Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
witam
pojawia mi sie wyciek oleju tylko nie wiem z kad
nibe z pod miski zaworow sie nie saczy telko nizej
czy pomiedzy pokrywka zaworow a uszczelka glowicy jest jeszcze jaka uszczelka??
freelander 1.8 16i 1999r
poradzcie co i czy jest problem z wymiana np.samemu:))
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:14, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 31, 2008 13:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
chyba chodzi Ci o pokrywe walkow rozrzadu przykrecana na 26 śrub
jesli tak, to tam jest tak zwana plynna uszczelka, ja stosowalem np loctite 510
silikonu nie polecam, bo polozony w nadmiarze moze pozatykac kanaliki olejowe hydro popychaczy,
jesli mechanika nie jest Ci calkowicie obca, to mozna zrobic samemu, ale trzeba np. sciagac pasek rozrzadu
bylo juz o tym pare razy na forum uzyj funkcji szukaj
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pokrywa wałków jest na górze (czasem błędnie nazywana pokrywą zaworów)
To niżej jest nazywane "rozpołowieniem głowicy", a w RAVE spotkamy "camshaft carrier", czyli taki element, w którym "leżą" wałki, a nie coś co "przykrywa" wałki (jest pokrywą wałków).
Ja bym to nazwał jakimś "łożem wałków rozrządu", ale głupio brzmi (choć taki termin fachowy występuje).
Wiem, że to tylko semantyka, ale chciałem rozjaśnić sprawę.
[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 23:39 ]
A może "podpora wałków rozrządu"?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
czesto wlasnie jest problem z wytlumaczeniem zainteresowanym, a bedzie jeszcze gorzej jak to bardziej zagmatwamy,
slowo loże bardziej pasuje juz do samej glowicy, bo w niej walki łożą tffffuuuuu leżą
Ta pokrywa doslownie w czesci przykrywa walki
Przykrywa je dopiero stalowa uszczelka, a to wyzej to nie wiem po co jest
pewnie pokrywa uszczelki he he he
dziwny ten silnik
[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 23:49 ]
piter34 napisał/a:
A może "podpora wałków rozrządu"?
tez nie bardzo, bo jest nad nimi, a podpora jest z reguły od dolu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
tez nie bardzo, bo jest nad nimi, a podpora jest z reguły od dolu
Masz rację, musiałem się czymś źle zasugerować.
Camshaft carrier przykrywa wałki, a to wyżej (to na samej górze) to w RAVE "camshaft cover", czyli dosłownie "pokrywa wałków".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
to jest uszczelka pod ta pierwsza czarna pokrywa z korkiem oleju, u Ciebie wyciek moze byc troche nizej, bez fotek lub dokladniejszego opisu bedzie nam ciezko
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ta na fotce wyżej to jest "uszczelka pokrywy zaworów", tzn. tak najczęściej jest nazywana. Tak naprawdę uszczelnia punkt styku pokrywy wałków i tej górnej pokrywy z korkiem wlewu oleju.
Pomiędzy głowicą, a pokrywą wałków nie ma uszczelki. Stosuje się płynne uszczelnienie, o którym pisał AndrewS
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum