Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 09:18 [ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem Rovera 620 sdi i na forum ,pięknie opisaliście regeneracje luzów na drążku zmiany biegów miałem to samo ale po tylu postach że brzęczy jest lepiej mnie to nie wystarczyło więc do tematu strona od skrzyni zastosowałem krzyżak kierowniczy od fiesty nic nie dopasowywałem jak było pisane jakiś dystans wszystko jest złączone jak by była jedna całość od nowości ale patent na drążku zmiany biegów to bajka więc zastanawiałem się ze trzy dni jak usprawnić tę przypadłość na wieczność bez jakiś tam wężyków więc udałem się do garażu w poszukiwaniu łożysk igiełkowych było by to najlepsze rozwiązanie niestety znalazłem 1 szt ale zato znalazłem stare wirniki od wiertarki ,szlifierki na nich były łożyska średnica zewnętrzna to 19mm w środku weszła mi śruba na nakrętkę klucza 13mm pojawił się problem gdy wyjąłem gałkę zmiany biegów bo tam również jest podobny wymiar w miejscu tulejki ale nie poddałem się długość rej tulejki to w granicach 3 cm poszukałem rurkę stalową taką aby weszły w nią na ścisk łożyska 19mm odciąłem całą starą tuleje szlifierką kątową i w miarę możliwości garażowych dospawałem nową rurkę o średnicy w wewnątrz 19mm wcisnołem łożyska nie żałowałem bo 4szt ale trzeba pamiętać by łożyska wystawały poza tulejkę po 1mm lub były na równo z tulejką i z każdej strony przy skręcaniu bałem małą podkładkę od stron łożysk tak aby nie wystawały za dużo poza wewnętrzny pierścień łożyska wszystko skręciłem na chama nie do słownie ale żeby nie było luzów środkowe pierścienie łożysk są na sztywno a górne pracują wraz z drążkiem biegów w widełkach tej rury która idzie do skrzyni bardziej łopatologicznie nie mogłem opisać jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki[color=red][/color][color=yellow][/color][color=red][/color]
_________________ bodzio
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 09:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam uciąłem ten kawałek rurki co jest przyspawana na samym dole drążka zmiany biegów co była w oryginale tam tulejka z gumkami i plastykiem i dospawałem większą w którą wcisnąłem łożyska
też uciąłem pod kątem w granicach 45 stopni zaraz zejdę do garażu to powiem dokładnie jaki krzyżak
[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 12:36 ]
kolego mam na pudełku tylko oznaczenie mgf 7112 i numery 49-0019 ale to jest od zwykłej fiesty
[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 12:39 ]
ale teraz bajka drążek na luzie chodzi tylko po góra 2 cm na boki zero luzu i drgań
[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 13:12 ]
tylko żeby pamiętać że przy zaznaczeniu miejsca odcięcia starego krzyżaka ktoś przytrzymał drążek zmiany biegów w pozycji luzu i żeby skrzynia była na luzie by nie odciąć za dużo
Tanie to jest bo za 39-50zl można dostać Nie wiem czy znasz ale było dorabianie tulejek na forum krzyżaka z Poliuretanu Oraz montaż Short shifta na szybsza zmianę biegów Mogłeś sobie od razu był lewarek wydłużyć o 2cm jak spawałeś
dokładnie to samo ale mam teraz szyprze przełożenie biegów znaczy są kutrze odstępy od siebie w wajchowaniu samo jakoś tak wyszło bez kombinowania może spowodowało to że jest większa średnica tulejki na dole gałki zmiany biegów lub dłuższy krzyżak nie mam pojęcia ale biegi mam króciutkie dziś niedziela to nie będę się pchał do kanału ale jutro wrzucę fotki jak mi to wyszło
Wysłany: Sob Lip 26, 2014 20:30 Re: [ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT
BODZIO-gol napisał/a:
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem Rovera 620 sdi i na forum ,pięknie opisaliście regeneracje luzów na drążku zmiany biegów miałem to samo ale po tylu postach że brzęczy jest lepiej mnie to nie wystarczyło więc do tematu strona od skrzyni zastosowałem krzyżak kierowniczy od fiesty nic nie dopasowywałem jak było pisane jakiś dystans wszystko jest złączone jak by była jedna całość od nowości ale patent na drążku zmiany biegów to bajka więc zastanawiałem się ze trzy dni jak usprawnić tę przypadłość na wieczność bez jakiś tam wężyków więc udałem się do garażu w poszukiwaniu łożysk igiełkowych było by to najlepsze rozwiązanie niestety znalazłem 1 szt ale zato znalazłem stare wirniki od wiertarki ,szlifierki na nich były łożyska średnica zewnętrzna to 19mm w środku weszła mi śruba na nakrętkę klucza 13mm pojawił się problem gdy wyjąłem gałkę zmiany biegów bo tam również jest podobny wymiar w miejscu tulejki ale nie poddałem się długość rej tulejki to w granicach 3 cm poszukałem rurkę stalową taką aby weszły w nią na ścisk łożyska 19mm odciąłem całą starą tuleje szlifierką kątową i w miarę możliwości garażowych dospawałem nową rurkę o średnicy w wewnątrz 19mm wcisnołem łożyska nie żałowałem bo 4szt ale trzeba pamiętać by łożyska wystawały poza tulejkę po 1mm lub były na równo z tulejką i z każdej strony przy skręcaniu bałem małą podkładkę od stron łożysk tak aby nie wystawały za dużo poza wewnętrzny pierścień łożyska wszystko skręciłem na chama nie do słownie ale żeby nie było luzów środkowe pierścienie łożysk są na sztywno a górne pracują wraz z drążkiem biegów w widełkach tej rury która idzie do skrzyni bardziej łopatologicznie nie mogłem opisać jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum