Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:45 [620 Sdi 1996r.] Czy to padająca turbina?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Ostatnio borykam się z dość dziwnym problemem - mianowicie coś zaczęło brzęczeć w aucie początkowo na wyższych obrotach, teraz brzęczy cały czas. Początkowo pomyślałem, że może to łożysko w którymś z kół, jednak dźwięk ten słychać również na postoju, co wyklucza również, że to może być sprzęgło. Więc pomyślałem, mże to może być turbina, lecz kiedy ściągnąłem te gumowe rury które do niej doprowadzają nie były jakoś mocno zabrudzone olejem, jak tez wirnik nie miał wielkich luzów. Bardziej zaniepokoiło mnie to, że po odpaleniu samochodu zobaczyłem dym, który dobywał się, wydaje mi się, że z okolic własnie turbiny, nie żeby były to jakieś duże ilości tego dymu, po przegazowaniu auta na postoju wcale się jego ilość nie zwiększała, więc gdzies musi być jakaś nieszczelność.
I tu pojawia się moja kolejna wątpliwość, bo podejrzewam, że po prostu gdzieś jest pęknięty ten gumowy wąż, ale czy to by z kolei tłumaczyło te dziwne dźwięki?
Postaram sie w najbliższym czasie może wrzucić nagranie dźwiękowe i filmik, jak to wszystko wygląda.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zajrzyj do osprzętu: alternator, pompa wspomagania z pompą wody, kompresor klimy... czyli wszystko co napędza pasek wieloklinowy. Zdejmij pasek, odpal na chwilę auto i jak przestanie hałasować to już wiesz gdzie szukać.
Rolka napinacza też może hałasować a sam napinacz jak dostanie luzu to pewnie też
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 19:09
No własnie wiem... Na szczęście nie z autopsji, tylko z forum, chociaż pasek wymieniałem jakieś 3kkm temu. Dobra, dzięki za radę, jutro to obadam bo dzisiaj już trochę ciemno a pod blokiem kiepsko ze światłem
U mnie też ostatnio słychać takie jakby świszczenie, zależne jest od biegu i obrotów. Czym wyższy bieg słychać swiszczenie przy niższych obrotach 1bieg ok 3200, 5bieg ok 2200 i słyszalne jest tylko przy przyspieszaniu, na luzie zbytnio nic nie słychać. Zauważyłem też kończące się złącze elastyczne czy one może być przyczyna tego świstu?
U mnie też ostatnio słychać takie jakby świszczenie, zależne jest od biegu i obrotów. Czym wyższy bieg słychać swiszczenie przy niższych obrotach 1bieg ok 3200, 5bieg ok 2200 i słyszalne jest tylko przy przyspieszaniu, na luzie zbytnio nic nie słychać. Zauważyłem też kończące się złącze elastyczne czy one może być przyczyna tego świstu?
Sprawdź rury od turbo mnie zaczęło tak świszczeć jak jedna z rur miała nieszczelność a dokładnie opaska mocująca się poluzowała było widać od razu bo puszczała olej na silnik. W moim przypadku wystarczyło oczyścić ekstrakcyjną i dokręcić a problem zniknął
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum