Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] "Przeróbka" z CDT na CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] "Przeróbka" z CDT na CDTi
Autor Wiadomość
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



  Wysłany: Czw Sty 02, 2014 11:41   [R75] "Przeróbka" z CDT na CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Hej koledzy :) Orientujecie się czy gdzies w poblizu Szczecina jest osoba ktora jest wstanie podmienic mapy z CDT na CDTi? Czy taki zabieg ma w ogole sens? czy poza mapami trzeba zrobic cos jeszcze? Chce zeby auto bylo troche zywsze :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 02, 2014 11:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sty 02, 2014 12:05   

Zmiana prawie nieodczuwalna. Niektórzy twierdzą, że CDT lepiej się z dołu zbiera :)
Jak już coś zmieniać, to podciągnąć sobie pod 140KM.

Jak kolega Steryd jest wstanie odczytać z Twojego auta mapę, to mogę Ci ją zmienić na CDTi. Wrzucisz i zobaczysz. Jestem jednak więcej niż pewien, że nie znajdziesz większej różnicy ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Sty 02, 2014 21:10   

Hmmm... konikow mu nie przybedzie?:)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 03, 2014 16:22   

A ja się nie zgodzę, zmiana jest odczuwalna i to nawet bardzo. Swego czasu miałem auto robione na hamowni (chyba na moim profilu są jeszcze wykresy) do 134,5KM i 330,4Nm (z 111,4KM i 257,6Nm) ale mi tę mapę mechanik skasował. Potem u Jowiego zrobiłem sobie upgrade softu do najnowszych wersji (skrzynia i silnik), nie wiem ile mam teraz KM (zapewne w okolicy 130KM) bo szkoda kasy na hamownie, ale powiem tak, mam wrażenie że jest lepiej niż jak miałem dedykowaną mapę robioną na hamowni, przy mnie osobiście, pod moje auto. Standardowe CDT to straszliwy muł. Przy "CDTi" jest znacznie lepiej co nie znaczy że jeszcze lepiej nie byłoby przy "CDTi+" :)
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Sty 03, 2014 19:45   

MaReK napisał/a:
Jak już coś zmieniać, to podciągnąć sobie pod 140KM.


Albo i więcej :)
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sty 04, 2014 13:48   

Punx hmm no moj troche jest mulowaty wlasnie. Na dniach jak tylko dojda uszczelki od intercoolera zrobie troche porzadku - wyczyszcze, zmienie oringi, wyplucze jeszcze dobrze egr w benzynie i myslalem zeby sie zabrac za kolektor - wrzucic go do benzyny i niech sie moczy ze dwa dni :) pozniej myjka zeby to dziadostwo wyplukac i wlasnie mysle czy by sie przejechac te kilkaset kilometrow do Jowiego zeby zmienic soft, tymbardziej jezeli mowisz ze odczuwasz roznice :)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Sty 04, 2014 14:42   

a gdzie ten Jowi mieszka ??
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 04, 2014 15:15   

Nowe Miasto nad Wartą niedaleko jakiejś głównej trasy/obwodnicy także nie trzeba się pchać do centrum o ile się jedzie od strony Jarocina
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 18:01   

Punx napisał/a:
A ja się nie zgodzę, zmiana jest odczuwalna i to nawet bardzo. Swego czasu miałem auto robione na hamowni (chyba na moim profilu są jeszcze wykresy) do 134,5KM i 330,4Nm (z 111,4KM i 257,6Nm) ale mi tę mapę mechanik skasował. Potem u Jowiego zrobiłem sobie upgrade softu do najnowszych wersji (skrzynia i silnik), nie wiem ile mam teraz KM (zapewne w okolicy 130KM) bo szkoda kasy na hamownie, ale powiem tak, mam wrażenie że jest lepiej niż jak miałem dedykowaną mapę robioną na hamowni,


Ale Ty piszesz o automacie, a to jest zupełnie inny sterownika silnika :)
Najwyraźniej miałeś mapę modyfikowaną kiepsko, skoro fabryczny soft 131KM był lepszy.
Dodatkowo nie w każdym aucie taki zabieg się powiedzie, bo T4 nie chce współpracować.
Automat się bardzo fajnie modzi. Trzeba tylko zachować umiar, żeby skrzyni nie wysypać w powietrze. Mechanik, który Ci mapę wysypał był uprzedzony o tym, że masz modyfikację sterownika silnika?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 13:06   

Był powadomiony, na pierwszej wizycie u niego mu o tym mówiłem, robił mi diagnoze wtrysków i uwalił światła dzienne, jak to po 30 min zauważyłem wróciłem do niego na drógą wizytę i wtedy zaczął czarować i uwalił mi całe auto. Stało się to jak mu przypomniałem o tym że mam modowane mapy bo coś mi nie pasowały komunikaty na T4 jakie się zaczęły pojawiać, to on przerwał w trakcie upgrade softu (całość) :) I nie było wyjścia trzeba było nadpisać jeszcze raz cały soft i to jakąś starucienką wersją. Dopiero po pół roku u Jowiego wszystko wróciło do normy, tak się mocą auta cieszyłem że po 1h dostałem pierwszy w życiu mandat 96km/h na końcu wioski miałem.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 13:27   

Punx napisał/a:
Był powadomiony, na pierwszej wizycie u niego mu o tym mówiłem, robił mi diagnoze wtrysków i uwalił światła dzienne, jak to po 30 min zauważyłem wróciłem do niego na drógą wizytę i wtedy zaczął czarować i uwalił mi całe auto.

Nie ma w sumie obowiązku pamiętania klienta, a nie proponował jakiejś rekompensaty za te straty ;) ? Czym on to diagnozował, że tak zrobił - T4? Czasami się tak może zdarzyć, że przez nieuwagę można zrobić takie cuś, ale wtedy wypada wziąć na klatę odpowiedzialność. To i tak dobrze, że T4 dał radę przywrócić soft po przerwaniu sesji uploadu. Nie zawsze się tak udaje.

Droga była usługa chiptuningu? To firma czy osoba prywatna?
Byłeś przy aucie w czasie robienia tunu?

W sumie sterownik automatu przedliftowego z poliftowym są bardzo podobne.
Można by spróbować zrobić manipulacje i włożyć 136KM.

Wracając do meritum, Ty po updatcie softu na T4 masz satysfakcję i czujesz
różnicę pomiędzy 115KM a 131KM?

W manualu w/g map różnice są i to rzędu kilkudziesięciu %, jednak
opierając się na odczuciach osób, którym taki zabieg się proponuje wygląda,
że różnicy nie ma ;) Najwięcej powiedziałyby rolki, ale nikt takich pomiarów nie robił.
Może kiedyś na Zlocie, jak AGMA da radę do nas zawitać zrobi się pomiary ;)

Punx, masz możliwość odczytu swoich map ze sterownika?

tazOR, poszukaj kogoś kto ma interfejs o którym pisałem Ci na PW.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 20:05   

Ja tam wielkich pretensji nie mam, każdemu może się zdarzyć, ale mógłby chociaż za poprzednią wizytę kasę oddać i zaproponować kilka wizyt na T4 za free w najbliższym czasie, jednakże nic takiego nie nastąpiło. W plecy byłem/jestem 800pln bo tyle mnie hamownia kosztowała ale już to przebolałem. Byłem u tunera powiedział że jeśli jest ta sama wersja softu co przed tuningiem to mi za free podegra moje mapki, ale niestety nie dało się, tuner stracił 1h czasu i chwała mu że mnie za to nie skasował. Do firmy na literę "F" już nie pojadę, zresztą mechanik (właściciel) nawet mi na maile przestał odpisywać.

W czasie robienia tuningu byłem cały czas obecny, uszy bolały, bałem się że to kręcenie CDT na bardzo wysokie obroty nie wyjdzie na dobre ale po skończonym tuningowaniu efekt był nawet spoko. Tuner twierdził że skrzynia nie ma nic do rzeczy i czy to automat czy manual to robi się mapy tylko do silnika ?! Może dlatego teraz mając soft od CDTi jakoś mam wrażenie że auto żwawsze jest niż jak miałem te 134,5KM.

Kabelka żadnego nie mam, kiedyś miałem pożyczona INPA od kolegi ale nie mogłem się w ogóle połączyć więc sobie darowałem.

Teraz do pełni szczęścia w moim R75 zostaje likwidacja wibracji, jak mi się uda kiedyś ich pozbyć to uznam że mam fajne auto, póki co ciągle uznaję mój egzemplarz za "prawie limuzynę" a jak wiadomo prawie robi dużą różnicę.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 20:42   

Punx napisał/a:
zaproponować kilka wizyt na T4

czyli jednak T4 ;)

Punx napisał/a:
W plecy byłem/jestem 800pln

O! Sporooo....
Ciekawe jestem ile by wypluło mocy w aucie kolegi Wizard_GP.
Tam taki zabieg w zeszłym roku robiliśmy... kilka podejść, bo niestety skrzynia automatyczna ma większe wymagania i szarpała. Co szkoła to inna :) Ja się za mentora nie uważam. Wiem, że nie każdy chętnie podejmuje się hamować automat. Przy tuningu automatów też trzeba uważać, mniemam że z uwagi na na tę skrzynię właśnie. Może łatwiej ją posłać do nieba przy przedobrzeniu ;)

Punx napisał/a:
. Byłem u tunera powiedział że jeśli jest ta sama wersja softu co przed tuningiem to mi za free podegra moje mapki, ale niestety nie dało się, tuner stracił 1h czasu i chwała mu że mnie za to nie skasował.

Niby co się nie dało ;) ? Przecież sterownik i jego adresacja się nie zmieniły ;)
Jakąś ściemą mi tu pachnie ;/

Punx napisał/a:
W czasie robienia tuningu byłem cały czas obecny

Chodzi mi o to czy nie wyjmowali sterownika silnika i robili cały tun przez złącze OBD?

Punx napisał/a:
Tuner twierdził że skrzynia nie ma nic do rzeczy i czy to automat czy manual to robi się mapy tylko do silnika ?!

Owszem modyfikuje się mapy sterownika silnika nie skrzyni.

Punx napisał/a:
Kabelka żadnego nie mam, kiedyś miałem pożyczona INPA od kolegi ale nie mogłem się w ogóle połączyć więc sobie darowałem.

Akurat INPA w tej materii nie na wiele się by zdała. Potrzebny MPPS albo Galetto.
Popytaj na forum, może ktoś ma i zechce udostępnić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 21:12   

Nie wyjmował sterownika, wszystko robił przez kabelek. Ale co do ponownego wgrania map to mówił mi że nie ma problemu o ile się wersja softu u mnie nie zmieniła, sprawdził - zgrał aktualny/nadpisany przez "F" soft i stwierdził że jest różnica i że nie będzie nadpisywał map - możliwe że bał się że coś niezabangal, nie chciał się w problemy pakować, nie wiem, poświęcił mi 1h w warsztacie i kilka maili/telefonów (to też czas), więc pretensji nie mam.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 07, 2014 09:25   

Punx napisał/a:
soft i stwierdził że jest różnica i że nie będzie nadpisywał map - możliwe że bał się że coś niezabangal,

Czyli on nie modyfikował map Twoich tylko wrzucał gotowca?
Co zatem zajęło aż godzinę i ile trwał pierwszy tuning z hamownią?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 07, 2014 09:54   

Pierwszy tuning trwał ok 1,5-2h. 3 pomiary przed zmianami map, gdzie wyszło odpowiednio 114KM, 111KM i 111KM, potem podpinanie się, zgrywanie mojego softu, wgrywanie nowych map - nie wiem czy były robione konkretnie pod moje auto czy wzięte z gotowca, tuner na swoim lapku miał już kilka R75 (katalogi z samochodami i nazwiskami osób, taki też założył dla mojego auta). Na koniec 3 pomiary na nowych mapach, za każdym razem wyszło 134,5KM (330,4Nm) czyli teoretycznie lepiej niż CDTi.

Później jak mi "F" skasował mapy, to u tunera ok 1h trwało podłączanie (były problemy z komunikacją/zrywało po kilku-kilkunastu %) i zgrywanie map a następnie porównywanie w jakimś programie.

Mnie teraz zastanawia czy to ledwie wyczuwalne szarpnięcie skrzynie w okolicy 40km/h w momencie gdy auto wyhamowuje (prędkość spada poniżej 40km/h) to nie jest wina tych wszystkich machinacji z tuningiem ? Fakt że auto ma już 143kkm a olej pewnie nigdy nie zmieniany, może tak jest od dawna a dopiero teraz zwracam na to uwagę ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 21:57
apples
Brak nowych postów [R75] Kontrolka świec żarowych - "GLOW PLUG ON"
ZiGi Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 27, 2010 10:26
ZiGi
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki górnej "gruszki" silnika
maras62 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 25, 2023 23:11
maras62



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink