Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004
Witam wszystkich
Jestem nowy na forum i od razu proszę o pomoc. Moje ukochane autko (MG ZS 180 2.5 2004R LPG) zaczęło ostatnio szwankować. Na komputerze wyskakują błędy P0261 (uboga mieszanka na cylindrze 1) oraz P0301 (wypadanie zapłonu na cylindrze 1). Po skasowaniu błędów i odpaleniu samochodu najpierw pojawia się błąd P0261 a po przegazowaniu wypada cylinder nr.1. Początkowo objaw nie było wcale tylko przy kręceniu powyżej 3,5 obr migał check, teraz pojawiło się dość spore spalanie ok 20l LPG. NA Pb i LPG jest tak samo. Do tej pory wymieniłem świece, cewki i bez poprawy. Po wyjęciu wtyczki (podczas pracy silnika) z cewki nr 1 nie ma różnicy w pracy. Po wyjęciu świecy i włożeniu w cewkę widać że iskra idzie równo.
Pozdrawiam i proszę o porady, długo już się z tym męczę.
Ostatnio zmieniony przez m13_94 Sob Wrz 28, 2013 19:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdż ciśnienie sprężania w cylindrach. Błąd P0261 - za mała dawka paliwa wtryskiwana wtrskiwana przez wtryskiwacz do 1 cylindra. To nie Jest to samo co mieszanka zbyt uboga. Dawka paliwa jest ustalana przez ECU I odmierzana czasem otwarcia wtryskiwacza. Efektem tego jest u b o ga mieszanka ale to jest skutek a nie przyczyna.
A ile kilometrów przejechałeś po podmiance sondy? bo to nie jest tak, że założysz sonde i tadam, działa. Komputer po wymianie sondy na sprawną musi przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów żeby narzucić nowe korekty - to sprawdziłem na własnej skórze.
A jesli podmienisz cewkę/kabel/świecę z innym cylndrem błąd zmienia się?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wypadanie na jednym cylindrze to nie przez sondę. Musiał by mieć sondy indywidualnie, na każdy cylinder jedna. Sprawdż to ciśnienie na cylindrach i pisz,. pomyślimy co dalej. I gdyby to była świeca lub cewka to dawka raczej była by za duża.
Tak zamieniałem i błąd jest ten sam. Przyznam ze po zamianie sond zbyt dużo nie jeździłem ok 10km. Ciśnienia nie mam możliwości zmierzyć sam. Które przewody, iskra jest więc wątpię że to jakieś przewody.
To w wolnym czasie podjadę. A jakie mogą być przyczyny? Dlaczego check miga po przekroczeniu i utrzymywaniu 3tys obr? Wtedy właśnie wypada zapłon. Wydaje mi się że głównym problemem jest ta zbyt uboga mieszanka.
hmm, sonda od ok 3 tys obr i przy gwałtownym dodaniu gazu jest pomijana i auto idzie pełnym ogniem. Zrob jeszcze troche km i zczytaj błędy... a w ogole czego uzywasz do diagnostyki?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
OK no to widzisz bo to się zaczyna dziać powyżej a błędy elm327 sprawdzam. I one sypią od razu po odpaleniu (najpierw ta mieszanka a później ten cylinder wyrzuca). Są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za mieszankę i ten cylinder?
Sprawa rozwiązana. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Dziś jak wróciłem do domu otworzyłem moje "maleństwo" i z braku pomysłów postanowiłem rozciąć izolacje tej grubej wiązki kabli i napotkałem tam przerwany kabel od 1 wtrysku. Wykasowałem błędy i samochód znów odzyskał swoją sprawność
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum