Wysłany: Sro Lis 02, 2011 15:36 [R25] po zatankowaniu do pustego baku nie chce odpalić
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Wita (jeśli dobrze trafiłem), mam problem bo dziś rano rover nie chciał zapalić, elektryka działała, kręcił, ale nie dawał rady silnik wystartować, raczej nie zmarzł, bo o 7 rano nim dzisiaj wracałem wiec stał sobie może 4 godziny, jak postukałem w bak wywnioskowałem że nie ma paliwa (paliwomierz nie sprawny_przy innej okazji będę prosił o pomoc) a wracałem ze 130 na osi, to mogło zassać faktycznie tą resztkę. Dolałem 5 L świeżego diesla i nic, spróbowałem z gazem odpalić-nic, pod pompować tą pompką przy filtrze paliwa i też nic. Pytanie czy to może być całkowicie zapchany filtr paliwa, czy jednak coś innego? Dodam że do tej pory chodził super. Mam go około 2 tygodnie. Ew. może imo szfankuje, ale nie wygląda na to, bo kontrolka gaśnie jak zwykle a imo jest oryginalne, nie przerabiane. Proszę o sugestie, bo nie ufam lokalnym mechanikom tak do końca w kwestii roverów...
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Lis 02, 2011 16:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 02, 2011 15:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pewnie pompa sie zapowietrzyła .... spróbuj odpowietrzyć pompę .... poluzuj też nakrętki od weżyków do wtryskiwaczy i zobacz czy paliwo leci .... jak tak to później poskręcaj i próbuj odpalać ... niestety o ile kojarzę to iDT po zapowietrzeniu nie dają sie łatwo odpowietrzyć.
Ja miałem podobne problemy, gdy zabrakło paliwa. Mimo odkręcenia śrubki przy wtryskiwaczu i pompownia, aż pocieknie paliwo (na prawdę pompowałem bardzo długo), auto nie chciało zapalić. Jedynym ratunkiem okazało się zapalenie ze spychu. Zdrowie to nie jest i jak podpowiadają inni koledzy może popsuć silnik. Dołączam się do pytania, co zrobić, aby odpaliło normalnie po tym, jak czasem paliwa zabraknie (w moim modelu nie ma kontrolki niskiej ilości paliwa).
Trzeba pompować gruszką aż napełni się filtr paliwa i wszystkie przewody paliwowe idące do pompy, potem tak jak pisze Brt, poluzować przewody do wtryskiwaczy i kręcić aż zacznie lecieć paliwo.
W dieslu nie powinno się dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa. Nawet jak wskaźnik nie działa to trzeba sobie zdawać sprawę jaki jest poziom w zbiorniku.
Piotrek_B., Nalej więcej paliwa a nie 5 litrow, min 10 litrów albo 15 litrów Pod pompuj gruszka aż będzie twarda i potem próbuj odpalić Jak dalej nic to weź Plaka i Plakiem zaskoczy. aVp30 na tyle dobra ze w sumie samo odpowietrzana jest.
A drugie co może być ze po prostu tobie pompa padła jak nie chce odpalić A próbuj najpierw powyższe metody
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 10:32
Układ paliwowy w iDT nie jest chętny do odpowietrzenia kręcąc silnikiem.
Ja u siebie zdejmowałem przewód wchodzący do pompy i pompowałem gruszka aż pojawi się tam paliwo.. dwa obroty rozrusznikiem, znowu zdjęcie przewodu i pod-pompowanie. Tak może dwa razy. Za trzecim już się rozkręcił.
Dodam, ze poluzowany wtrysk sikał paliwem - może jakimiś resztkami i było to dość mylące.
Zrobione. Czas pracy własnej: 10 minut. Wstępna diagnoza mechanika: przypchaj auto, z godzinę mi zajmie naprawa tego (i pewnie ze 40 zeta), więc tak jak Brt pisał, odpowietrzyłem filtr tą śrubką na górze, poluzowałem wtryskiwacze (paliwko leciało) i zaskoczyło. Generalnie bez większego problemu się obeszło i nawet nie zalałem ropą nic (minimalnie filtr ) Dzięki wszystkim za chęci
PS. małą rada dla potomnych z podobnym problemem: UPEWNIJCIE SIĘ ŻE AKU MA WYSTARCZAJĄCO ENERGII!!! (mój padł w między czasie, to na kablach był pod fordem 1.3 i dopiero jak dostał prąd z czegoś mocniejszego to tryknął)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum