Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Zdażył mi się taki problem, że spadł wężyk z chłodnicy oleju skrzyni automatycznej i wyplulo olej. Sytuacja tym gorsza, że to już 2 raz i moje pytanie brzmi czy to wina zmęczenia materiału czy może skrzyni, albo chłodnicy. Dodam, że skrzynia delikatnie szarpie na 2 i 3 biegu. Dodatkowo olej wyplulo właśnie jak skrzynia pracowała albo na 2 albo na 3 biegu
[ Dodano: Czw Kwi 11, 2013 18:35 ]
dodatkowo jaka jest procedura uzupełnia oleju, ponieważ wiem ze przy wymianie 4 l, ale tutaj nie jestem w stanie powiedzieć ile się wydało. Czy mam zalać 4 poczekać, jak złapie temperaturę 45 stopni i sprawdzić poziom czy wlać więcej lub mniej??
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pamiętaj że nie możesz za dużo dolać oleju! Kurcze nie wiem jak to jest w R75, no ale w Omedze C poziom oleju regulowało się za pomocą śruby w misie olejowej.
[ Dodano: Czw Kwi 11, 2013 19:36 ]
Musisz dolewać po trochu i sprawdzać stan oleju. Innego wyjścia raczej nie masz, ewentualnie całość spuścić i wlać tyle ile powinno być.
W R jest tak, że automat ma 8l oleju, ale przy wymianie wchodzi 4l przy czym zazwyczaj 0.5 w czasie sprawdzania poziomu odda. A u mnie jest taka sytuacja, że samochód chwile pracował zanim się zorientowałem, że nie mam biegów i oleju. Podczas pracy silnika pompa olejowa w skrzyni ciągle pracowała a, olej ciekl, dlatego nie wiem czynie wylalo się tylko 4l czy może więcej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No ja wszystko rozumiem. Ja miałem problem z automatem taki, że tez mi olej ciekł, ale przez uszczelniacz i to przez długi czas widocznie(trasa) i dopiero pod domem chciałem wrzucić wsteczny, a on nie działał. Zaraz na kanał i zobaczyłem co sie dzieje. Wydłubałem uszczelniacz, wsadziłem nowy i spuściłem cały olej ze skrzyni. Znajomy załatwił mi środek do płukania skrzyni, to od razu przepłukałem i zalałem nowym olejem, ale tam chyba troche więcej wchodziło go. Kupa kasy poszła na oleje, filtry uszczelki itp. A to wszystko przez uszczelniacz za 3zł.
apples, nie rozumiales mnie. Procedurę wymiany znam, ale to się ma ni jak do uzupełniania oleju, jeżeli nie wiemy ile oleju się wylalo. 4.5l wlalem i raczej jest ok
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 17:59
rafalmis1 napisał/a:
Procedurę wymiany znam, ale to się ma ni jak do uzupełniania oleju, j
rafalmis1, elementem procedury wymiany oleju jest sprawdzenie i uzupełnienie poziomu, co jest tam opisane.Przy dużym ubytku po prostu wlewa się większą ilosć np. po litrze i sprawdza się do czasu aż olej zacznie się przelewać. Tak jak radził Adsik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum