Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. Moje auto pali bardzo dużo oleju. Jak przyjechałem ostatnio na warsztat ze stukaniem w silniku, okazało sie, ze w ogóle nie było oleju-ku mojemu zaskoczeniu, bo kontrolka się nie świeciła podczas jazdy. Z tłumika idą obfite kłęby gęstego białego dymu. Co to może być i ile kosztować może naprawa? I gdzie w Warszawie i okolicach, tak, żeby było tanio?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 22:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No niestety nic dobrego,co tu duzo gadac silnik do wymiany podjedz do jakiego mechanika niech to obejzy,sprawdzi kompresje,ale raczej nie bendzie oplacalna naprawa.
na 80% uszczelniacze zaworów. Pytanie, czy oleju nie było na bagnecie, czy w ogóle w misce. Jak nie było na bagnecie, to w misce jest jeszcze ze 3 litry, więc pytanie ile dolałeś i przede wszystkim ile przejechałeś po poprzedniej kontroli. Co do naprawy, to jedź do Mariana, on Ci na pewno sprawdzi co trzeba i zrobi tak, że będziesz zadowolony
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Niemożliwe. Gdyby brakowało 4.5l to misa byłaby pusta czyli silnik kaput. Dawno by stanął. Poza tym na zakrętach olej ucieka spod smoka i świeci kontrolka ciśnienia oleju. ale w misie jest jest jeszcze ze 2l oleju.
Właśnie wróciłem z odwiedzin mojego auta. Sprawdzałem poziom oleju i na bagnecie było poniżej połowy skali (silnich chodził przed sprawdzeniem z 3 minuty) a olej był uzupełniany tydzień temu, przejechałem od wymiany z 80 km. Ponadto zaobserwowałem, że z wydechu zaczęło dymić jak silnik już się trochę rozgrzał, a nie ma początku
[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 22:53 ]
Czy możecie mi dać namiar do mechanika który rzetelnie oceni co się dzieje z moim silnikiem i go naprawi z rejonu Ursynowa i Piaseczna? Czy myślicie że może to być kwestia tylko uszczelniaczy zaworowych?
Wyjech kopci ewidentnie na biało, bynajmniej na postoju, mimo tego w Autopartsie powiedzieli, że bierze bardzo dużo oleju, nie robiąć żadnych kroków celem diagnozy
Jeśli nie widać niebieskiego dymka to silnik nie pali oleju, więc masz gdzieś spory wyciek. Zobacz jak wygląda płyn chłodniczy, zajrzyj pod spod auta. Zrób coś z własnej inicjatywy.
Jeszcze możesz sprawdzić inaczej czy silnik bierze olej. Tylko potrzebujesz do pomocy kolegi, żeby za tobą jechał innym autem i ty wtedy daj mu w palnik i niech kolega obserwuje jaki dymek pojawi się z wydechu.
Olej spalając się zabarwia dym na niebiesko.
Biały dym to para wodna, więc bym powiedział wręcz ze Ci wodę spala a nie olej.
Sprawdź uszczelniacze przy rozdzielaczu zapłonu, zobacz czy w okolicach rozrządu nie jest mokro. Potem jak wygląda miska olejowa silnika, czy nie jest tłusta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum