Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45] Problem z falującymi obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Nie Lip 07, 2013 12:53
[Rover 45] Problem z falującymi obrotami
Autor Wiadomość
Adam82R45 




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 12:24   [Rover 45] Problem z falującymi obrotami
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam,moje auto jest świeżo po diagnostyce komputerowej,która wykazała dwa błędy.Mianowicie jeden dotyczył tylnej sondy lambda,która rzekomo jest do wymiany,natomiast drugi błąd wskazuje do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Podpieliśmy komputer ponieważ mam problem z falującymi obrotami,jak sądzicie czy wymiana tego czujnika powinna rozwiązać ten problem?I jeszcze jedno,po odłączeniu tego czujnika silnik pracuje tak samo,czyli nie równo.Czy to faktycznie może wskazywać że do wymiany jest czujnik?czy wręcz przeciwnie może to świadczyć że problem tkwi gdzie indziej?Bardzo proszę o wskazówki,dzięki :!:
Ostatnio zmieniony przez Adam82R45 Nie Lip 07, 2013 12:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 07, 2013 12:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 07, 2013 17:22   

Witaj,
jeśli komp pokazuje bład czujnika położenia wałka rozrządu, to spróbuj najpierw podmienić ten czujnik od kogoś kto ma to sprawne.
Jeśli nadal będzie błąd to zainteresowałbym się rozrządem, czy wszystko z nim ok. Mieliśmy taki przypadek w R 45, po wymianie czujnika niewiele się zmieniło - T4 nadal pokazywało błąd, aż w końcu sypnął się rozrząd - mimo że do wymiany brakowało jeszcze ok 15 tys km.
Jeśli poza falowaniem obrotów jest spadek mocy i większe spalanie, to sugerowałbym pilne sprawdzenie rozrządu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adam82R45 




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 18:22   

Ok,dzięki sprawdzę to i dam znać

[ Dodano: Nie Lip 07, 2013 19:22 ]
oprócz spadku mocy i falujących obrotów auto trochę szarpie i się dławi
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 15:46   

Adam82R45 napisał/a:
oprócz spadku mocy i falujących obrotów auto trochę szarpie i się dławi

Ten czujnik wałka to bardzo ważny sensor. Jeśli się zepsuje to silnik na pewno nie będzie pracował tak jak należy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adam82R45 




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 16:20   

Dzisiaj podłączyłem nowy czujnik wałka i silnik pracuje nadal tak samo czyli nie równo i faluje,rozrząd ok,być może dzieje się coś z przepustnicą lub silniczkiem krokowym?Jak sądzicie
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 16:57   

Adam82R45 napisał/a:
Jak sądzicie

Krokowy niema nic do tego.
Sonda lambda tylna jak piszesz, ale w tym silniku jest jedna sonda.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adam82R45 




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 17:51   

Komputer pokazał że do wymiany jest tylna sonda,także kto wie czy niema dwóch?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 18:16   

Może mieć dwie, ja tak mam.
 
 
 
Adam82R45 




Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 19:21   

Spradzę to :roll:

[ Dodano: Sro Lip 10, 2013 20:21 ]
Auto dzisiaj odebrałem z warsztatu,problem z falującymi obrotami był przyczyną uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu przez co nie mógł on się zsynchronizować z czujnikiem położenia wału korbowego,oprócz tego ciągnął lewe powietrze przy kolektorze ssącym poza tym na dwóch cylindrach mam 14 atmosfer a na dwóch pozostałych po 12 także minimalne i chwilowe falowania pozostały,ale uważam że jest ok,zresztą będę obserwował zachowanie auta,bo szczególnie my roverkovicze tak mamy że musimy to robić ze szczególną uwagą,ale co tam ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 420Di] Problem z obrotami
smartman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 06, 2009 18:09
smartman
Brak nowych postów [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
radioglowi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Sie 23, 2010 18:34
leszczu
Brak nowych postów [Rover 416] 16V 99r. Problem z wysokimi obrotami na jałowym
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pon Lut 27, 2012 08:44
maximus86
Brak nowych postów [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
adamsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 70 Pon Sie 25, 2014 19:37
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink