich użytkowników forum
Męczy mnie to że gdy przełączam ze świateł mijania na drogowe to palą sie tylko długie a chciał bym żeby się świeciły drogowe i mijania razem . Czy jest to możliwe ? Jak tego dokonać? Ponieważ nie chce grzebać na oślep żeby czegoś nie spartolić (żarówki h4)
.
Albo słabo szukałem albo takiego tematu nie ma jak cos to przepraszam i prosze o oświecenie .
Dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez jrdarus1 Wto Lis 01, 2011 11:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 10:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z całym szacunkiem ale pytałem się jak tego dokonać . W wielu samochodach te światła działają razem i jakoś jest wszystko ok. zresztą nie będę jeździł na długich nie wiadomo ile, dużo w nocy nie jeżdżę a czasami dobrze by było przywalić dobrym światłem.
nie wiem jak w nowszych, ale w starszych R kanciakach przy zmianie na drogowe zapalaja sie w sumie 4 zarowki, z mijania na drogowe, plus dodatkowe w srodku maski blizej grila H3 lub H7
u mnie w 125p kanciaku daje tak ustawic przelacznik, ze pali sie jedno i drugie włókno i powiem ze przy zapalonych 4 zarowkach drogowych, te mijania wypadaja blado
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Generalnie producenci pewnie nie bez powodu przy żarówkach H4 wymuszają palenie sie albo włókna mijania albo drogowego ... myslę, że właśnie ze względu na trwałość żarówki lub bardziej raczej odbłyśnika (może po prostu "spłynąć" ) i instalacji (nie jest przygotowana na takie prądy).... a co do wykonania, to wystarczy połączyć ze sobą styki od świateł mijania i drogowego w żarówce poprzez diodę (o prądzie min. 10A) Dioda zablokuje przepływ prądu od mijania do drogowych, ale zezwoli na przepływ prądu w drugim kierunku.
Niestety długie światłą w R200 słabo oświetlają pfrzestrzeń przed autem i rozumiem chęć poprawy tej sytuacji. Wydaje mi się, że pozostanie tylko założyć inne zarówki i/lub dołożyć przekaźniki w instalację (poprawi to zasilanie i jednocześnie troche jasnosć świecenia, lub założyć lampy typu "angel eyes" i masz wtedy oddzielny reflektor na światłą mijania i drogowe. Trzecia ewentualność ... po prostu się przyzwyczaić
yyyy to w R200 na światłach nie ma przekaznika caly prad idzie przez przełącznik przy kierownicy
nie wierze,
to juz w kanciaku takowy byl i to tym z avatara
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja teżlekko ubolewam nad światłami w trudniejszych warunkach, szkoda że nie da się legalnie i poprawnie zaadaptować HID'ów bo różnica jest znaczna w oświetleniu.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
u mnie były po zakupie założone 100W ... i oprócz funkcji grzałki to bida z nędzą była ... założyłem dobre normalne żarówki i już lepiej było ... póxniej była wymiana lamp + dołożenie przekaźnika i wymiana przewodów + nowe zarówki i w końcu ze swieczek zrobiły się światła
eee czy drogo ... koszt materiałów to jakieś ze 20 PLN ... robota dla elektryka nietrudna ... dla nieelektryka to może być trochę czarna magia ... generalnie chodzi o to, żeby główny prąd na żarówki szedł tylko od aku przez bezpiecznik, przekaźnik do żarówki a nie przez pół samochodu. To powoduje, że spadek napiecia po drodze jest minimalny i na żarówke idzie wyższe napiecie, co powoduje, ze jaśniej swieci. Co do samego wykonania, to nie jestem w stanie tak w ciemno bez samochodu narysować schematu i opisać co trzeba zrobić. Łopatologicznie to trzeba wstawić przekaźnik, którego sterowanie będzie wzięte z obecnej zarówki, a zasilanie części roboczej z akumulatora przez bezpiecznik. Średnio kumaty elektryk da sobie z tym radę. Ja dorobiłem sobie kawałek nowej instalacji, na grubszych przewodach i zasilonych prosto z alternatora, i zrobiłem to tak, żeby w razie czego łatwo było wrócić do "fabryki" ... ale możliwych rozwiazań jest kilka ...
Proponuję zrobić mały eksperyment i na zapalonych światłach dodatkowym przewodem podać plus z akumulatora na żarówkę (górny styk żarówki H4 ten poziomy jest od włókna mijania) i powinno być widać jaki efekt da założenie przekaźnika. Pozatym jeśli macie stare reflektory to bym się pobawił w rozklejenie i wyczyszczenie lustra i szybki przedniej. Wszystkie te zabiegi razem powinny przynieść poprawę oświetlenia.
A ja bym polecił podłączyć do świateł drogowych halogeny w zderzaku. Nie przegrzejesz lamp, nie obciążysz instalacji i dobrze oświetlisz drogę przed autem. Jak nie masz orginalnych można kupić za 50zł o podobnym kształcie i podłączyć na przekaźniku tak jak napisał Brt. Kiedyś ojciec miał tak podłączone w Polonezie powiem Ci, że jak zapalał taki komplet to trawa na poboczu się paliła Można podłączyć to pod 3 pozycyjny klawisz (1 wyłączone, 2 włączone przeciwmgielne, 3 włączone przeciwmgielne z drogowymi).
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum