Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] hamulec robi się twardy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] hamulec robi się twardy
Autor Wiadomość
Mayones123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 66
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 26, 2014 22:30   [R75] hamulec robi się twardy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam kolegów,
Ostatnio nie pokoi mnie problem jaki wystąpił podczas kilkukrotnego, pulsacyjnego hamowania. Otóż z każdym przychamowaniem, hamulec robi się coraz twardszy i sięga coraz wyżej. Sytuacja ma miejsce podczas kilkukrotnego hamowania dokładnie jak przy zgaszonym silniku. W pewnym momencie hamulec robi się zupełnie twardy i skuteczność hamowania jest bardzo mała. Podczas postoju, przy delikatnie naciśniętym pedale gazu, pedał hamulca powolutku opada tak jakby się odpowietrzał. Należy jednak mocno wciskać pedał hamulca by to poczuć. Po kilku sekundowej jezdzie na wyzszych obrotach da sie znowu skutecznie zahamowac - ale tylko 1-2 razy poniewaz za kazdym nastepnym razie hamulec znowu twardnieje. Analogicznie wystarczyc dodac gazu i przejechac kilkanascie metrow by znow troche opadl. Poziom plynu hamulcowego jest na max, nie wiem kiedy byl wymieniany - mam go od kupna czyli kilka miesiecy. Przegladalem inne posty i podobne sytuacje i duzo osob wskazywalo na pompe wspomagania hamulca czyli tzw. serwo o ile dobrze pamietam, czesc ludzi tez proponowalo odpowietrzyc hamulce i wymienic plyn jednak czytajac opisy tej czynnosci nie jest to wcale takie latwe (dopiero zaczynam przygode z podstawową mechaniką). Jak myslicie co to moze byc i jak to sprawdzic? Moze macie jakies patenty na upewnienie sie co to jest lub potraficie mi w jakis sposob pomoc? Jesli chodzi o wizyte u mechanika, wydalem juz troche kasy na zawieszenie i wolalbym zrobic to sam o ile naprawa nie bedzie zbyt skomplikowana.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 26, 2014 22:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Maj 26, 2014 22:53   

czy słychać syczenie jakby spod pedałów ? - jeśli tak tak to serwo
Jeśli nie obstawiałbym vacum pompe .
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=606911&lofi=1&lofi=0
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 04:30   

szpynior, wciskając pedał i słysząc syczenie to serwo trzeba wymienić? We wszystkich samochodach takie syczenie występuje, w jednym bardziej w innym mniej. Nie może tak być?
Mayones123, uszkodzony, przetarty przewód między serwo a pompą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 27, 2014 06:10   

A może po prostu zacząć od tego co najtańsze i najczęściej ulega awarii czyli wężyki ciśnień.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 27, 2014 06:44   

jeśli pierwsze hamowanie masz dobre i pedał normalnie wchodzi i auto szybko sie zatrzymuje to odpowietrzanie nie będzie konieczne. Sprawdź wężyk podciśnienia idacy od egr do zaworka później do kolejnego zaworka zwrotnego i do pompy - czarny wężyk opleciony nicią. Leci on od egr dalej pod kolektorem i później miedzy akumulatorem a silnikiem. Często się przeciera bo często lata luzno
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Maj 27, 2014 08:53   

rafalmis1 napisał/a:
szpynior, wciskając pedał i słysząc syczenie to serwo trzeba wymienić
z tego co się orientuję a jestem w trakcie wymiany serwa w żony samochodzie, syczenie i twardniejący pedał właśnie oznacza końcówkę serwa (oczywiście sprawdzając pozostałe punkty jak min. wężyk ). Tam jest ta membrana która jak ma nieszczelność to puszcza. Objaw może się nasilić i może paść ale nie musi .
 
 
Mayones123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 66
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 09:37   

Zgadza się, slychac syczenie - dokladnie tak jak na wyłączonym silniku. Posprawdzam przewody jeszcze
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 27, 2014 13:18   

szpynior, a ciebie w MG nie ma żadnego syczenia, nawet malutkiego podczas naciśnięcia gwałtowne na hamulec??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 23, 2010 20:56
tommsz
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec
po kilku wciśnięciach jego brak :/
Koji Rover serii 75, MG ZT 68 Nie Mar 29, 2015 14:47
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec po 2 dniowym postoju
markozalko Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 08, 2011 20:11
apples
Brak nowych postów [R75] uszczelka pod głowicą-mechanik robi mnie w "bambu
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 14, 2013 11:52
leszczu
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
thorgalxxx Rover serii 75, MG ZT 33 Czw Kwi 07, 2011 20:08
thorgalxxx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink