Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Chciałem rozpocząć małą debatę na temat spalania.
Proponuje żeby każdy napisał jaki ma silnik jakie modyfikacje no i co najważniejsze spalanie miasto/ trasa koniecznie z uwzględnieniem stylu jazdy.
Zaczynam 1.8 VVC
Stożek i Strumienica
W tych warunkach przy jeździe miejskiej wyszło mi 12,5l/100km.
Powiem szczerze że lekko mnie to niepokoi
Jeśli chodzi o trasę to nie miałem okazji sprawdzić swojego mg w jakiejś konkretniej dłuższej trasie ale liczę że spokojnie udało by się zejść do 10 może 9.
Jeżdżę dynamicznie i dość szybko przed nagrzaniem silnika nie przekraczam 3-3,5tyś. Ale potem już mi sie zdarza.
Czekam na wasze raporty spalania i sugestie jak zdiagnozować co wpływa na nie najbardziej.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 08:49
Siema, mój 1,8i 120KM po mieście przy codziennej, w miare dynamicznej jeździe do pracy, po bułki i na miejskie przejażdżki wcinał między 10 a 11 litrów, czasami udawało się zejść minimalnie poniżej 10. W trasie natomiast udało się zrobić 7,5 litra na 100km. Żadnych modyfikacji silnika nie posiadam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 60 Skąd: Krapkowice
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 16:41
Witam
Posiadam MGF z 1997 roku 1.8 VVC.
na trasie w tamtym roku na długiej trasie z opola w bieszczady wyszło mi spalanie w granicach 6,5 L / 100
po mieście wychodzi mi jakieś 7,5L na 100... ale jak zaczynam przekraczać 3500 obrotów spalanie wzrasta... jazda na max powoduje wir w baku ale nie przekracza 11L /100
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 17:41
Ja wiem, czy to taki drażliwy temat ...
wciskasz w podłogę to musi swoje wciągnąć - logiczne.
Mój F (120KM) palił 8-9l/100km po mieście przy stylu jazdy mojej Mamy.
Przy moim stylu jazdy palił 10l/100km w mieście i ok. 7l/100km w trasie.
Pamiętajcie tylko, że przy jeździe w trasie z otwartym dachem spalanie będzie wzrastać.
Współczynnik oporu powietrza MGF'a z zamkniętym dachem wynosi 0,34, natomiast z otwartym 0,62.
Wiadomo, że każde przeciąganie powyżej 2500-3000obr/min zwiększa spalanie.
Stożek i strumienica?
A po co takie ustrojstwa w MGFie?
wystarczy dobra wkładka w filtr powietrza i dobry filtr paliwa .
Nie ryzykowałbym stożkiem w przypadku MGFa, bo w czasie jazdy w deszczu albo po jakiś piaszczystych podłożach różne rzeczy potrafią się pałętać po komorze silnika.
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Pierwszy ze zwykłym filtrem spalał:
7,0 - przy spokojnej jeździe
8 przy jeździe na maxa
7,5 przy mieszanej - elastycznej - trochę szaleństw.
Drugi z filtrem stożkowym:
9 litrów przy jeździe 'lekko elastycznej'
7,5 przy sporym oszczędzaniu silnika.
Ma ktoś z Was instalację LPG w swoim MG F?
Sekwencję, czy zwykłą?
Słyszałem kiedyś od gościa, że miał zwykłą i nie narzekał.
A może zamontować instalację wodorową? próbował ktoś?
Ponieważ dzisiaj zalałem po zakupie drugi bak do pełna to mogę śmiało powiedzieć, że w cyklu miejsko - wiejskim moja lala pali 9,1 l/100 km. Wynik dobry i porównywalny z wcześniejszymi relacjami. Dodam tylko, że mówimy o silniku 1.8 i roczniku 2000.
Ostatnio zmierzyłem średnią spalania i wynik mnie zaskoczył... jak na 1.8 VVC 160PS wyszło przy jeździe bardziej dynamicznej i agresywnej, tryb mieszany, trasa max 30km, z dynamicznym ruszaniem ze świateł , średnia wyszła... 8,6L... rewelacja przy takiej jeździe naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony, myślałem że będzie co najmniej litr więcej. MG nawet jest oszczędniejszy od mojego diesla (9,7L/100km)
MG TF silnik 1,6 rocznik 2003 po mieście staram się nie przekraczać 4 tyś obrotów ale nie zawsze mi wychodzi i spalanie to 9 litrów, poza miastem wychodzi mi 6,5, na autostradzie zbliza sie do 6.
Dziś kolejny raz zatankowałem do pełna, zatankowane 38,41L od ostatniego tankowania zrobione było 452KM = Średnie spalanie: 8,5L (biegi zmieniane zazwyczaj na 3500 do 4500 obr.), tryb mieszany, trochę miasta (Kraków i Wieliczka), trochę trasy, często krótkie odcinki np. do pobliskiego sklepu po piwo (nie po piwie ), wynik naprawdę dobry jak na mało oszczędną jazdę.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 03, 2012 22:01
T-RoX to ładnie bo ja teraz mierzyłem przy tankowaniu to wyszło mi 11,1l/100km ale tylko po mieście z podobnym trybem jazdy do Twojego z tym że ja mam 120 koni a nie 160 więc troche słabo wypadam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Madis, dziś znowu zatankowałem do pełna... i średnia już wyszła 9.3L, trochę gorzej, ale tym razem w sumie to bez żadnych tras, głównie tryb miejski lub krótkie odcinki najdłuższe chyba Wieliczka-Kraków-Wieliczka... no ale wiadomo po drodze światła, światła i jeszcze raz światła... w dodatku jazda znowu mało oszczędna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Pią Paź 12, 2012 08:40
Xao napisał/a:
Witam
Posiadam MGF z 1997 roku 1.8 VVC.
na trasie w tamtym roku na długiej trasie z opola w bieszczady wyszło mi spalanie w granicach 6,5 L / 100
po mieście wychodzi mi jakieś 7,5L na 100... ale jak zaczynam przekraczać 3500 obrotów spalanie wzrasta... jazda na max powoduje wir w baku ale nie przekracza 11L /100
Marcin
Kalkulator Cie oklamuje na 100%, szybko go zmień bo Xle PIT obliczysz do US i będą jaja
w miescie 7.5l chyba jak go pchasz na wolnych obrotach.
Na max 11 litrów? Wir w baku? Widze koles ze te terminy sa Ci conajmniej obce.
Witam.
120 KM z 99r. Rekreacyjnie w trasie do 120 km/h spalił mi 7,6l. W trybie mieszanym nie schodzi poniżej 8.6l. Co do max spalanie proponuje naprawdę pobawić się tym wózkiem przez dwie, trzy godziny po mieście i na parkingach i wtedy dopiero udać się do bankomatu a później na stacje.
Przy spokojnej jeździe w trasie (ok.90km/h) rekord .... 5.5/100km
Normalna trasa ( 90-130km/h ) ok . 6.5/100km
Trasa jak zaspałem do pracy ( 150km/h w górę ) ok. 8-9/100km
Miasto spokojnie - ok 6.5/100km
Miasto na pierwszych 2 biegach do czerwonego pola... 9.5-10km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum