Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Czy ktoś wie jak się reguluje położenie rolki napinacza paska rozrządu, a dokładniej mówiąc do jakiego położenia mam przekręcić ten sześciąkątny otwór ? Czeka mnie wymiana rozrządu w najbliższym czasie i chciałbym to zrobić porządnie
ps: aby zawęzić temat prosiłbym o nie pisanie czy powinno to się robić lub nie
[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 07:40 ]
Znalazłem odpowiedź ale nie wiedziałem jak usunąć temat, więc odpowiem sobie sam na post, może ktoś jeszcze skorzysta.
W skrócie wygląda to tak, że po złożeniu rozrządu, wsówka zabezpieczająca trzpień napinacza hydraulicznego, powinna wchodzić luźno, wciśnięcie trzpienia otrzymamy przez odpowiednią regulacje rolki, tzn bo nałożeniu paska luzujemy kluczem sześciokątnym śrubę wewnątrz rolki napinacza, do momentu kiedy możemy obócić łożyskiem, kluczem włożonym w otwór sześciokątny obok śruby, przesunięcia osi łożyska dokonujemy w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, poczym zaciskamy śrube wewnątrz rolki. Odczekać 2 minuty i operacje powtórzyć, wsówka ma wchodzić w korpus i trzpień napinacza hydraulicznego luźno.
Ręczne ustawienie rolki napinacza ma na celu wyeliminowanie luzu jaki powstanie w przyszłości na skutek wyciągnięcia się paska lub jego zużycia. Dodaje załącznik z dokładną instrukcją producenta.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 05, 2014 06:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum