Forum Klubu ROVERki.pl :: [polonez 1.4] dław się, gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[polonez 1.4] dław się, gaśnie
Autor Wiadomość
Damian19 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 00:22   [polonez 1.4] dław się, gaśnie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1994

Witam jestem nowym użytkownikiem forum . I nie wiem czy pisze w dobrym miejscu .
Kupiłem sobie poloneza z silnikiem rovera . I mam z nim problem . O tuż gaśnie przy odpalaniu tak z 4 razy niczym zacznie ładnie pracować . A potem się przez chwile dławi i tak mam zawsze jak go odpalę następnego dnia . Jeszcze występuje problem dławienia jak jadę w trasę to go zaczyna dławić jak się utrzymuje obroty silnika . Wymieniłem już filter paliwa , czyściłem przepustnice i krokowca .A nadal mi gaśnie i się dławi . jeszcze się zaczyna dławić jak silnik jest już nagrzany i go zgaszę silnik ostygnie i go dławi. polonez nie ma gazu jeździ na samej benzynie proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Sie 12, 2011 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 12, 2011 00:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 08:01   

to może być pompa paliwa
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 17:14   

Pompa paliwa do sprawdzenia. Filtr siatkowy pompy do wyczyszczenia. Układ odpowietrzania baku paliwa do sprawdzenia. Przewody paliwowe do wyczyszczenia. Podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa do sprawdzenia. Poprawność działania wtryskiwaczy paliwa do sprawdzenia.
W silniku - układ zapłonowy do sprawdzenia - czujnik położenia wału (zwłaszcza on), cewka zapłonowa, kopułka aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, świece zapłonowe, przewód masowy nadwozie-zespół napędowy. Do tego - cała "czujnikownia" silnika do sprawdzenia - czujnik podciśnienia w dolocie, czujnik spalin - tj. sonda lambda, czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten dla komputera silnika), czujnik temperatury powietrza (w korpusie filtra powietrza), czujnik położenia przepustnicy powietrza, oraz dalsze (nie pamiętam już z głowy tego silnika tak dobrze).
Wypadałoby też sprawdzić stan mechaniczny silnika - tj. ciśnienie sprężania na tłokach, zgranie rozrządu, itd....

Mam od sierpnia 2004 roku Poloneza 1.4 Atu MPI K-16 i złego słowa nie powiem na ten samochód, choć jestem jego trzecim i na pewno ostatnim, właścicielem. Nabyłem samochód w wyśmienitym stanie, do tego z pełnią wszystkich możliwych dokumentów, dosłownie idealny. Przez pięć lat samochodem zrobiłem ponad sto tysięcy kilometrów, wstawiając od razu w niego LPG. Mam go zresztą po dziś dzień, choć nie jeździ już od lipca 2009 roku. Z doświadczenia powiem, że bezwzględnie należy dbać w tym silniku o układ paliwowy - bak, pochłaniacz, pompa (!), przewody, filtr paliwa (!) oraz wtryskiwacze paliwa.
W zapłonie trzeba dbać zwłaszcza o czujnik położenia wału (niezmiernie wrażliwy element w tych silnikach), przewody WN oraz kopułka-palec.
Silniki te mają dość wrażliwe zawory (zwłaszcza na gaz) oraz jeszcze bardziej popychacze hydrauliczne (tu pomaga ich wyjęcie, rozebranie, wypłukanie oraz mocne rozciągnięcie sprężynek, rozpierających kompensator pomiędzy dnem szklanki popychacza - dopiero wtedy przestają pukać)
Pod względem czysto mechanicznym - ten silnik jest wybitnie nietypowy, ale niekatowany - odwdzięcza się długoletnią bezawaryjną pracą.
Niestety - licz się z częstymi defektami uszczelki podgłowicowej. To jest konsekwencja rozwiązania sposobu uszczelnienia głowicy z blokiem i tutaj, zwłaszcza, jak ktoś nie szanuje tego silnika i "pałuje" go na zimno - ten silnik jest niezmiernie wrażliwy na przeciążenia przed osiągnięciem właściwej temperatury pracy. Warto o tym pamiętać.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Damian19 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 21:14   

silnik oleju nie bierze ma 18 lat i ma przejechane prawie 107tys pali na dotyk i tylko to go boli co opisałem najgorzej ze tam gdzie mieszkam nie ma jak poloneza podłączyć do komputera a by się przydało podłączyć
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 21:37   

a to ci niewiele da :)

sprawdz cisnienie paliwa, to jest najbardziej prawdopodobne
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Sie 15, 2011 07:49   

1. sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest schowany za głowicą. Może wpypięła się wtyczka albo uległ uszkodzeniu. zmierz jego rezystancję. właściwe wyniki na zimnym ok.3 kiloomów na ciepłym ok. 300 omów.

2. zatkaj powrót paliwa (np ściskiem stolarskim) i zobacz czy się poprawi. Jeśli tak to pompa dogorywa.

A i zasadniczo nie ma po co go podłączać do komputera. Za wiele się nie dowiesz ale w razie czego wal do kolegi Senn-a. On jest z Wawy i ma taki tester do roverków.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3643
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 16, 2011 17:52   

Damian19 napisał/a:
Jeszcze występuje problem dławienia jak jadę w trasę to go zaczyna dławić jak się utrzymuje obroty silnika


jeśli dzieje sie tak kiedy jedziesz rowno i nie przyspieszasz, to u mnie taki objaw powodowala padnieta uniwersalna sonda lambda
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kamillos08 



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 1



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:29   Pilne rover 214si 16v

Witam. mam podobny problem z moim roverkiem 214si 16 v 96r.
Gdy jest temperatura powyżej zera stopni C odpala normalnie, natomiast gdy jest poniżej zera nie ma szans na odpalenie na rozruszniku. Ale na zaciąg normalnie odpali poza tym często gasnie dusi się, dławi musze go trzymać na wyszszych obrotach. przy nagłym dodaniu gazu szarpie na niszszych obrotach 1,2 tyś do 2,5 tyś.
wolne obroty gdy silnik się rozgrzeje to delikatnie faluja dodam żę czysciłem silniczek krokowy fakt był zabrudzony jak by sadzą coś takiego ale to nic nie dało tylko pogorszyło sytuacje. słyszałem że to wina czujnika położenia wału. Pomocy! :(
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:29   

Do wymiany cewka.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez K16] gaśnie po uruchomieniu
kolarz Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 35 Pon Kwi 04, 2011 19:09
oprawca_1978
Brak nowych postów [polonez 1.4 16V] Gaśnie podczas jazdy.
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 13 Pon Lis 04, 2013 23:22
AndrewS
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink