Wysłany: Sro Sie 21, 2013 14:19 [R75] Czujnik poziomu paliwa i temperatury zewnętrznej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam,
Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (-40st.) oraz poziomem paliwa (zerowy poziom + kontrolka rezerwy). Do tej pory zdołałem ustalić:
1) Czujnik temperatury podłączony do miernika (odczyt termopary) wskazywał poprawne wartości, reagował na zmianę temperatury
2) Czujnik paliwa - dostałem się do wkładki pompy paliwa na której znajduje się pływak - przeczyściłem styki (wyglądały OK). Ręczne przesuwanie poziomu nie powodowało żadnej reakcji na zegarach. Po sprawdzeniu które styki odpowiadają za czujnik paliwa próbowałem z rezystorem (220R) oraz pełne zwarcie - zero efektu...
Czy biorąc pod uwagę powyższe jest możliwość iż mam uszkodzony wsad w desce rozdzielczej (ten prosty model deski bez komputera)? Z tego co czytałem, po odłączeniu czujnika temperatury powinienem otrzymać odczyt -30, a u mnie jest -40 z czujnikiem i bez...
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 21, 2013 14:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mechanik ze mnie żaden, nie bardzo wiem jak się dostać do drugiego - nie trzeba dysponować kanałem czy coś? Zresztą symulowałem różny opór na dwóch parach pinów od złączki kabli, ale na wskaźniku paliwa nie robiło to żadnego wrażenia.
A próbowaleś odłączyć klemy od akumulatora ? U mnie przy odłączaniu czujnika temp. i ponownym podłączeniu wskazywało -40, dopiero reset poprzez chwilowe odłączenie klem powodował prawidłowe wskazania.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A próbowaleś odłączyć klemy od akumulatora ? U mnie przy odłączaniu czujnika temp. i ponownym podłączeniu wskazywało -40, dopiero reset poprzez chwilowe odłączenie klem powodował prawidłowe wskazania.
na pływakach (są dwa po obu stronach baku) są takie oporniki w kształcie półkola coś w ten deseń, mialem kiedyś tak, że z jednego wypiał się taki badziew który po tym oporniku jeździł, trzeba było się przyglądnąć bo nie bylo tego widać tak od razu - objaw był taki jak u Ciebie, non stop rezerwa, wskazówka nie poruszała się niezależnie od ilości w baku.
Nie, po prostu przepięte zostały i tyle - to ta wersja podstawowa, nawet nie chciałem korekty licznika robić bo i tak planuję wymianę liczników na te z wyświetlaczem komputera (muszę tylko skombinować przełącznik z przyciskiem).
Czy w poprzednich coś ktoś grzebał - nie mam pojęcia. Autko kupiłem już z taką wadą, sprzedający twierdził iż do wymiany jest czujnik w baku i czujnik temperatury. Jak widać mylił się Swoją drogą po wymianie pojawił mi się dodatkowy bajer - sygnalizacja dźwiękowa zapalonych świateł po wyłączeniu silnika, tak więc usterek w starym liczniku było więcej.
Kolega roadking po podłączeniu do komputera stwierdził iż przebieg raczej się zgadza... Zresztą nawet jakby się okazało, że mam 2x więcej przebiegu to i tak nie zmieni to moich uczyć do mojej pierwszej, pięknej 75
belialek, czy to wyglądało u Ciebie mniej więcej tak jak na mojej fotce nieudanej? Oprócz oczywiście braku LCD u Ciebie, to czy do temp -40 doszedł opadnięty na dół wskaźnik paliwa i świecąca się rezerwa?
Jeśli tak, to u mnie dzisiaj się stało to samo
Niestety ani myślałem wymieniać zegary, bo wiedziałem, że przyczyna leży w jego konfiguracji. Stało się to po podpięciu interefejsu (Autocom) i pogrzebaniu chwilę przy "Module zegarów"/"Zestawie wskaźników". Jakiś tam niby błąd, potem usunięcie usterki...
Niestety tego problemu nie naprawi też T4
Trzeba zaprogramować eeprom od nowa (bez konieczności wyciągania zegarów).
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
belialek, czy to wyglądało u Ciebie mniej więcej tak jak na mojej fotce nieudanej? Oprócz oczywiście braku LCD u Ciebie, to czy do temp -40 doszedł opadnięty na dół wskaźnik paliwa i świecąca się rezerwa?
Dokładnie tak było! Swoją drogą wzbogaciłem się o kolejny już licznik - tym razem z LCD (bez martwych pikseli), tak więc jak ktoś będzie w potrzebie i zechce licznik bez LCD to myślę że się dogadamy
PS. CO to jest ta pierwsza ikonka na LCD na załączonym zdjęciu?
A to Ci się zrobiło tak nagle, czy tak kupiłeś auto?
belialek napisał/a:
PS. CO to jest ta pierwsza ikonka na LCD na załączonym zdjęciu?
To jest sygnalizacja o zbyt niskim napięciu akumulatora lub braku ładowania.
Miałem kiedyś taki symbol jak mi padł akumulator. Uruchomiony z kabli jechał i tak świecił
W każdym razie, jeśli to się stało nagle za Twojej kadencji to pomyśl/przypomnij sobie, czy nie podłączałeś auta gdzieś pod jakiś interfejs diagnostyczny? Jeśli nie za Twojej, to pewnikiem poprzednik musiał coś podłączać i tak właśnie się stało Jeśli nie wyrzuciłeś liczników, to są one do odzyskania pełnej sprawności
Pozdrówki,
[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 04:22 ]
Okej! Doczytałem Zatem problem spowodował poprzedni właściciel nie będąc pewnie świadomym co to zrobiło
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum