Forum Klubu ROVERki.pl :: Filip_212 -- 1993 Rover 827 Coupe --
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Filip_212 -- 1993 Rover 827 Coupe --
Autor Wiadomość
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:12   Filip_212 -- 1993 Rover 827 Coupe --

1993 Rover 827 Coupe
silnik: 2.7 V6 24V PGM-Fi
paliwo: Benzyna + starożytne LPG
moc: 180 KM
kolor: HNA - British Racing Green
poziom wyposażenia: 8

Historia
Jakieś trzy lata temu zupełnie przypadkowo stałem się właścicielem wyjątkowo niekochanej, ale taniej w zakupie czarnej osiemsetki w nadwoziu coupe.

Był to dla mnie niesamowicie egzotyczny samochód, prawdę mówić dopiero wtedy dowiedziałem się o istnieniu takiego modelu Rovera.
Początkowo plany były bardzo ambitne, jednak zakup dokonany pod wpływem emocji odbił się złym echem, a reanimacja autka okazała się mało opłacalna. Po miesiącu użytkowania Roverek zmienił właściciela. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że niedługo później poszedł do pocięcia.
Jednak przez tych 30 dni zdążyłem się zakochać w tym samochodzie - ceniłem go za duże rozmiary, bądź co bądź atrakcyjny wygląd, świetny silnik i niesamowity komfort, a to wszystko w rozsądnej cenie :D
Wtedy obiecałem sobie, że kiedyś wrócę do tego modelu.

I stało się :mrgreen: Niedawno wybór padł na ciemnozielonego 827 Coupe z 1993 roku, w znacznie lepszym stanie niż ten, w którym znajdował się czarnuch.
Trzeba przyznać, że i w tym przypadku kierowałem się bardziej sercem niż rozumem - zerknąłem pod maskę, zrobiłem rundkę dookoła bloku i właściwie z miejsca podjąłem decyzje :)

Specyfikacja
100% fabryka. Właściwie nie ma śladu po jakichś tjuningach i heniowych przeróbkach - być może dlatego, że auto od momentu sprowadzenia z Rzeszy w 2004 roku, przez 7 lat było w rękach jakiejś pani z Legionowa, później przez niecały miesiąc jeździł nim jakiś studenciak, aż w końcu na prawie 3 lata zagościł u raczej statecznego faceta rocznik '49, który sprawiał wrażenie godnego zaufania i sam na dzień dobry wyśpiewał co jest nie tak.
Wiadomo - Roverek nieuchronnie zbliża się do wieku "zabytkowego", więc jest parę rzeczy do poprawek, ale raczej nie ma tu jakichś poważnych awarii. Silnik pali od strzała przy -20*, nie wydaje podejrzanych dźwięków, trzyma jałowe obroty, ma moc. Na gazie z tą mocą już jest trochę gorzej, ale to najpewniej kwestia likwidacji przedmuchu w dolocie przy samym mikserze, regulacji i ogólnego serwisu. EDIT: już wszystko hula po regeneracji parownika :) Automat zmienia biegi tak jak powinien, czasem delikatnie szarpnie gdy jest zimny, ale ta archaiczna konstrukcja ma swoje prawa. Blacharsko i lakierniczo jak na ten wiek nie jest źle.

Plany
Jest ich wiele. Na dodatek wszystkie są ambitne ;) Moim celem jest doprowadzenie Roverka do stanu idealnego (a miał to być tylko daily car....)
Póki co udało mi się wymienić piórka wycieraczek :)

Mechanika:
- wymiana tarcz i klocków przód (done)
- wymiana łączników + sworzni dolnych przód (done)
- wymiana zwrotnicy+piasty+łożyska lewy przód (done)
- wymiana wahacza górnego + sworznia prawy przód (done)
- wymiana drążków kierowniczych z końcówkami (in progress)
- wymiana linek hamulca ręcznego (in progress)
- kontrola wydechu (coś rzęzi od 1-2,5 tys obr) (in progress)
- geometria zawieszenia (in progress)
- regeneracja parownika (done)

Karoseria:
- poprawki lakiernicze
- montaż kół letnich 17" (najchętniej ori Rover lub coś a'la Jaguar XJS V12)
- smarowanie klamek zewnętrznych
- regulacja zawiasu kierowcy + nowy sworzeń ogranicznika

Wnętrze / elektryka:
- pranie wnętrza, tapicerki, konserwacja skóry
- standardowo zimne luty
- oporniki nawiewu
- podświetlenie panelu nawiewu

Generalnie jestem zadowolony z zakupu.
Jest trochę do zrobienia, ale małymi krokami zbliżam się do celu ;)











Ostatnio zmieniony przez Filip_212 Wto Kwi 01, 2014 18:58, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:31   

Ładny :) Dawaj więcej fot :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 19:34   

dzięki :mrgreen: na razie mam tylko tyle - w środę, po odebraniu z serwisu pocykam więcej :D
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 00:20   

Filip_212, dlaczego jeszcze Cie nie widziałem na warszawskim spocie? piękna gablota!
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 00:46   

pelson91, miałem wpaść na najbliższy, ale autko stoi u kumpla w warsztacie... ale na kolejnym będę na pewno :mrgreen:

dzięki za dobre slowo, jeszcze daleko do ideału, ale zapału nie brakuje, więc wszystko jest na dobrej drodze :)

btw. nie zna ktoś może jakiegoś dobrego i niedrogiego gazownika ? jakaś regulacja by się przydała, bo 21l gaziku/100 to chyba lekka przeginka
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 10:07   

Filip_212 napisał/a:
nie zna ktoś może jakiegoś dobrego i niedrogiego gazownika ? j

Nie wiem czy tani, ale podobno dobrze robi
http://www.autogaz.biz.pl/oferta.html
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 09:27   

Pawkaz, dzięki za cynk, będę musiał do niego zajrzeć, bo ta moja instalka jest dość mocno zaniedbana, czasem zastanawiam się czy od czasu montażu 10 lat temu ktokolwiek ją serwisował :D

Myślicie, że warto zainwestować w BLOSa? Podobnież w połączeniu z dobrze wyregulowaną instalką daje świetne efekty, ale prawdę mówiąc w temacie podtlenku LPG jestem zupełnie zielony, więc prosiłbym o jakieś porady w kwestii :mrgreen:
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 24, 2014 16:56   

No proszę 800 przybywa a nie ubywa.. ;)

Ładna sztuka, dawaj foty wnętrza to spojrzymy i tam. Ja swojego dopiero co odebrałem z warsztatu po półrocznym postoju to w najbliższą niedzielę można razem przyatakować warszawski spot :D
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 24, 2014 17:19   

Yog-Sothoth napisał/a:
No proszę 800 przybywa a nie ubywa..

To prawda.Jakieś dwa tygodnie temu widziałem Galeona na taryfie, a dziś inną sztukę na Statoilu przy Wrocławskiej.Do tej ostatniej właściciel dolewał olej.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 10:01   

No ja niestety nie mam tej przyjemności i praktycznie nie widuję 800-ek na ulicach :/

I w sumie chyba mało kto je widuje, bo zauważyłem, że odkąd mam swoją, to sporo osób się za mną ogląda - i głównie są to panie, a to najlepszy znak, że Rover 'robi robotę' :mrgreen:

Co do zdjęć - wrzuciłem w 1-szym poście kilka fotek z ogłoszenia, jest i wnętrze, czyli to, co obok silnika najbardziej lubię w tym aucie :smile:

Yog-Sothoth , w środę będę już miał auto zrobione, więc w niedzielę jak najbardziej będę obecny :D

[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 10:00 ]
Swoją drogą, mam kilka pytań do osób, które znają się na rzeczy ;)

Przydałoby się u mnie wymienić rozrząd. Wiem, że pasek był zmieniany u mnie 3,5 roku / ok. 40 tys. temu. Udało mi się zajrzeć tylko pod pokrywę i ocenić jego stan na "bez rewelacji", bo dostanie się do rozrządu w celu jego wymiany wymaga chyba wyjęcia silnika, bo nie ma gdzie tam łapy włożyć :razz:

I tu pojawiają się moje pytania:
1. gdzie mogę dorwać kompletny rozrząd z pompą, rolkami i paskiem ?
Może jest jakieś miejsce, gdzie mają takie rzeczy w normalnych cenach, bo po szybkim przeglądzie wujka Google skapitulowałem.

2. Czy faktycznie trzeba demontować silnik, czy może jest jakiś lepszy sposób, na który nie wpadłem ?

3. Z innej beczki, w kwestii LPG - czy warto inwestować w BLOSa? czy pozostać przy mikserze ?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 03, 2014 18:43   

Fajna sztuka, chyba kiedyś na mieście widziałem :)

Czemu zalewasz biedaka 15w40 o ile to minerał?

Wg mnie zainwestuj w sekwencje, szkoda silnika katować instalacją typu - podstroje sobie śrubką ^^
_________________
Roverlution
 
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Pon Mar 03, 2014 21:11   

Poprzedni właściciel lał 15w40, a poza tym silnik poci się spod wszystkich możliwych dekli, więc póki co nie mam wyboru. :/

Na razie walczę z parownikiem i dobrą regulacją gazu, później może pomyślę o sekwencji :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 03, 2014 23:18   

Witaj

Na wstępie Gratulacje !!

hmm 100% oryginał rocznik 93 i dymione lampy z tyłu ??
wyposażenie 8, brak poduchy pasażera??, chyba ze Coupe rządzi sie swoimi prawami :-)

filtra kabinowego nie zmienisz, bo go nie ma :mrgreen:
z ciekawości, skąd i za ile dorwałeś linke ręcznego ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Filip_212 




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30



Wysłany: Wto Mar 04, 2014 23:07   

Tak rozkodowałem VIN, być może dekoder coś kręci z wyposażeniem :D
Ale czy w tym roczniku były stosowane 2 poduchy ?

Co do linek - napisałem, że w trakcie - w tym przypadku akurat chodzi o to, że jestem w trakcie poszukiwań :mrgreen: Fakt, ciężko znaleźć te linki, są w katalogach IC ale ceny nie zachęcają...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink