Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
Autor Wiadomość
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



  Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:34   [R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Mam dwa takie mity (moze prawda nie wiem) dotyczacych paliwa i zapalania auta. Wiec słyszalem ze nie powinno sie zalewać auta tylko olejem napedowem np: ON Verwa, Ultimate itp., bo niby jest to paliwo bardziej suchsze i moze zniszczyc wtryski... Po drugie zapalanie auta powinno sie zapalic auto odczekac kilka minut ( 2-6min ) i można startowac. Co o tym sadzicie ?? ? Posiadam R75 2.0 CDT
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:45   

Pierwsze słyszę, żeby te lepsze paliwa cos mogły wtryskom zrobić .... jak masz ochotę to je lej i nic wtryskom nie będzie. Tylko moim zdaniem szkoda kasy ... ja tam nie zauważyłem różnicy ani w dynamice ani w spalaniu miedzy tymi "lepszymi" paliwani a normalnymi. A odnośnie pracy na wolnych obrotach, to też nie ma co czekać ... odpalasz i jedziesz (ale bez gazowania) ... w zimie możesz dać mu chwilkę ewentualnie. Auto się dużo wolniej nagrzewa na postoju niż podczas jazdy, więc zdrowiej dla silnika odpalić i jechać. W turbodieslu to po jeźdżeniu (szczególnie ostrzejszym) trzeba dać chwilę turbinie na ochłodzenie i zejscie z obrotów, wiec po trasie, lub dynamicznej jeździe miejskiej nie gaś silnika od razu, tylko daj mu chwilę na wolnych obrotach :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:49   

taz87 co do pierwszego to wątpie bo można by skarżyć producenta paliw.
2. ja stosuje taką zasadę im zimniejszy silnik tym daję więcej czasu i odwrotnie im cieplejszy to czekam aż się schłodzi.
 
 
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:52   

czyli waszym zdaniem paliwo to nie ma znaczenia jakie zalejemy ma chodzic a co do odpalania zimnego to warto poczekac.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 19:00   

Ja jeśli nie mam skrobania szyb, to nie czekam ... odpalam, kilka sekund i w drogę ... tylko spokojnie na początek ... dopiero po złapaniu temperatury można go trochę pogonić. A i zwykle zimą czekam z włączeniem ogrzewania aż się silnik trochę zagrzeje. Zresztą klima automatyczna w belli sama się włącza dopiero jak temperatura silnika osiągnie jakąś rozsądną wartosć.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 19:11   

Co do paliwa, to moje doświadczenie z polską ropą mi mówi, że na tej samej ilości Verwy dojeżdżam dalej gdzieś o 150 km w porównaniu do ON (długość trasy ok. 850km), i jakość tego paliwa jest porównywalna do ropy, którą kupuje u siebie na Litwie. U nas nie ma dzielenia na ON i coś tam bardziej jakościowego - zwykła ropa jest po prostu wysokiej jakości. Aha, i w zimie nie zamarza jak słyszałem że były problemy w Polsce :) Takie doświadczenie miałem i z Renault 19 dT, i z Roverem 75 CDT. jak przyjeżdżam do Polski zawsze leję Verwę. Chociaż ostatnio zaczynam odnosić wrażenie, że Verwa się psuje - chyba spróbuję Ultimate.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
taz87 



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 34
Skąd: Mielec



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 19:20   

a na verwie i ultimate nie robi sie coś wiecej kilometrów bo takie mity tez słyszałem ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 19:30   

Ja nie stwierdziłem różnicy .... może kiedyś jeszcze zrobię testa. Ale znajoma z pracy (seat TDI) też mówiła, że więcej km robi na ultimate niż na zwykłym.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
developer01 



Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 20:52   

Ja na zmianę leję ultimate i zwykłą i jedyna różnica jak dla mnie widoczna w portfelu. Co do tankowania zimą to w większości przypadków stacje i tak spóźniają się z zimowymi dodatkami, efektem są problemy z odpalaniem przy dużych minusach.
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 22:27   

Ot,rozważania....rada dla wątpiących w jakość paliwa: przenośne laboratorium.
Na poważnie,to nie wiadomo co się tankuje,chociaż według mediów jest lepiej niż kilka lat temu.
Po pierwszej przygodzie z zamarzniętym paliwem w przewodach w środku A4 i to w nocy każdej zimy dolewam depresator i nie oszczędzam na tym.
Z rozrzewnieniem wspominam mojego wolnossącego diesla z peugeota,który na opale,vervie i rzepaku jeździł tak samo,tyle samo palił i do celu dojeżdżał.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 23:47   

ja od miesiąca tankuje tylko i wyłącznie Shell V-power Diesel ten za ponad 6.20 co mogę stwierdzić hm na początku nie czułem różnicy :) ale teraz jak już przejechałem ponad 2 pełne baki na tym paliwie efekt? spalanie spadło o około 0.3-0.04l/100km w mieście, auto jest delikatnie mocniejsze i wydaje mi się że silnik ciszej i lepiej pracuje ale może to tylko pozory
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:12   

Mój tato ma Peugeota Partnera Tepee (2011) 1,6 HDi 90KM 240Nm i twierdzi, że spalanie mu spadło na Paliwie Verva ale nie zauważył żeby auto lepiej jechało, pewnie dlatego, że nie wykorzystuje całej mocy auta ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:16   

Dziadek napisał/a:
Z rozrzewnieniem wspominam mojego wolnossącego diesla z peugeota,który na opale,vervie i rzepaku jeździł tak samo,tyle samo palił i do celu dojeżdżał.

A w R nie próbowałeś oranżady? :wink: Rzepakowy owszem się nie nadaje...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:07   

Dorzucę swoje spostrzeżenia :razz:

Jeździłem na najlepszym shelu V- power diesel i zauważyłem, że samochód mniej spalał, szybciej się nagrzewał, jakoś tak równiej chodził (nie jestem w stanie udowodnić)

Zauważyłem, że oszczędność rzędu 0,5 l na 100 km porównując do wiekszego kosztu zakupu, średnio o 60 gr\ litr nie powoduję, że jest oszczędniej, dlatego bardziej skupiam się na wpływie na silnik

Teraz tankuje na Leclerc'u droższego diesla (nie pamiętam jak się nazywa) i sprawdzam jakie są wyniki...

Jeżdzę Roverkiem mało, więc nie żałuje na paliwie

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 14:54   

Tankuję najczęściej na Lotosie. Czy zaleję zwykły ON czy Dynamic to pali tyle samo. Ostatnio zalałem na Shellu V-Power i było identycznie spalanie jak przy zwykłym z Lotosu. Szału w dynamice silnika również nie było. :)



EDIT: Zalałem natomiast w Zakopanem na Orlenie i różnica była odczuwalna. Samochód nie chciał odpalić przy -22°C gdzie -27°C na resztkach Lotosa palił od kopa.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 24, 2012 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 17:53   

Ja również najczęściej leję na Lotosie i mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Niby lepsze paliwo jest w stanie przepłukać układ paliwowy,więc zalałem pełny zbiornik,ale różnic nie zauważyłem w zużyciu i mocy. Jestem jedna ciekawy, co sądzicie o dodatkach- zwłaszcza do diesla?
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 17:39   

haszczyc napisał/a:
ja od miesiąca tankuje tylko i wyłącznie Shell V-power Diesel ten za ponad 6.20 co mogę stwierdzić hm na początku nie czułem różnicy :) ale teraz jak już przejechałem ponad 2 pełne baki na tym paliwie efekt? spalanie spadło o około 0.3-0.04l/100km w mieście, auto jest delikatnie mocniejsze i wydaje mi się że silnik ciszej i lepiej pracuje ale może to tylko pozory


To samo u mnie, potwierdzam.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
piterazim 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 13:08   Re: [R75] Mity dotyczące paliwa i zapalania auta.

taz87 napisał/a:
Po drugie zapalanie auta powinno sie zapalic auto odczekac kilka minut ( 2-6min ) i można startowac.


Mit prawdziwy, ale dotyczy motocykli - wiadomo wsiadasz i petarda :twisted: . Głównie chodzi o to żeby nie piłować zimnego silnika.
 
 
lucas90 



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 11



Wysłany: Czw Paź 25, 2012 11:33   

generalnie chodzi o to, zeby nie wstawiac wysokich obrotow na zimnym silniku. tak jak kolega wyzej napisal. tyczy sie to wszystkich silnikow spalinowych nie pomijaja pił lancuchowych czy kosiarek :P zalecane jest wczesniejsze rozgrzanie dla dobrej kondycji motoru. chociaz znam i takich co odpalaja i od razu dzida i jakos daja rade :) chociaz ja wole odczekac sobie troszeczke zeby tez miedzy innymi olej sie dobrze rozlozyl :)
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 25, 2012 16:19   

Słyszałem że w zimie do diesla można dolać na pełny bak około 1l benzyny.Kolejny mit?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kapitalny Remont Silnika - Fakty i Mity
keda Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 24, 2012 22:28
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
76magg Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Wrz 27, 2013 19:00
76magg
Brak nowych postów [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 20, 2019 13:18
dawidd
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny paliwa, zapach paliwa w aucie
lukaszh Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Lut 14, 2016 00:04
lasper
Brak nowych postów [R75] Układ zasilania paliwa z baku do filtra paliwa
damtom85 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Gru 29, 2015 21:17
lasper



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink