Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:43 [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jestem 4 dzień po wymianie rozrządu, alternatora.
Na trasie z Wrocławia na Mazury zauważyłem, że nawiew nie wieje ciepłym powietrzem.
Wskazówka temperatury we wzorowej pozycji, temperatura 90st. płyn w normie, korek trzyma ciśnienie, ściskając węże od chłodnicy żadnej poprawy nie ma.
Teraz pytanie bo po 150km na trasie, otwieram maskę, wentylatory zasuwają oby dwa na pełnych obrotach, a silnik - pokrywa i osprzęt - zimne.
Ma ktoś jakiś pomysł na to ? Może to pompa ?
Przeglądałem tematy pokrewne ale odpowiedzi nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc bo wracając dzisiaj w nocy trochę zmarzłem
_________________ Driving is believing !
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
adamsky8811, możliwe że masz zapowietrzony układ, ja miałem też podobnie. Miałem górny stan płynu w zbiorniczku, odpowietrzył mi się dopiero jak wyssałem płyn do połowy zbiorniczka.
[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 10:46 ]
oczywiście żegby się odpowietrzył to trzeba ogrzewanie na full ustawić
Mozę linka od nagrzewnicy spadła i się nie otwiera zawór Ale jak płyn w normie i wentylatory chodzą to czujnik padnięty jest albo nie podpięty lub uszkodzony kabelek Jest to ten duży czujnik na gorze kolanku kolo 1. cylindra
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
dziwne jest to, że dwie godziny po odbiorze auta od mechanika zaczęło się to dziać... czujnik temperatury gdzie się znajduje ? jestem w robocie i nie mam tutaj RAVE`a, a zanim będę w domu to mnie noc zastanie. Można jakoś sprawdzić jego sprawność ? Rezystancja etc?;>
Z tego wynika że Haynes mi sciemnia. W wolnym tłumaczeniu:
Wskaźnik temperatury jest napędzany regulowanym napięciem 5 volt (poprzez przełacznik zapłonu i bezpiecznik). Sensor kontroluje masę wskaznika i zawiera termistor. Kiedy czynnik chłodzący jest zimny , oporność sensora jest wysoka, przepływ prądu przez wskaźnik jest ograniczony więc wskazówka wskaźnika znajduje się na pozycji niebieskiej. W momencie kiedy temperatura czynnika wzrasta oporność sensora maleje , przepływający prąd rośnie i wskazówka przemieszcza się w górny zakres skali. Dalej pisza ze to jest typ sensora NTC Negative Temperature Coeficient thermistor, który jest w kontakcie z cieczą chłodzącą.
Haynes opisuje czujnik plynu ale nie czujnik temp. dla zegarow Czujnik plynu jest na gorze taki gruby dwu Pinowy kontakt, a poniżej tego czujnika na dole kolanka jest drugi mniejszy czujnik na tablice który ma przedłużone wyjście kabelkiem czarnym i taka bardziej wąską wtyczkę.
[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 16:32 ]
Czujnik temp. silnika ten dwu-piniowy można sprawdzić Multimetrem tutaj są wartości jego jakie powinien mieć:
2400 Ohm przy 17°C spada do 300 przy ~ 85°C
Prosił bym kogoś żeby to wstawił na stronę klubowa Bo już kilka razy to było szukane
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzięki Remi . Na pewno się przyda. A ja się zawsze zastanawiałem do czego ten mały czujniczek jest. Faktycznie Haynes milczy na ten temat.
No to tylko zostaje zapowietrzenie układu albo przycięcie zaworka nagrzewnicy. Przecież 2 czujniki na raz by nie padły a skoro była właściwa temperatura płynu, to musi grzać nie ma bata.
Hehe , to że dieselek się sam odpowietrza to ja akurat wiem.Kwestia czasu i sprawności elementów. Coś czuję że Twój problem pewnie już sam się rozwiązał pod nieobecność właściciela
PS u mnie wszystko cacy. Tak mnie ten temat zainteresował po prostu.
A u mnie właśnie jak temperatura cieczy chłodzącej miała 105 stopni (komp był podłączony) to wentylator nawet nie drgnął... Kiedyś odpinałem ten czujnik i jeden wentylator cały czas pracował...
Krzysi3k, W RAve pisze ze ECU obserwuje sygnal czujnika temp. nawet 4min. po wyciągnięciu kluczyka, jeżeli w tedy temp. przekroczy 112° to włącza wentylatory na 8min. lub aż do punktu aż spadnie na 106°C
Ogólnie wentylatory się maja włączyć dopiero przy 112°C i wyłączyć przy 106°C
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mam znowu problem zarówno z chłodzeniem jak i ogrzewaniem.
Pacjent : R45 iDT
Przegrzewa się silnik oraz nie ma ogrzewania.
Termostat wymieniony, płyn wymieniony.
Linki od nagrzewnicy chodzą tak jak należy. Zaworek sprawdzony od nagrzewnicy.
Górny wąż chłodnicy oczywiście gorący, dolny zimny.
Dół chłodnicy zimny. Płyn w zbiorniczku zimny, rurki od/do nagrzewnicy zimne.
Auto przegrzewa się pod obciążeniem, wentylatory działają, czujnik po odpięciu załącza wentylatory.
Po odpięciu węża na wejściu do nagrzewnicy, płyn zimny, ściągając wąż za zaworkiem nagrzewnicy po ok 50-100ml przestał wylatywać płyn chłodniczy.
Skończyły mi się pomysły i forum już przeglądałem na pokrewnych tematach.
Macie jakieś wskazówki? Ręce mi opadają już i czuje mega frustracje.
Anybody?
[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:05 ]
Mały update :
Wymieniłem czujnik temperatury i auto teraz trzyma temperaturę, silnik się nie przegrzewa.
Przejrzałem forum i postanowiłem przepłukać układ wodą z octem i samą wodą - nagrzewnicę.
Przy płukaniu końcowym samą wodą całego układu, odpaliłem auto i po 15 minutach z nawiewów zaczęło lecieć przyjemne ciepłe powietrze ( lecz nie gorące ). Z uśmiechem na twarzy, spuściłem wodę i zalałem płynem chłodniczym. Oczywiście zimno fest i nie było obiegu płynu w układzie, górny wąż od chłodnicy gorący, dół zimny, przy nagrzewnicy też zimno.
Podejrzewam że to pompa wody aczkolwiek nagrałem film bo z okolic pompy wspomagania słychać dźwięki.
Filmik - http://www.youtube.com/watch?v=QuoXeIWVI_Q
Może ktoś potwierdzić moje wnioski, które wyciągnąłem? I co to mogą być za dźwięki na filmiku??
[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:07 ]
Aaaa... mogłem nagrać również jeszcze jedną rzecz.
Mianowicie nie pamiętam jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 16:50
adamsky, najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.
adamsky napisał/a:
jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.
Tak ma być
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.
ale nie na zimnym silniku, zaczyna się przelewać dopiero na gorącym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum