Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R416 Si] Bagnet w misce olejowej .......
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R416 Si] Bagnet w misce olejowej .......
Autor Wiadomość
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:41   [ R416 Si] Bagnet w misce olejowej .......
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam Serdecznie

Pod blokiem -2 stopnie
Wszystko do przyjęcia tylko nie ta paskudna temperatura
i pierwsze problemy z autem

1. (tak na marginesie)
- problem to głośne cykanie auta- sporadyczne , ale czasem upierdliwe, nie wiem co to może być czasem się pojawi po odpaleniu auta a czasem nie.
Dźwięk dochodzi jakby z okolicy kolektora, wtryskiwaczy albo zaworów? nie mam pojęcia, nagram może filmik ale moim telefonem to i tak nic nie da chyba.
jakby panewki albo nie wiem co, jak dodaje gazu to cyka coraz szybciej, dzwięk przypomina tarcie zapałki o draske tylko duuużo głośniej - wiecie o co chodzi, jak sie coś takiego pojawi to po jakimś czasie przestaje ale nie wiem o co biega, może po prostu na shellu trefne paliwo zalałem :/

ALE najważniejsze

Sprawdzam poziom oleju ( bagnet metalowy z plaskikową końcówką) i połowa plastiku pękłą i wpadła do miski olejowej, co teraz
czy macie jakiś schemat obiegu oleju z miski do filtra ? jakiś obrazek z RAVE bo niektóry mają dojście do tego? wpadł kawałek długości 2 cm, chcę mieć pewność że nic się nie stanie, zatrzyma sie to na filtrze czy coś i czy istnieje jakieś ryzyko

W podziękowaniu oczywiście za pomoc serdeczne Bóg zapłać w postaci "pomógł" :)
Ostatnio zmieniony przez Dr.Stein Sob Gru 08, 2012 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:56   

To cykanie to mogą być popychacze (jeżeli masz kiepski olej) albo piston rattle (i tym się przejmować nie należy).
Popychacze powinno być słychać co najwyżej kilkanaście sekund po odpaleniu, więc obstawiam to drugie.
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 22:02   

Mobil 10 W 40 wymieniany rok temu po uszczelce pod głowicą :/
Wobec tego czy nic tam sie nie bedzie wycierać ani nic? w końcu coś sie może dziać a konsekwencje moga być ogromne :/
sam nie wiem
wezme cyfrówke to filmik nagram najwyżej
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 03, 2012 22:12   

Zawsze można miske zrzucić i wyjąć uciekiniera. Ale wtedy uszczelka do wymiany leci.
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Gru 03, 2012 22:15   

No wiesz, to najprostsze tylko za czeste zmienianie oleju szkodzi a zwłaszcza teraz na zime jak zaleje świeżutki olej to będzie zabawa )
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 04, 2012 00:34   

ale olej już i tak masz do wymiany (rok to okres przewidziany dla silnika K serii na wymianę), więc przy okazji można odkręcić te 20 śrub od miski i wyciągnąć ten kawałek plastiku.
To stukanie, to najpewniej popychacze. Masz już stary olej więc mają prawo. a obieg oleju hm...smok-> pompa->Filtr-> magistrala dolna i górna jednocześnie. Z dolnej magistrali idzie smarowanie wału, a z górnej smarowanie wałków rozrządu i napędzanie popychaczy zaworów. O ile okruchy plastiku w dole silnika nie narobią szkody, to w górze już mogą zapchać popychacze i zatrzeć wałki rozrządu, bo one mają trochę gorsze łożyskowanie niż wał. Ale tak na prawdę jeszcze plastik ma do pokonania smoka (wyposażonego w jakieśtam sitko i w dodatku w roverkach w cyklon i filtr oleju, a pewnie i tak rzeczona końcówka leży sobie spokojnie na dnie miski. Acz zawsze jakieś rydzyko jest i dla świętego spokoju ducha nie zaszkodzi przy okazji wymiany oleju zainwestować te 50pln w nową uszczelkę miski ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 21:00   

Bóg zapłać Panowie :)

[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 20:58 ]
A tak na marginesie
Czy wskazane jest wymienić teraz olej na nowy jeśli klekocą tłoki skoro olej ma być już stary, skoro wokół temperatura - 15 w nocy?

Czy nowy przy takich mrozach to dobry pomysł
z kolei czy może mi silnik "zdechnąć" jeśli przejeżdżę jeszcze do wiosny na aktualnym oleju?

[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 21:00 ]
i co to kurde jest ten "piston rattle" WTF?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 22:12   

Dr.Stein napisał/a:
Czy nowy przy takich mrozach to dobry pomysł

bardo dobry. Pamiętaj, ze olej wraz z zużyciem traci właściwości lepkościowe i nowy będzie lepiej smarował silnik na zimno niż stary.
Cytat:
z kolei czy może mi silnik "zdechnąć" jeśli przejeżdżę jeszcze do wiosny na aktualnym oleju?

pewnie bez przesady, chyba że olej Ci się skończy w międzyczasie
Dr.Stein napisał/a:
i co to kurde jest ten "piston rattle" WTF?

to jest uderzanie tłoka o boki cylindra na zimno. Jest to jeden ze skutków takiej a nie innej konstrukcji tego silnika. Ze względu na mokre tuleje tłok rozgrzewa się nieco szybciej niż cylinder i musi mieć trochę większy luz w stanie zimnym niż w silniku z mniej intensywnym chłodzeniem wodą.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 11:24   

czyli leipej jednak wymienić :/
 
 
mario409 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Sadki

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 09, 2012 11:36   

A co za różnica wymiana oleju w lato czy zimę? rozgrzać silnik spuścić i wymieniać.


Rożnica ewentualnie jest taka ze jak nie masz ogrzewanego garażu to będzie ci zimniej :razz: :razz: :rotfl:
_________________
był escort 1.4 92
jest rover 45 2002
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 23:29   

"to jest uderzanie tłoka o boki cylindra na zimno. Jest to jeden ze skutków takiej a nie innej konstrukcji tego silnika. Ze względu na mokre tuleje tłok rozgrzewa się nieco szybciej niż cylinder i musi mieć trochę większy luz w stanie zimnym niż w silniku z mniej intensywnym chłodzeniem wodą."

ok jeśli cały czas klekoczą mi tłoki w cylindrach to moge domniemywać i przygotować się na "śmierć" jednostki? czy tłoki mogą się uszkodzić, ba - głowica? krótka piłka olać to i jeździć dalej czy brać się za to na wiosnę ?? ?

olej nie jest czarny bursztynowy prędzej ale i tak nie aż tak,


[ Dodano: Nie Gru 09, 2012 23:29 ]
może głupie pytanie sadzę ale wiecie

olej
filtr
uszczelka pod miske
robocizna
a że kokosów nie zarabiam i wydatki świąteczne duże to wole się zastanowić tym dodatkowym....

pozdro
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 10:40   

Jeśli to piston rattle i nie ucicha, to samochód nie powinien już jeździć ;)
to co słyszysz, to pewnie popychacze hydrauliczne zaworów. One są wrażliwe na jakość oleju, i często przy starym oleju nie ucichają wraz z temperaturą.
Jak nie jeździsz za dużo to zawsze możesz to przełożyć na po świętach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 18:08   

:/ Wymiana oleju i po miesiącu znowu to samo, to faktycznie popychacze, powiedzcie mi panowie bo mam kłopot. Myślałem że wymiana oleju załatwi sprawe - Mobil 10W40
dzwięk słychać jakby na cylindrze tym od strony kierowcy.
po przejechaniu 30 km od uruchomienia dalej słychać, po którymś z kolei odpaleniu nic - cisza.
Raz jak odpale to cyka, potem cichnie, czasem wogóle nic nie słychać, a czasem jak odpale to cyka az nie zgasze silnika i w kółko macieju....

1.Jaki jest koszt imprezy z popychaczami?
2. Olac sprawe bo to od zimna?
3. jak oleję sprawę co może mnie spotkać? Czy może mi strzelić rozrzad?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 09, 2013 18:23   

Mobil ostatnio jest słabej jakości. Mogłeś zainwestować w jakiś lepszy olej. Ja zmieniłem Mobila na Motula 6100 Synerige i rano dźwięk silnika jest zdecydowanie przyjemniejszy...
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 19:13   

Ale wiesz co Ci powiem, nie zdziwię się jak moj silnik juz pomalutku odchodzi do krainy wiecznych głowic
mam 177834 przebiegu i auto mam od Niemca i jestem 3cim właścicielem i dam sobie łeb uciąć że miał co najmniej 240000 przebiegu. Jak go kupowałem miał 159478km
rok 1996 produkcji więc....
Wiadomo zaraz za niemiecka granica co kilometr punkt napraw CB , liczniki ..... cofka grosze, a że Polacy boją się kupować auta powyżej 200000 przebiegu ....
ale do czego zmierzam
sąsiad ma 400-tke i 117300 przebiegu ale silnik chodzi mu jak miodzio, cichutki, przyjemny, poezja....

i właśnie nie wiem czy robić coś z tym czy nie, popychacze, znowu olej, jeździć nie jeździć , Hoooooly jesus, łeb mi pęka...
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 05:02   

Możesz dolać zagęszczacza do oleju :D Popychacze powinny ucichnąć :D
Preparat ten nazywa się motodoktor czy jakoś tak :)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 11:31   

michu027 napisał/a:
Możesz dolać zagęszczacza do oleju :D Popychacze powinny ucichnąć :D
Preparat ten nazywa się motodoktor czy jakoś tak :)
świetna rada. świetna rada bo dojechać silnik do końca.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 11:31   

michu027,
Proszę Cię...Takie "rady" to nie tutaj...
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 11:38   

a to na pewno hydro? a nie dmuchneło Ci czasem uszczelki kolektora wydechowego, lub może kolektor pękł? i wtedy zwłaszcza jak jest zimno będziesz miał takie cykanie, dość głośnie. Rozgrzeje się, metal się rozszerzy i cichnie. Im wiekszy mróz tym bardziej to słychać.
 
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 14:33   

No słuchajcie, ja jedynie doradziłem jak można skutecznie uciszyć popychacze, ten myk jest stosowany przez handlarzy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Końcówka bagnetu w misce
sTERYD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Sie 14, 2007 00:16
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Złamany bagnet oleju
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sty 04, 2008 09:05
qbus2005
Brak nowych postów [R416] Ułamany bagnet. PROSZĘ O ZDJĘCIE. PILNE
RafalTBG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 31, 2013 20:57
RafalTBG
Brak nowych postów [R416] Uszczelka miski olejowej
krzych1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Maj 30, 2007 09:49
AndrewS
Brak nowych postów [R416] wymiana miski olejowej
Tjancik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 24, 2014 20:45
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink