Wysłany: Pią Mar 22, 2013 23:54 [ROVER 25 1.8 Sport]Rozrząd,wymiana oleju w skrzyni,schematy
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witajcie byłam tu wcześniej z R 200 Silverstone, jednak pewna dziołcha go skasowała. Teraz mam R 25 1.8 Sport 107kW automat i postanowiłam oddać go do doktora od aut. Pilnie potrzebuję informacji o wymianie oleju w skrzyni biegów i wymianie rozrządu. Czy ktoś z Was dysponuje wiadomościami o takich zabiegach i schematami do mojego "Misia"? Będę bardzo wdzięczna za pomoc!!! Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez rotflerrafik Sob Mar 23, 2013 13:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 22, 2013 23:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam to'wersja sport czy gti? . W każdym razie znam użytkownika który ma identyczną wersje w automacie, napisz do niego on ma już 3 lata swojego więc raczej to przerabiał
Użytkownik kulawy
Co do rave jest raczej to samo co do zwyklej 25/zr
RAVE
Tylko ustaw datę na 2001 rok bo innaczej nie otworzy się .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 19 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 23, 2013 19:54
w automacie R25 wychodziły tylko 1.8 120KM a później 1.6 ale zawsze ta sama skrzynia ZF VT1-32a, przynajmniej ja się nie spotkałem z wersją 145KM. Może jakiś swap ale ciekawe czy komp skrzyni polubiłby się z VVC i sama skrzynia z tymi kilka Nm więcej a do najmocniejszych nie należy . A co do GTi to ja mam w swoim z Gti fotele, "carbonową" listwe, czarne kratki grilla wiec to chyba rożnie bywa z wyposażeniem
Skrzynia miala kompa w r25?u mnie w 216si nie bylo komputera jak mialem automata,wlasciwie to malo co elektryki bylo dwie wtyczki.Co prawda ta w r25 jest cos nowsza,moze ten komputer jest ta glowna roznica.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 19 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 23, 2013 22:04
w 216si był starszy model skrzyni vt1(13 albo 17 z tego co pamiętam) i nie były sterowane elektroniczne, dopiero 27(uzywane w Mini) i 32 (w R i MG) były sterowane elektronicznie- steeptronic, sportowy tryb itd. Chciałbym 145km plany w sumie były mam manetki od TF(135km automat) i czekałem na kompa skrzyni i silnika ale się nie doczekałem
Dzięki za info, i tak niewiele z tego wiem. Udało mi się po nr VIN dojść to pewnych szczegółów: 1.8, 16V MPi benzyna, skrzynia automat CVT, LHD. Może kogoś to nakieruje o co chodzi z tą skrzynią i jak w niej wymienić olej. Z góry dzięki za pomoc.
Udało mi się ustalić więcej szczegółów! Skrzynia CVT EM6 VT1 32 A, pozostałe dane, które napisałam zgadzają się 1.8 16V 107kW. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki filtr do tej skrzyni i jaki olej? Użytkownik kulawy pisał mi o olejach, ale może ktoś jeszcze coś dopisze. W sumie olej został kupiony (Castrol Transmax Dex III Multivehicle), tylko nie wiem czy on się nadaje, bo chyba zbyt pochopna inwestycja. Przy okazji dowiedziałam się, że oprócz oleju wlewa się jeszcze jakiś dodatek, czy to prawda? Z góry dziękuję za pomoc!
Dołączam też zdjęcie silnika.
rotflerrafik, jeśli masz pojemność 1.8, to Twój silnik dysponuje mocą 117KM. 145KM miały wersje z VVC, Ty masz standardowy kolektor dolotowy z K-Serii.
rotflerrafik napisał/a:
Przy okazji dowiedziałam się, że oprócz oleju wlewa się jeszcze jakiś dodatek, czy to prawda?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 12:42
rotflerrafik, mojego byłego szefa megane w dowodzie 115km, a w silniku 90 jak ktos ma znajomosci w wydziale komunikacji i handluje autami to czesto zawyza moc - takie wersje lepiej idą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum