Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Siema mam pytanie odnośnie rozrządu wymieniałem podstawę filtra oleju i musiałem zdjąć pasek rozrządu i rolkę napinającą i teraz moje pytanie jak prawidłowo napiąć pasek lub jak ustawić rolkę napinającą??
Z Góry dziękuje za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 26, 2014 20:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wychodzi na to, że tam jest tak samo jak w K serii z ręcznym napinaczem, czyli musisz założyć sprężynę i poluzować napinacz tak, żeby sprężyna go napięła, a potem dokręcić napinacz w tej pozycji.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Całkiem niedawno sam zmieniałem w swoim pasek.
Koszt tańszy niż w serii K bo nie trzeba zmieniać pompy wody
Pasek Gates 79 zł napinacz INA 234zł i 3 uszczelniacze ok 90 zł
Czytałem troche w tym temacie na necie, ogólnie chodzi o to żeby pasek dało sie przekręcić w jego najdłuższym odcinku o kat 90 stopni i mniej wiecej przy sposobie opisanym niżej udało mi sie uzyskać.
Co najciekawsze wystarczy lektura workshop manuala , tam jest wszystko opisane, jesli dobrze zrozumiałem to na srubę koła wałka ssącego zakładamy klucz dynamometryczny i ciagniemy przeciwnie do wskazówek zegara momentem 40Nm
(u mnie taka wartość powodowała poluzowanie książkowo wcześniej dokręconej śruby koła rozrządu momentem 65Nm ) , ostatecznie ciągnąłem z mniejszym
Przy takim działaniu pasek naciaga sie po stronie prawej, a luzuje tam gdzie jest napinacz, wystarczy dokręcic nakretke napinacza i finito.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum