Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
Autor Wiadomość
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:43   [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Jestem 4 dzień po wymianie rozrządu, alternatora.
Na trasie z Wrocławia na Mazury zauważyłem, że nawiew nie wieje ciepłym powietrzem.
Wskazówka temperatury we wzorowej pozycji, temperatura 90st. płyn w normie, korek trzyma ciśnienie, ściskając węże od chłodnicy żadnej poprawy nie ma.
Teraz pytanie bo po 150km na trasie, otwieram maskę, wentylatory zasuwają oby dwa na pełnych obrotach, a silnik - pokrywa i osprzęt - zimne.
Ma ktoś jakiś pomysł na to ? Może to pompa ?
Przeglądałem tematy pokrewne ale odpowiedzi nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc bo wracając dzisiaj w nocy trochę zmarzłem ;/
_________________
Driving is believing !
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:47   

adamsky8811, możliwe że masz zapowietrzony układ, ja miałem też podobnie. Miałem górny stan płynu w zbiorniczku, odpowietrzył mi się dopiero jak wyssałem płyn do połowy zbiorniczka.

[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 10:46 ]
oczywiście żegby się odpowietrzył to trzeba ogrzewanie na full ustawić

[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 10:47 ]
adamsky8811 napisał/a:
a silnik - pokrywa i osprzęt - zimne.


no to u mnie zimne nie były
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:50   

diesel się sam odpowietrza, warunek to sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego
adamsky8811 napisał/a:
Może to pompa ?

to nie pompa wody
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:52   

Mozę linka od nagrzewnicy spadła i się nie otwiera zawór :wink: Ale jak płyn w normie i wentylatory chodzą to czujnik padnięty jest albo nie podpięty lub uszkodzony kabelek :neutral: Jest to ten duży czujnik na gorze kolanku kolo 1. cylindra
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 10:41   

Ja bym obstawial czujnik. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 10:44   

dziwne jest to, że dwie godziny po odbiorze auta od mechanika zaczęło się to dziać... czujnik temperatury gdzie się znajduje ? jestem w robocie i nie mam tutaj RAVE`a, a zanim będę w domu to mnie noc zastanie. Można jakoś sprawdzić jego sprawność ? Rezystancja etc?;>
_________________
Driving is believing !
 
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 21:58   

Jakiś postęp w tej sprawie? Tak się zastanawiam czy gdyby czujnik temp był walnięty to czy aby wskazówka na zegarach nie przekłamywała.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 22:05   

voth, Do zegarow jest inny czujnik niz dla ECU i wentylatora :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 22:42   

Remi Ty nigdy nie spisz :D

Z tego wynika że Haynes mi sciemnia. W wolnym tłumaczeniu:
Wskaźnik temperatury jest napędzany regulowanym napięciem 5 volt (poprzez przełacznik zapłonu i bezpiecznik). Sensor kontroluje masę wskaznika i zawiera termistor. Kiedy czynnik chłodzący jest zimny , oporność sensora jest wysoka, przepływ prądu przez wskaźnik jest ograniczony więc wskazówka wskaźnika znajduje się na pozycji niebieskiej. W momencie kiedy temperatura czynnika wzrasta oporność sensora maleje , przepływający prąd rośnie i wskazówka przemieszcza się w górny zakres skali. Dalej pisza ze to jest typ sensora NTC Negative Temperature Coeficient thermistor, który jest w kontakcie z cieczą chłodzącą.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 15:32   

voth, Spie :wink:

Haynes opisuje czujnik plynu ale nie czujnik temp. dla zegarow :) Czujnik plynu jest na gorze taki gruby dwu Pinowy kontakt, a poniżej tego czujnika na dole kolanka jest drugi mniejszy czujnik na tablice który ma przedłużone wyjście kabelkiem czarnym i taka bardziej wąską wtyczkę.

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 16:32 ]
Czujnik temp. silnika ten dwu-piniowy można sprawdzić Multimetrem tutaj są wartości jego jakie powinien mieć:

2400 Ohm przy 17°C spada do 300 przy ~ 85°C

Prosił bym kogoś żeby to wstawił na stronę klubowa :!: :!: Bo już kilka razy to było szukane :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:27   

Dzięki Remi . Na pewno się przyda. A ja się zawsze zastanawiałem do czego ten mały czujniczek jest. Faktycznie Haynes milczy na ten temat.

No to tylko zostaje zapowietrzenie układu albo przycięcie zaworka nagrzewnicy. Przecież 2 czujniki na raz by nie padły a skoro była właściwa temperatura płynu, to musi grzać nie ma bata.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:51   

voth napisał/a:
No to tylko zostaje zapowietrzenie układu

było już tyle razy pisane - diesel się odpowietrza sam... :)
sprawdź ten zaworek nagrzewnicy.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 21:51 ]
a wracając do mojego problemu to na razie auto użytkuje kto inny gdyż ja niemożnością prowadzenia pożyczyłem auto :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 21:42   

Hehe , to że dieselek się sam odpowietrza to ja akurat wiem.Kwestia czasu i sprawności elementów. Coś czuję że Twój problem pewnie już sam się rozwiązał pod nieobecność właściciela ;)

PS u mnie wszystko cacy. Tak mnie ten temat zainteresował po prostu.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 08:23   

A u mnie właśnie jak temperatura cieczy chłodzącej miała 105 stopni (komp był podłączony) to wentylator nawet nie drgnął... Kiedyś odpinałem ten czujnik i jeden wentylator cały czas pracował...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 11:31   

Krzysi3k, W RAve pisze ze ECU obserwuje sygnal czujnika temp. nawet 4min. po wyciągnięciu kluczyka, jeżeli w tedy temp. przekroczy 112° to włącza wentylatory na 8min. lub aż do punktu aż spadnie na 106°C :wink:

Ogólnie wentylatory się maja włączyć dopiero przy 112°C i wyłączyć przy 106°C :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 12:46   

Aa, czyli wszystko ok :mrgreen:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 14:24   

W Roverkach bez klimy jest to przy 104°C i wyłączenie przy 98°C :wink:

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 15:24 ]
Podaje jeszcze wartości czujnika na deske:
Przy ciepłym silniku i wskazówka po środku wartość wynosi: 45 Ohm'ow
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 15:07   

Mam znowu problem zarówno z chłodzeniem jak i ogrzewaniem.
Pacjent : R45 iDT
Przegrzewa się silnik oraz nie ma ogrzewania.

Termostat wymieniony, płyn wymieniony.
Linki od nagrzewnicy chodzą tak jak należy. Zaworek sprawdzony od nagrzewnicy.
Górny wąż chłodnicy oczywiście gorący, dolny zimny.
Dół chłodnicy zimny. Płyn w zbiorniczku zimny, rurki od/do nagrzewnicy zimne.
Auto przegrzewa się pod obciążeniem, wentylatory działają, czujnik po odpięciu załącza wentylatory.
Po odpięciu węża na wejściu do nagrzewnicy, płyn zimny, ściągając wąż za zaworkiem nagrzewnicy po ok 50-100ml przestał wylatywać płyn chłodniczy.
Skończyły mi się pomysły i forum już przeglądałem na pokrewnych tematach.
Macie jakieś wskazówki? Ręce mi opadają już i czuje mega frustracje. :cry: :cry:


Anybody?

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:05 ]
Mały update :

Wymieniłem czujnik temperatury i auto teraz trzyma temperaturę, silnik się nie przegrzewa.
Przejrzałem forum i postanowiłem przepłukać układ wodą z octem i samą wodą - nagrzewnicę.
Przy płukaniu końcowym samą wodą całego układu, odpaliłem auto i po 15 minutach z nawiewów zaczęło lecieć przyjemne ciepłe powietrze ( lecz nie gorące ). Z uśmiechem na twarzy, spuściłem wodę i zalałem płynem chłodniczym. Oczywiście zimno fest i nie było obiegu płynu w układzie, górny wąż od chłodnicy gorący, dół zimny, przy nagrzewnicy też zimno.
Podejrzewam że to pompa wody aczkolwiek nagrałem film bo z okolic pompy wspomagania słychać dźwięki.
Filmik - http://www.youtube.com/watch?v=QuoXeIWVI_Q

Może ktoś potwierdzić moje wnioski, które wyciągnąłem? I co to mogą być za dźwięki na filmiku??

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:07 ]
Aaaa... mogłem nagrać również jeszcze jedną rzecz.
Mianowicie nie pamiętam jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 16:50   

adamsky, najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.
adamsky napisał/a:
jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.

Tak ma być :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 17:43   

azor77 napisał/a:
najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.

ale nie na zimnym silniku, zaczyna się przelewać dopiero na gorącym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 99'] Przy odpalaniu załącza wszystkie wentylatory
zen4you Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sty 09, 2017 10:56
Kunce
Brak nowych postów [420 Di]wentylatory
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Sie 08, 2011 16:33
bizon
Brak nowych postów [R45] Wentylatory chłodnicy
Kiedy w ogóle się włączają?
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Kwi 12, 2008 09:29
kosman
Brak nowych postów [R45 2.0 ITD 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Cze 03, 2011 08:12
RAFIK
Brak nowych postów [r45 2.0 idt 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 04, 2011 18:06
marius__



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink