Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Cześć. Mój pierwszy post na tym forum. Kupiłem Rovera parę dni temu z niedziałającymi 1 i 2 biegami wentylatora. Wlutowałem rezystory zgodnie z tourtialem:
http://www.roverki.pl/zro...00-400-600.html
Używając takich samych rezystorów jak autor poradnika.
Po podłączeniu do kostki, działają wszystkie biegi lecz po chwili strasznie się przegrzewają. Drucik oporowy do tego stopnia, że aż zaczyna "swiecić" na czerwono.
Wygląda to tak:
Zna ktoś przyczynę dlatego tak się dzieje?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:16
Jeśli będziesz sprawdzał działanie oporników na module wymontowanym z obudowy wentylatora to tak właśnie będzie się działo. Jest to normalny objaw wydzielania się zredukowanej przez opornik mocy. Dlatego oporniki są zamontowane razem z wentylatorem, który podczas pracy chłodzi je i nie dopuscza do ich przegrzania.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Po podłączeniu do kostki, działają wszystkie biegi lecz po chwili strasznie się przegrzewają. Drucik oporowy do tego stopnia, że aż zaczyna "swiecić" na czerwono.
bo musisz mieć to przykręcone w swoje miejsce
tam dmuchający wentylator chłodzi druciki oporowe/rezystory
i wszystko będzie oki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum