Forum Klubu ROVERki.pl :: [620 DI] Wymiana pompki sprzęgła i kilka innych pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620 DI] Wymiana pompki sprzęgła i kilka innych pytań
Autor Wiadomość
kataklysm 



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 47



  Wysłany: Nie Mar 02, 2014 02:03   [620 DI] Wymiana pompki sprzęgła i kilka innych pytań
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy :) )

Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?

Jeśli ktoś z Was sam wymieniał tą pompkę to chętnie przeczytam czy to trudna sprawa mam dostęp do w pełni wyposażonego warsztatu więc jeśli nie jest to trudne mogę spróbować samemu to zrobić.

Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?

Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.

Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba :P )

Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?

Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 02, 2014 02:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 03, 2014 23:03   

Cytat:
Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy :) )


SDI i di to to samo 105 km

Cytat:
Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?


skoro lici z pompki to dolanie płynu nic nie da pewnie padła pompka jak masz jakieś doświadczeniee to moze ci się uda a jak nie to nie bierz sie za to.

Cytat:
Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?


zalezy czy chcesz polatać dłużej na tych przegubach czy tylko na sztuke bo jak chcesz dłużej polatac tym autem do to dołóż jeszcze raz tyle i kup jakies lepsze

Cytat:
Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.


To szacun :)

Cytat:
Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba :P )


jak na moje to kąt wtrysku przegiglany...

Cytat:
Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?


to dobrze bo jak jest sprawne to prawie go nie słychać :)

Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie


instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...

Cytat:
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady


Spoko :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kataklysm 



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 47



Wysłany: Wto Mar 04, 2014 03:13   

Firq napisał/a:
Cytat:
Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy :) )


SDI i di to to samo 105 km

Cytat:
Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?


skoro lici z pompki to dolanie płynu nic nie da pewnie padła pompka jak masz jakieś doświadczeniee to moze ci się uda a jak nie to nie bierz sie za to.

Cytat:
Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?


zalezy czy chcesz polatać dłużej na tych przegubach czy tylko na sztuke bo jak chcesz dłużej polatac tym autem do to dołóż jeszcze raz tyle i kup jakies lepsze

Cytat:
Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.


To szacun :)

Cytat:
Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba :P )


jak na moje to kąt wtrysku przegiglany...

Cytat:
Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?


to dobrze bo jak jest sprawne to prawie go nie słychać :)

Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie


instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...

Cytat:
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady


Spoko :)


Dzięki za odpowiedź co do turbo to już wyczytałem, że warto sprawdzić czy nie ma oleju w rurze ale to sprawdzę później bo auto nie dymi nawet przy dużym obciążeniu i jest bardzo ciche więc chyba jest ok.

Pompkę zalałem DOT4 i nic nie ubywa wizualnie ale profilaktycznie ją wymienię - dam radę zrobić to samemu chociaż dojście jest straszne :P koszt pompki oryginału w używce to 40 zł jak by ktoś miał z nią problem.

co do przerywania podczas pracy to dzięki za info sprawdzę każdą wiązkę może to jest przyczyna, fakt jest, że leje mi się trochę z przewodu od pompy wtryskowej bo przewód jest na krawędzi i krzywo zakręcony będę to poprawiał na dniach bo auto sporo pali wyszło mi 9,5 L to chyba za dużo w mieście ?

Reszta super może poza skrzynią która ma rozwalony wybierak, jak już czytałem to częsta usterka ale chyba kupię używany bo mój jest tak rozwalony, że 2 biegu prawie nie da się wrzucić więc pewnie nie ma sensu go reanimować. Mam tylko pytanie czy do tego wybieraka da się dostać od środka auta czy od spodu ?
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Mar 04, 2014 19:46   

Najlepiej pompkę wymień razem z wysprzęglikiem.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 00:36   

wybierak demontujesz od spodu cały a używka bedzie pewnie w podobnym stanie jak twoja wiec lepiej zregenerować swój.
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kataklysm 



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 47



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 03:07   

Jeszcze małe pytanko bo dzisiaj z bratem kupiliśmy hondę accord V Coupe 2.2 i wracałem nią. Wybierak chodzi mega sztywno i elegancko może w hondach jest lepiej zrobiony i warto adaptować z accorda niż naprawiać własny ? Sprawdzał ktoś czy pasuje ? myślę że będzie bo nawet gałka zmiany biegów jest taka sama.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 09:31   

2.2 jest na linkach jak dobrze pamietam a u nas wybierak
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kataklysm 



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 47



Wysłany: Pią Mar 07, 2014 00:44   

Cytat:
Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie


instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...


Dzięki kolego problem przerwań rozwiązany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Di]Pompka Sprzęgła kilka konkretnych pytań
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Maj 05, 2012 18:20
Slepiecc
Brak nowych postów [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...
OD A DO Z... Rover 620 SDI 1996r.
NEOSSS Rover serii 600, Honda Accord 34 Pią Sty 25, 2008 08:14
NEOSSS
Brak nowych postów [620di] Naprawa pompki sprzęgła po nocy pedał w podłodze
kataklysm Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Lis 01, 2014 11:09
EquinoX
Brak nowych postów [620di] Naprawa pompki sprzęgła przy pomocy reperaturki ?
kataklysm Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lip 27, 2014 01:17
kataklysm
Brak nowych postów [r620] Kilka pytań
beer22 Rover serii 600, Honda Accord 16 Sob Sty 18, 2014 18:00
sawek112



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink