Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pasek DAYCO 5PK2030
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pasek DAYCO 5PK2030
Autor Wiadomość
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Paź 13, 2014 09:05   [R75] Pasek DAYCO 5PK2030
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Mam taki oto problem i pytanie zarazem do kolegów. Wyprowadziłem wczoraj roverka z garażu aby sprawdzić stan i wygląd oleju w silniku no i widzę, że pasek 5PK 2030 opasujący między innymi koło alternatora ma wzdłużne pęknięcie idealnie przez środek na odcinku jakieś od 10 do 15 cm. Roverek jeździ normalnie, już dziś z rana byłem nim u dwóch mechaników no i jeden mówi żeby zaraz wymieniać a drugi co by nie panikować bo tak można jeszcze długo jeździć zanim się urwie. Na wszelki wypadek poradził mi kupić nowy i wozić w bagażniku tak na wszelki wypadek. Co koledzy radzicie i czy sam dam radę go wymienić, jak się do niego zabrać po kolei?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 13, 2014 09:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Paź 13, 2014 20:38   

janio napisał/a:
jeden mówi żeby zaraz wymieniać
miał rację , wymień jak najszybciej.Zerwanie tego paska w czasie jazdy powoduje zagrożenie (brak wspomagania, ładowania ) i możliwosć uszkodzenia elementów auta. Wymiana na drodze nie należy do przyjemności ,(jak ściagnać dolną osłonę silnika ?), zerwany pasek to koniec jazdy i laweta ( automat ), oceń sam na tym przykładzie : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80536
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Paź 14, 2014 10:24   

Dzięki SeniorA za pomoc. Z tego widzę, że sam raczej nie dam rady. Nie mam kanału ani klucza dynamometrycznego, udam się do tego speca co chciał wymieniać ten pasek.

[ Dodano: Wto Paź 14, 2014 10:24 ]
Przypomniało mi się jeszcze, czy do wymiany tego paska trzeba zdejmować prawe przednie koło?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Paź 14, 2014 10:54   

Do wymiany paska wieloklinowego nie potrzebny jest kanał, ani ściąganie dolnej osłony, ani ściąganie koła. Wszystko idzie zrobić od góry i to samemu, ciasno ale jest to możliwe :wink:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Piszczący pasek
chicken57 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Mar 23, 2012 19:00
apples
Brak nowych postów [R75] Pasek wielorowkowy
kerbi Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 06, 2011 07:47
kerbi
Brak nowych postów [R75] Łańcuch czy pasek
Niby łańcuch, a jednak pasek ?
Bulway Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lut 03, 2010 15:54
domel-x
Brak nowych postów [R75]pasek wielorowkowy]
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Kwi 09, 2018 21:18
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] Pasek wieloklinowy-wymiana
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Lis 02, 2017 07:26
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink