Wysłany: Czw Maj 30, 2013 12:31 [214i] wczesny początek hgf-u?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 2000
Witam, sprawdzając stan oleju, na bagnecie zauważyłem ślady białego nagaru... jest to dozwolone, ale od razu sprawdziłem płyn chłodniczy... niby nagaru nie ma, ale zbiorniczek jest dość mocno zabrudzony od środka, czarne zaschnięte plamy... wcześniej czegoś takiego nie było.. moze ktoś się z takimi objawami spotkal wcześniej? dodam tylko, że płynu niby nie ubywa... mniej wiecej ksztaltuje sie troche powyżej minimum
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
heh rzadko jestem nawet w domu, autkiem jeździ kobita, więc jak wroce od czasu do czasu go sprawdze... a wg was, teraz ostrożna delikatna jazda, aż do sprzedaży czy wymienić? i jak by sie ksztaltował koszt mniej więcej?
[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 13:50 ]
heh co do nagaru, wiem, że to nie jest dokładnie to, ale potocznie tak się to raczej okresla;) tak poza tematem, ale dzięki za potwierdzenie info, chyba po prostu czas na zmiane autka;) a tyle dobre było, że od momentu zakupu, tylko oleje, plyny, filtry, klocki, świece.. 3 lata użytkowania, 300zł napraw i tyle, żeby lać paliwo.. troche szkoda
[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 13:55 ]
moze jeszcze tak zapytam, co teraz po prostu robić? jeździć? jakies działania profilaktyczne? czy po prostu czekać aż całkiem szlag to trafi?
Myslalem, żeby przejeździła wakacje tylko, bo kobita zmienia później robote i codzien do roboty bedzie musiała dojeżdzać po 150km.. także i tak cos większego, troszke młodszego i nowszej generacji by sie jej przydało myślisz że dojeździ taki czas? i czy jakoś specjalnie delikatnie go trzeba teraz traktować? czy po prostu normalnie, dodam że ona też nieraz ma ciężką nogę..
[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 14:09 ]
i mówisz, jesli się zacznie mocniej mieszać? więc jakie objawy tego mieszania mocniejszego mogą byc?
no nic, dzięki za odpowiedź, potwierdzenie moich złych przypuszczeń... a mniej wiecej koszt? bo z tego co sie orientowałem to jest jakiś nowy model uszczelki nie?
robocizna?.. hm chyba ze miałbym nieco więcej czasu, ogólnie jestem zawodowym kierowcą, więc mało co jestem w domu.. dawniej lubiłem takie zabawy, teraz nie wiem czy dobrze bym ustawił rozrząd, więc jesli coś to ze znajomym mechanikiem wieczorami... ale nic, dzięki wielkie za info i pomoc, temat do zamkniecia;)
Ostatnio to przerabiałem. Z oleju zrobił się majonez babuni i zrobiło się go 2x więcej (dolewałem płynu). Pomyślałem , że to uszczelka pod głowicą. Po demontażu uszczelka okazała się nienaruszona.
Tuleje są" mokre", po ich wyjęciu (razem z korbowodem) okazało się ,że uszczelki oringowe tulei (u dołu) zmurszały. Przez takie głupstwo po 68.000 km wydałem 1400 zł za naprawę.
Zawiodłem się na inżynierkach z Anglii i już stamtąd samochodu nie kupię.
Na jedną tuleję jest jedna uszczelka - ok. 3mm grubości a powinno ich być, na rozum, co najmniej dwie (jedna od strony oleju a druga od strony płynu), każda odporna na temperaturę i rodzaj płynu w kontakcie.
Przed naprawą w płynie miałem również czarne ślady.
Nie wiem dokładnie jaki jest silnik w 214, ja mówię o silniku 16 V (seria K)
Tuleja na zewnątrz ma osadzony o-ring jako że płyn omywa tuleję.
Ta uszczelka z jednej strony ma kontakt (od spodu) z olejem a od góry z płynem chłodniczym.
Sądzę że dwa oringi na tulei zdałyby lepiej egzamin - na dłużej by to starczyło.
Ogólnie z tymi uszczelnieniami tulei niema problemów, zazwyczaj pojawiają się po przegrzaniu silniku bądź złym założeniu głowicy (głowica wciśnie tuleje i zniszczy uszczelnienie).
Po za tym te tuleje dość ciasno siedzą, jak dałeś radę ręcznie je wyjąć spokojnie to prawdopodobnie kiedyś silnik był przegrzany i się rozhartował.
Więc jedno uszczelnienie sprawdza się w większości przypadków a poprawić można by było mnóstwo rzeczy w każdym silniku każdej marki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum