Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si 95r] Szarpie , dławi się przy 2tyś obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214si 95r] Szarpie , dławi się przy 2tyś obrotów
Autor Wiadomość
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 00:33   [R214si 95r] Szarpie , dławi się przy 2tyś obrotów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995

Witam . W moim roverku pojawił się kolejny problem , mianowicie tak jak w temacie szarpie przy 2 tyś i słychać strzelanie z wydechu , od jakiegoś miesiaca takze strasznie dokucza zapach benzyny . Szarpanie pojawiło się po zatankowaniu samochodu ale nie było to tankowanie na pusty zbiornik było tam jeszcze około 8-9 L tankowane na innej stacji moje domysły to :
świece
pompa
słabe paliwo

mogło również dostać sie cos do zbiornika . Nie wiem co myslec moze jest ktos w stanie doradzic zanim udam sie do mechanika ( bo moze nie bedzie takiej potrzeby ) No i dodam jeszcze że w przedziale do 2tys zachowuje sie dobrze rowniez od 3tys , zapala tez bez problemow
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 22, 2012 00:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 10:29   

Do sprawdzenia/wymiany cały układ zapłonowy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 11:18   

Mam nadzieje , ze na swiecach temat sie zakonczy :oops: chwilowo fundusze nie pozwalaja na grubsze wymiany :/ dziwi mnie tylko fakt że stalo sie to po tankowaniu jak dojezdzalem na stacje bylo wszystko ok :bezradny:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 11:22   

nowy880 napisał/a:
dziwi mnie tylko fakt że stalo sie to po tankowaniu jak dojezdzalem na stacje bylo wszystko ok :bezradny:

To może lepiej wpierw wymień filtr paliwa.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 17:19   

no właśnie filtr mi też chodził po głowie , no ale szczerze mówiąc i tak zostawie trochę dolarów w warsztacie , bo przykre sa takie akcje ze wymienią coś co nie usunie usterki . Od wczoraj go jeszcze nie paliłem przejde się przejade bo moze sie okazac ze mial zly dzien


Byłem w aucie , długo go trzeba było kręcić zanim zapalił , po za tym mocniej sie ksztusi tak jak byłby zalany no i dość duzo wody rurą wypluł

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 17:19 ]
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 17:44   Pomocy

W moim Roverku działo się tak samo ,tylko że ostanio chciałem pojechać na miasto to zaczeło go dławić przejechałem z kilometr i zgasł ,przeturlałem się na pobocze ,nie odpalał ,poczekałem chwile i zapalił ,ale tylko na 100 metrów o tygodnia stoi na placu i myśle i sprawdzam co może być nie tak ,podobnie jak kolega niechce wymieniać pół auta ;/
-iskra na świecach jest ,czytałem ze cewka może mieć przebicia wiec wsadziłem inną ale dalej nie odpala
-paliwo dochodzi,z listwy wtryskowej wydmuchiwana jest mgiełka
-jutro kupie kable, kopułke i świece może to pomorze a jak nie to tylko niepotrzebnie wydane
pieniądze.
-przepustnica i silniczek krokowy wyczyszczone (napoczątku myślałem ze to przez to go tak dławi i przycina obroty)

Ps.Jakie 400 km wymieniłem uszczelki i paski ,może hgf jest tego winą ? Juz niemam siły do tego samochodu.POMÓŻCIE.

Edit.Przeprszam ale pomyliłem kategorie mój roverek jest z 97roku czyli ten okrągły ;)
Ostatnio zmieniony przez tmr Pon Wrz 24, 2012 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 17:52   

A autko odpala po dodaniu gazu ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 18:45   

Nie odpala ;/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 18:57   

Jeśli wymiana świec, kopułki, palca i kabli zapłonowych nie pomoże, to obstawiam walnięty map sensor, który masz wbudowany w kompie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



  Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 19:05   ;/

Mam nadzieje ze nowy układ pomorze. A drogo mnie wyjdzie jeśli to ten mapsensor ;/ Bo tego to już chyba nie dam rady naprawić.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 19:18   

tmr napisał/a:
A drogo mnie wyjdzie jeśli to ten mapsensor Bo tego to już chyba nie dam rady naprawić.

Map sensor jest wbudowany w komp, wiec chyba trzeba wymienic całe ECU. :neutral:
Chyba, że
http://forum.roverki.eu/v...ight=map+sensor
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 14:40   

Przed chwileczką udało mi się go odpalić ,powodem mogł być pęknięty kabel podciśnieniowy który wchodzi do komputera.
Po chwili chodzenia na luzie dodałem mu gazu żeby zobaczyć jak wchodzi na obroty, lecz nie depłem kilka razy a samochód zgasł i niechce znowu odpalić;/

Jaka jest prawidłowa kolejność zapłonu?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 14:45   

tmr napisał/a:
Jaka jest prawidłowa kolejność zapłonu?

1-3-4-2

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 14:45 ]
tmr napisał/a:
,powodem mogł być pęknięty kabel podciśnieniowy który wchodzi do komputera.

Musi być szczelny w 100% i być drożny.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 16:05   

Przewód sprawdziłem i powinien być już szczelny.
Samochód odpala bo bardzo długim kręceniu rozrusznikiem,ale nadal jak dodam gazu do i obroty dojdą do 4 tyś to gaśnie.

Co do tego zapłonu to ma być 1 świeca do 1 na kopułce ,2 do 2 ,3 do 3,4 do 4 ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 16:11   

Mogą być 2 możliwości:
1. Czujnik położenia wału, czyli rozjechana synchronizacja. Trzeba by go na próbę podmienić na inny i sprawdzić czy pomoże.
2. Map sensor lub nieszczelność w układzie podciśnienia dla niego. Wtedy mieszanka jest dobierana bardzo uboga i silnik nie może zaskoczyć.
Wężyk da się naprawić, czujnik także zastępując go innym, ale trzeba rozbierać ECU (komputer) i wycinać stary.

Przy uszkodzonym MAP'ie bywa także w ten sposób że auto zapali i wchodzi na obroty ale przy bardzo powolnym dodawaniu gazu. Przy gwałtownym wdepnięciu zaczyna natychmiast się krztusić i zazwyczaj gaśnie.

Na kopułce są numery, cylindry są numerowane od lewej. Czyli 1 cylinder do nr. 1, 2 cylinder do nr. 2 itd.
 
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 13:49   

Ok zacznę od najprostszego czyli wymienię te przewody podciśnienia ;] Dziękuje wam za pomoc.

[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 13:49 ]
Chyba znalazłem winowajce kabelek od czujnika temperatury(zielony) jest przerwany.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 13:56   

tmr napisał/a:
Chyba znalazłem winowajce kabelek od czujnika temperatury(zielony) jest przerwany.

Dokładnie od jakiego czujnika temp. ?? Bo są dwa.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tmr 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 13:59   

Ten pod przepustnicą
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 14:09   

tmr napisał/a:
Ten pod przepustnicą

To nie jest od temp. tylko to jest czujnik dolotu. Prawdopodobnie jak naprawisz kabelek auto będzie śmigało.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 14:56   

leszczu napisał/a:
tmr napisał/a:
Ten pod przepustnicą

To nie jest od temp. tylko to jest czujnik dolotu.

To jest czujnik temperatury, ale powierza zasysanego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216 Coupe 97r] Non Stop 2tys obrotów ....
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Gru 13, 2009 20:24
Vesper416
Brak nowych postów [R214SI 95r.] gdy szarpie po nocy i ubywa woda
Justa Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Pią Wrz 28, 2007 08:21
giewu
Brak nowych postów [R416 Tourer] k-seria - dławi go.
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pon Cze 18, 2012 23:27
sknerko
Brak nowych postów [214Si 95/96 Cabrio] Dławi się i nie wkręca sie na obroty.
konrad2104 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Sty 01, 2009 13:58
TARADAJA
Brak nowych postów [Rover 216 GTi `93] Szarpie mocno !!!
wojtas133 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Pon Lut 20, 2012 07:58
wojtas133



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink