Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Pon Sty 16, 2012 16:45   [R75] Problem z odpaleniem - CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Przepraszam że zakładam nowy temat ale tamten został zamknięty.

Mam następujący problem, rano chciał odpalić samochód temperatura -2,5 C przekręciłem kluczyk by nagrzać świece, następnie odśnieżyłem sobie samochód. Próbowałem go odpalić co się nie udało jeszcze raz przekręciłem zgasła spiralka ( nagrzewanie świec) odczekałem jeszcze troszkę i zakręciłem lecz nadal z niepowodzeniem i tak jeszcze z dwa razy. Po jakimś czasie takiej zabawy odpalił pokonałem cała trasę bez problemowo. Wieczorem chciałem jeszcze raz odpalić samochód i podobna sytuacja.

- samochód stał pod górkę, gdy jest w tym położeniu świeci się rezerwa.
- stał cała noc przysypany śniegiem

Co może być przyczyną ?

Nowe informacje:

Zastosowałem się do wskazówek SeniorA który napisał:
SmoK, silnik należy odpalać zaraz jak zgaśnie kontrolka świec żarowych.Dla ponownego uruchomienia trzeba całkowicie cofnąć kluczyk zapłonu , jeśli cofnie się kluczyk tylko do pozycji II to nie odpali.Może tu jest przyczyna. ( Bardzo dziękuję za pomoc )

-> Przez ostatnie dni sprawdzałem na rożne sposoby odpalić, lecz nadal nic nie pomogło.
Podczas podróżowania samochodem zero problemów krótki postój np: do sklepu tez bez problemu samochód odpala. Noc na dworze gdy rano chce odpalić np dziś -4,5 stopnia podgrzałem świece lampka znikła auto kreci lecz nie odpaliło, więc jeszcze raz wróciłem kluczykiem.
- podgrzałem świece ( nie odpalałem ) wróciłem kluczykiem podgrzałem jeszcze raz świece gdy znikła spiralka zakręciłem i odpaliło.

To mój pierwszy samochód z silnikiem diesel.

Sytuacja którą opisałem jest normalna ?.
Ja coś źle robię ?.
Czy to jakaś usterka ?.

Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sty 26, 2012 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 16:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 17:03   

Mi to wygląda na walnięte świece. Ja w tamtą zimę miałem trochę problemów ale odpalałem. Jak były większe mrozy to grzałem świece i 5 razy i tak dopiero za 2 albo 3 razem odpalał. Z czasem bylo coraz gorzej przy mniejszych mrozach też kręcił i nic. Dopiero za następnym razem. Jak u ciebie jak już odpali i trochę pochodzi to potem zapala, ale po nocy nie. W tym roku w październiku wymieniłem świece i okazało się że 3 były spalone. W tym roku nie ma takiej okazji żeby je sprawdzić ale teraz jak było trochę mrozu i moje auto stało 2 dni na dworze nie ruszane to dziś tylko bzyknął za razem.
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 17:21   

Jutro będę wymieniać olej silnikowy oraz filtry więc poproszę by sprawdzili mi świece.
Proszę o niezamykanie tematu, gdy wrócę napiszę co mi powiedziano.

Bardzo dziękuję za pomoc
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 17:54   

Według tego co piszesz to z pewnością są świece
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 18:29   

Nie byłbym tego taki pewien. Przy takiej temperaturze silnik z CR musi, po prostu musi odpalić, nawet bez świec, jeśli wszystko jest ok. Tutaj problem jest gdzieś indziej.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 19:51   

Ten silnik bez świec powinien odpalić w takich temperaturach
Jak jeździsz na rezerwie i pompkę w baku masz uszkodzoną to takie objawy mogą być. Po dłuższej przerwie ciężko jest mu zassać paliwo z baku. Jak już zassie to już będzie podawał w czasie jazdy
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 20:00   

potwierdzam że napewno nie świece,ja mam wszystkie 4 spalone i niemam większych problemów nawet przy -20 odpalić
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 20:54   

sash997, :mrgreen: ja nawet przekaxnika siwec nie mam i pali na dotyk :) pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sty 16, 2012 20:54 ]
SmoK, zalej do pełna i zobacz czy sytuacja sie powturzy, jak nie to cos z pompką, i pamietaj zeby nie jeżdzić na rezerwie bo wtey syf mozne zaciągać z baku :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:33   

Roverek zalany 1/2 baku zobaczymy co z tego będzie napisze jak się poprawi.

Drodzy Panowie i Panie mam jeszcze jedno pytanie. Dziś podczas wymiany oleju gość próbował skasować mi inspekcje olejową, podłączył sprzęt widoczny na poniższym obrazku.
Następnie stwierdził ze nie da się bo mam inspekcje na - (minusie) mówił ze tylko serwis mi zostaje. Czytałem na forum że ktoś kasował inspekcje olejową przyciskiem do kasowania licznika dziennego.
Jak to działa?.
Jak mogę to skasować ?.
Bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:50   

sash997 napisał/a:
potwierdzam że napewno nie świece,ja mam wszystkie 4 spalone i niemam większych problemów nawet przy -20 odpalić

To w takim razie po co są te świece skoro w takiej temperaturze auto pali bez problemu???? Jak babcię kocham można zgłupieć. Skoro tak by bylo to bym nie wymieniał świec (150 zł wymiana + 225 świece). Pewnie nikt by tego nie robił bo rzadko u nas są takie temperatury.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 13:38   

SmoK napisał/a:
Następnie stwierdził ze nie da się bo mam inspekcje na - (minusie) mówił ze tylko serwis mi zostaje.
i ma rację jak odpowiednio długo jest na minusie to tylko komp serwisowy T4
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 21:36   

ja przy -50 000 skasowałem i to nie KTS-em tylko czymś wiele tańszym :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 19, 2012 08:31   

ja miałem inspekcje na -35000 i skasowałem kawałkiem drutu
Instrukcja kasowania jest gdzies na tym forum
 
 
tomek1973 



Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: biała podlaska



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 22:00   

Witam jestem posiadaczem [ R 75 2.0 CDT ] również mam problem z odpalaniem mianowicie przy niskiej t -5 jak postoi przez noc odpali po czym gaśnie i tak nawet dziesięć razy. nie reaguje na pedał gazu w tym czasie, po którymś razie wejdzie w obroty i jest ok jeśli jest odpalany co kilka godzin nie ma tego problemu pracuje równo w miarę dynamicznie .Pompki sprawdzone są ok filtr wymieniony .Jeśli ktoś wie co to może być wdzięczny bym był za pomoc . Pozdrawiam wszystkich sympatyków R75
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 22:33   

SmoK napisał/a:
Jak mogę to skasować ?.
skasowalem za pomoca druta i tez mialem na minusie tu masz opis http://www.roverki.pl/zro...u-rover-75.html

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 22:33 ]
tomek1973 napisał/a:
Witam jestem posiadaczem [ R 75 2.0 CDT ] również mam problem z odpalaniem mianowicie przy niskiej t -5 jak postoi przez noc odpali po czym gaśnie i tak nawet dziesięć razy. nie reaguje na pedał gazu w tym czasie, po którymś razie wejdzie w obroty i jest ok jeśli jest odpalany co kilka godzin nie ma tego problemu pracuje równo w miarę dynamicznie .Pompki sprawdzone są ok filtr wymieniony .Jeśli ktoś wie co to może być wdzięczny bym był za pomoc . Pozdrawiam wszystkich sympatyków R75

podlacz pod t4 najlepiej bo takie szukanie to wrozenie z fusow
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 08:42   

tomek1973, jeśli tak się dzieje i nie reaguje na gaz, to masz coś z układem wysokiego ciśnienia. Obroty Ci falują w między momentem po odpaleniu, a samoistym zgaśnięciu? Moim zdaniem są dwie opcje. Wtryski, lub pompa. Z tym, że gdyby to były wtryski, to by raczej zawsze się tak działo, a tutaj jeśli piszesz, że za którymś razem "załapie", to wyglada na problem ze "zrobieniem ciśnienia". A teraz takie pytanie jeszcze... Jak sprawdzałeś pompki?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 09:21   

tomek1973, moim zdaniem masz problem z pompką niskiego ciśnienia. Zrób tak jak napisałem http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297 uderzając w nią.
 
 
tomek1973 



Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: biała podlaska



Wysłany: Sob Sty 21, 2012 22:28   

Rowan pompki sprawdzałem własną metodą mianowicie odłączyłem przewód i je uruchomiłem paliwo leci czyściutkie a ciśnienia nie jestem w stanie zatrzymać nawet na chwilę. Ja załapie to chodzi na bardzo wolnych obrotach ale równo po czym gaśnie dzisiaj -1 zgasł 3 razy .Co do pompy miałem padniętą w bmw i zimny palił a ciepły kręcił i kręcił ale jak załapał to chodził ale to był inny silnik.

[ Dodano: Sob Sty 21, 2012 00:25 ]
Rowan mam jeszcze jedno pytanie nie znam się za bardzo na tym typie wtrysku chodzi o to czy możliwe jest że zawór wysokiego ciśnienia nie działa tak jak trzeba i pompa nie nabija odpowiedniego ciśnienia na akumulator przez to nie przebija wtrysków.

[ Dodano: Sob Sty 21, 2012 13:39 ]
jeszcze jedno pytanko czy zawór wysokiego ciśnienia ma za zadanie ustalić ciśnienie paliwa na listwie wypuszczając do zbiornika nadmiar podanego przez pompę paliwa. Czy tylko zabezpiecza przed cofaniem tłoczonego paliwa Jeśli ktoś się w tym orientuje będę wdzięczny za pomoc.

[ Dodano: Sob Sty 21, 2012 22:28 ]
hej nikt się w tym nie orientuje ?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 15:43   

tomek1973, no problem z zaworem jest prawdopodobny. Tylko pytanie czemu raz go odcina, drugi itd. a potem nagle "łapie" i chodzi. To mnie zastanawia. jeśli chodzi o "nabicie" ciśnienia, to tak, zawor ma za zadanie utrzymać, jest to zawór regulacyjny. Tylko, że jeśli by nie utrzymywał, to raczej miałbyś również problem z odpaleniem, bo nie byłoby dobrego ciśnienia i nie dotawałby impulsu do otworzenia wtryskiwaczy. Zawór możesz sprawdzić, ale moim zdaniem w tym przypadku to nie to. Ja bym się kierował ku samym wtryskiwaczom.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 21:05   

zawór można przeczyścić,przedmuchać, nie jest to dużo roboty a może być akurat to... ja w lato miałem problem z odpaleniem , szarpał i niechciał załapać,czyszczenie zaworka i jak ręką odjął :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZTT] problem z odpaleniem silnika 2.0 cdti 131 KM
pyrek Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lis 22, 2016 12:11
pyrek
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi
wojtekhan Rover serii 75, MG ZT 57 Czw Gru 08, 2011 20:51
koza-06
Brak nowych postów [MG ZTT]nietypowy problem sprzegła 2.0 Cdti
xp_sekus_xp Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Sie 07, 2016 16:07
longer86
Brak nowych postów [R75 2.0 CDTI] Problem z alternatorem i paskiem
browarek005 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lis 03, 2017 16:12
marcin.misek
Brak nowych postów [MG ZT CDTI] Problem z odpalaniem silnika, prośba o pomoc.
VacekCycko Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sty 21, 2022 09:29
Norbik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink