Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Negatyw
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Negatyw
Autor Wiadomość
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 18, 2014 17:25   [r200] Negatyw

Witam. Próbował ktoś kombinować w jakiś sposób zrobić negatyw w r 200 ?? A może ktoś wie jak to zrobić w miarę tanim kosztem ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 18, 2014 17:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 18, 2014 21:55   

group1320, pytanie po co?

ale tanim kosztem z tyłu masz belkę a piasty przykręcane na 4 śruby możesz po druciarsku wsadzić podkładki pomiędzy piastę a belkę do dwóch śrub od dołu i ilością podkładek regulować negatyw ale nie wiem jak będzie to się miało do zbieżności, ew możesz dorobić adapter w kształcie trójkątów żeby nie było przerwy pomiędzy piastą a belką

z przodu nie mam pomysłu ale możesz pokombinować z otworami przy kielichach ale nie wiem na ile to zda egzamin

wszystkie przeróbki uważam za mało bezpieczne i bezsensowne ale nie o sens było pytanie

[ Dodano: Sob Paź 18, 2014 21:55 ]
widziałem patenty na regulacje negatywu poprzez rozpiłowanie otworów w kołysce ale to nie jest dobry pomysł bo osłabiasz ten element
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 18, 2014 22:07   

Kozik, negatyw tylko dla wygladu jak dla mnie bo chyba nie wplywa na wlasciwosci jezdne. Jak bym zastosowal negatyw to tylko z tylu.

Nie chce raczej stosowac czegos co bedzie srednio bezpieczne. Myslisz ze takie podkladki beda "bezpieczne"??
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 23:40   

Jakby kąt pochylenia kół nie miał znaczenia, to by sie zmieniał wraz ze skrętem czy ugięciem... Radzę Ci kolego poczytać trochę o zawieszeniach, zanim poczynisz takie mody, że Twój samochód przestanie skręcać.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 00:32   

Rozumiem że ingerencja w zawieszenie to konkretna sprawa i chciałbym to zrobić w taki sposób żeby się nie zawinąć na pierwszym zakręcie.

Chciałbym delikatnie pochylić tylne koła bo po prostu mi się to podoba.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 08:22   

group1320 napisał/a:
Kozik, negatyw tylko dla wygladu jak dla mnie bo chyba nie wplywa na wlasciwosci jezdne. Jak bym zastosowal negatyw to tylko z tylu.
Nie chce raczej stosowac czegos co bedzie srednio bezpieczne. Myslisz ze takie podkladki beda "bezpieczne"??



czy bezpieczne to nie wiem, nie jestem zwolennikiem dystansów itp ale robią tak ludzie i jeżdżą, trzeba zastosować mocne śruby o ile z podkładkami to można zrobić tylko dla przymiarki to można później zrobić adaptery coś w stylu dystansów, na pewno bedzie to bezpieczniejsze niż same podkładki ale i tak ja bym tego nie zrobił.

musisz się poradzić kogoś mądrego na ile to będzie bezpieczne bo ja podaję Ci tylko sposób

rozkręcasz do takiego momentu dolny element (tylko 4 śruby od strony belki) odpada Ci piasta, wkładasz podkładki przy dwóch dolnych otworach i w ten sposób możesz zrobić przymiarkę czy Ci się podoba a potem do magika żeby zrobił Ci adapter

montaż podkładek na stronę nie powinien trwać dłużej niż 30 minut

zdecydowanie nie polecam giąć belki żeby zrobić negatyw, podkładki można zawsze wyciągnąć

_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Paź 19, 2014 10:29   

Takim sposobem jak z tymi podkładkami zbieżność tylnych kół będzie się zmieniać w zależności od obciążenia. W mojej opinii aby to miało jakikolwiek sens to zawieszenie powinno opierać się o wahacze poprzeczne. Inaczej to podcieranie pupy szkłem...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 10:39   

marcin316 napisał/a:
W mojej opinii aby to miało jakikolwiek sens to zawieszenie powinno opierać się o wahacze poprzeczne.


group1320 napisał/a:
w miarę tanim kosztem


te dwie rzeczy się wykluczają

[ Dodano: Nie Paź 19, 2014 10:39 ]
marcin316 napisał/a:
Takim sposobem jak z tymi podkładkami zbieżność tylnych kół będzie się zmieniać w zależności od obciążenia.


jedynym sposobem jest zrobienie tylnego zawieszenia beton żeby prawie się nie uginało i wtedy może to da radę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 11:02   

Gięcie belki nie wchodzi w grę.
marcin316, a co myślisz o adapterach o ktorych mówił Kozik ??
W hondach negatyw jest na porządku dziennym, choć nie wiem jakie tam są zastosowane części i jak tam jest poskładane zawieszenie.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Paź 19, 2014 12:23   

Kolego hondy mają wielowahaczowe zawieszenie i są na tyle popularne że można dokupić sobie do nich regulowane wahacze.
Wiem że u nas można zrobić tył tak jak to robią w golfie 3 mianowicie trzeba zakupić odpowiednią podkładkę na 4 śruby do robienia negatywu.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Paź 19, 2014 13:51   

Honda ma wielowahacz, tak jak w R400/45. Musisz wziąć pod uwagę, że wyraźna zmiana kąta względem fabrycznego, nawet w zawieszeniu podatnym na takie przeróbki, wiązać się będzie z pogorszeniem trakcji i przyspieszonym zużyciem opon.
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Nie Paź 19, 2014 14:54   

z przodu negatyw robi sie sam :D przy glebie a z tyłu czy tak fajnie wyglada negatyw?najlepsze rozwiazanie jest Kozikowe zrobic dystans w kształcie klina
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 15:43   

no właśnie z przodu delikatnie sam się zrobił. Chodzi mi o delikatne pochylenie kół z tyłu.

skorpion, Jednym sie podoba drugim nie :) kwestia gustu.

Więc trzeba się w zimie przymierzyć do tego :) Może jest ktoś z okolicy kto chciałby się ze mną pochylić nad tym tematem? :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 16:25   

group1320 napisał/a:
Więc trzeba się w zimie przymierzyć do tego :) Może jest ktoś z okolicy kto chciałby się ze mną pochylić nad tym tematem? :D


w zimie to nie polecam bo negatyw nie zwiększy przyczepności w zimie, nie ma się co przymierzać 4 grube podkładki, podnośnik, klucz do kół, klucz 13 z tego co pamiętam i do roboty cudów nie ma
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
capsoft 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 113
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 21:13   

Mi sie tam negatyw podoba z tyłu, do tego felga równo z błotnikiem i ładnie to się komponuje. Popularny sposób o jakim słyszałem to jest właśnie wsadzania podkładek pod śruby. Klin byłby bezpieczniejszy, ale trzeba mieć jakiegoś znajomego w zakładzie mechanicznym czy innym jakimś żeby zrobić to "tanim kosztem".
_________________
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61256
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 23:06   

Znalazłem też coś takiego jak camber shims. Podkładki z jakiegoś tworzywa które powodują pochylenie do 1,5 stopnia.
 
 
capsoft 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 113
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 12:38   

dużo jest podkładek typu DIY (Do It Yourself), jedna blaszka w której są 2 otwory na śruby którą się montuje na dolne otwory :)
_________________
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61256
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Pon Paź 20, 2014 18:57   

hm moze i jak ten patent przetestuje :D co prawda u mnie opony sie chowaja w błotnikach ktore musiałem odcinac :D
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 22:26   

Szkoda ze nie mieszkasz gdzies blizej ;p pobawilibysmy sie tym :D
 
 
capsoft 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 113
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 22:57   

group ja u siebie też planuje negatywik ale najprawdopodobniej dopiero na wiosne :( Felgi które aktualnie sprzedaje wystają poza obrys i pewnie negatyw by rozwiązał problem aczkolwiek wtedy pewnie będe darł felgą po sprężynie po wewnętrznej stronie więc i tak idą do sprzedania... ale 7.5J bylo by spoko (hmmm) :D
_________________
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61256
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] jak zalozyc zderzak od MG ZR do R200(tylni)
radomraptile Tuning wizualny 40 Czw Maj 05, 2011 10:47
leszczu
Brak nowych postów [R200 i inne] Felga z ET 35 da się założyć do R200??
Viniu Tuning wizualny 21 Czw Maj 15, 2008 11:13
kris_1987
Brak nowych postów [r200] Zderzak od MG w r200?
Matius Tuning wizualny 60 Nie Lip 04, 2010 23:53
Matius
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 98]
kolin Tuning wizualny 3 Nie Lip 29, 2007 20:15
R-200
Brak nowych postów R200
Opinia
jaro12 Tuning wizualny 11 Czw Mar 18, 2010 08:20
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink