Wysłany: Sro Lis 14, 2012 14:20 [MG ZS 1.8]Wycieraczki czasowe nie działają, nie ma MFU.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2006
Nie działają wycieraczki czasowe(przełącznik wycieraczek w pozycji 1),reszta działa. Czytałem, że powodem może być uszkodzony przekaźnik w Multifunction Unit(MFU). W Workshop Manual-dokumentacji technicznej jest że MFU powinno być za główną konsolą lub pod bezpiecznikami strona kierowcy. Pod bezpiecznikami nie ma, za konsolą też nie-jest tylko moduł alarmu YWC001541. Nie ma też żadnych wtyczek że ktoś wyjął moduł. To model angielski z października 2006. Czy ten model nie ma MFU a jego rolę pełni moduł alarmu YWC001541? Światło podsufitki działa i wszystko inne też. Nie sprawdzałem czy przychodzi napięcie na silnik wycieraczek bo trudno się to wszystko rozbiera i pochłania dużo czasu. Ktoś ma jakąś radę na to?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 14:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MFU powinno być za główną konsolą lub pod bezpiecznikami strona kierowcy
To powinno byc wpiete w skrzynke bezpiecznikow pod kierownica. jak sie polozysz "pod pedalami" to powinienes zobaczyc. w mfu wchodza z dwie trzy wtyczki wielopinowe
Przecież napisałem że nie ma za listwą bezpieczników i nigdzie indziej.Napisałem też że to model z końca 2006 roku i tak mi się wydaje że funkcję MFU pełni moduł Pektron YWC001541 Nie jestem pewien bo na schemacie elektrycznym jest MFU dlatego pytanie do tych którzy mają rocznik 2006 albo mieli z nim do czynienia.
[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 10:30 ]
Przeszukałem angielskie fora. Tak jak myślałem-od 2003 roku w większości modeli Rovera i MG
nie ma modułu MTF. Jego rolę przejął moduł Pektron YWC001541 Do 2003 był oddzielny moduł alarmu Lucas 5AS i oddzielny MFU(wycieraczki,szyby,spryskiwacze itd). Od 2003 jest "wash&go"-dwa w jednym. Pektron YWC001541 jest to puszka odpowiedzialna za alarm(imobiliser) i sterowaniem: klaksonu, szyb, lamp przeciwmgielnych,wycieraczek ( w tym czasowych),spryskiwaczy,zamka tylnego bagaznika. Moduł znajduje się na dole centralnej konsoli. Częstymi usterkami modułu są awarie przekaźników a dokładnie ich cewek. Jest 5 przekaźników. Jeden przekaźnik to 2 przekaźniki w jednej obudowie czyli jeden przekaźnik steruje 2 funkcjami. Każdy pełni oddzielną funkcję: jeden steruje klaksonem,drugi szybami,trzeci wycieraczkami itd Mając lutownicę i zamiennik przekaźników(oryginalne są już nie produkowane) można uratować moduł wart 350 funtów lub uniknąć kosztownej naprawy. Przekaźniki do kupienia na www.ebay.co.uk pt "pektron relays replacement" Koszt 6 funtów plus przesyłka. Kiedy otrzymam napiszę dokładny typ zamiennika-na pewno jest też gdzie indziej dostępny. Cewka przekaźnika powinna mieć oporność koło 220 omów. Jeśli nie ma albo nie ma przejścia to możecie być pewni że przekaźnik jest do wymiany. Dołączam fotkę modułu Pektron YWC001541 Po "polskiemu" dla tych co się nie naumieli angielskiego i tak jak ja uczyli się ruskiego funkcje przekaźników od lewej: tylne światła przeciwmgielne+klakson, pompy spryskiwaczy przód+tył, szyby, przednie wycieraczki czasowe+super zamykanie (nie wiem ale być może chodzi o zamek tylnego bagażnika), centralny zamek.
Zamiennik oryginalnych przekaźników Pektron 0662P04A to HG4508
Desperatom którzy nie znaleźli mogę wysłać z UK w cenie 5 funtów/sztuka +przesyłka.
Mam nadzieję że wszystkim posiadaczom swoich ulubionych aut pomogłem.
Witam.
Żeby nie zakładać nowego tematu, podepnę się.
Problem jest taki, że po machnięciu wajchą od wycieraczek do dołu, wycieraczki powinny dwa razy zamieść szybę i wrócić do swojego poziomu. U mnie zrobiło się tak, że jak nacisnę dźwignię, wycieraczki ruszą, puszczę ją i wycieraczki stają w miejscu na szybie Jak nacisnę wajchę i trzymam, wycieraczki chodzą, a jak tylko ją puszczę to od razu stają. Żeby wróciły do swojego poziomu muszę trzymać wajchę aż do zjazdu wycieraczek. Czyżby była to wina samego przełącznika? Trochę wkurzające to jest, choć da się z tym żyć...
Poszedłem sprawdzić. Za pierwszym razem na czasówce faktycznie zaraz się zatrzymały w połowie szyby , ale za następnymi razami już szły normalnie. Ta blaszka to jest w dźwigni? Naprawialna rzecz??
OK, poczytałem trochę i trza będzie się wziąć za ten silnik, tym bardziej, że i głośno pracuje. Może uda się zrobić dwa w jednym Szkoda, że to ustrojstwo nie popsuło się latem (najlepiej podczas urlopu ) tylko teraz, jak pogody niepewne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum