Wysłany: Pią Mar 13, 2015 17:28 [R25] Instalacja gazowa z dolnej półki
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Witam
Stoję przed dylematem założenia instalacji LPG w moim R25. Mianowicie do rzeczy, instalacja jest z dolnej półki o czym mi wiadomo. Na forum o LPG powiedzieli że szkoda samochodu na nią i stwierdzili że szybko dopadnie mnie HGF przez to że będe jeździł na ubogiej mieszance i niskiej jakości komponentach. Tutaj rodzi się pytanie gdyż śmiem twierdzić iż nie wszyscy znają budowę silnika K czy jest prawdą że silnik w roverkach będzie się przegrzewał przez uboższą mieszankę. Proszę o opinie i wasze spostrzeżenia na temat LPG w waszych autach.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 13, 2015 17:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uboga mieszanka to wyższa temp spalania, i w takim wypadku pewno silnik powie papa. Nie warto wkładać byle jakiej instalacji, jeśli chcesz tak zrobić to lepiej nie wkładaj jej wcale. Dołóż troszkę grosza i załóż porządne LPG i nie będziesz miał problemu z autkiem.
Mam ten sam silnik co tym w aucie i mam LPG.Powiem tak jeżeli chcesz wkładac instalacje jakas tanią co dobra jest w stare samochody to lepiej kup za te pieniądze sobie benzyne i jeździj na benzyne.
Ja do swojego Rovera 25 wkładałem instalacje za 4 tyś firmy STAG pełna sekwencja.Przy zakładaniu instalacji zmienione zostały od razu świece na specjalne do LPG,kable zapłonowe,nowy filtr powietrza oraz nowa sonda lambda za to wszystko musiałem dopłacic jeszcze tysiaka ale od 4 lat z gazem niema najmniejszego problemu auto sie nie przegrzewa nie traci na mocy i jest oszczedna.Więc jak chcesz zakładac instalacje do rovera z silnikiem serii K to lebiej dołóż
Dzięki panowie za wypowiedzi oczywiście uboga mieszanka to najgorszy scenariusz wynikający ze złej regulacji, podejrzewam że dopóki instalacja bd nowa coś takiego nie bd miało miejsca. Na LPG forum polecono mi dogadać się z gazownikiem i zmienić sterownik oraz wtryskiwacze na szybsze. Autko zamierzam trzymać 1-2 lat maksymalnie także instalacja za 4 tyś odpada. Z jednej strony szkoda silnika bo ma zaledwie 65 tyś przebiegu i nie był jeszcze przez nikogo rozbierany ale z drugiej PB idzie do góry, a sporo km miesięcznie robię.
Jeśli autko chcesz miec maks 2 lata to nieopłaca ci się zakładanie super mega instalacji.Jedź do gazownika tylko wiesz do dobrego gazownika nie do pierwszego lepszego on ci doradzi.Fakt żeby zakładać instalacje za 4 tyś to autem bys usiał jeździć no dopuki sie nie rozkraczy hehe
Gazownicy w mojej okolicy montują instalacje na znanych i sprawdzonych podzespołach, ale to i tak nie chroni przed jej awariami. Słabi gazownicy boją się instalacji innych producentów niż renomowanych z tego względu że będą mieli problem z jej ustawieniem. Cena instalacji u mnie waha się w granicach 2300-2500 natomiast tam gdzie jestem umówiony kosztuje 1500 zł i jest to sieć serwisów gazowych z kilkoma siedzibami w Polsce.
Wszyscy w tym poście do określenia jakości instalacji używają ceny.
Na jakość składają się części, sterownik, wtryski, reduktor itd....
Jeśli podzespoły będą odpowiednie (przykład: reduktor do silnika o odpowiedniej mocy a nie tańszy do 75 koni żeby skusić klienta ceną) to będzie to jeżdzić.
Jesli gazownik zamontuje najtańsze, najgorsze podzespoły i skasuje klienta na 4 tysie to będzie to dobra instalacja ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez robsson78 Pon Mar 16, 2015 16:20, w całości zmieniany 1 raz
Jaką instalacje chcesz wkładać za 4 koła? Chyba ciekłego wtrysku Wg mnie za porządną instalacje do Twojego autka powinni zawołać w granicach 2000 - 2300zł, mówię o podzespołach dobranych względem silnika z lekkim zapasem, nie na wyrost bo to bez sensu. Druga sprawa do dobry gazownik, który odpowiednio zainstaluje graty, bo to chyba nawet ważniejsze niż sama instalacja. Poczekaj z miesiąc dołóż do tych 1500 jeszcze 500 i załóż odpowiednią instalację, bo za te kasę to albo będą marne podzespoły albo LPG będzie wrzucone pod maskę zwyczajnie IMHO. Jakie w ogóle graty są za te 1500zł?
Ja zakładałem instalacje w fakt bardzo drogiej firmie bo w AutoMix w Skrzyszowie.Ale powiem tak autozastępcze nie jakieś stary golf czy coś tylko nowa Yarisa,ontarz instalacji w jeden dzień.Przegląd co 10 tyś (fakt przegląd kosztuje prawie 700zł) ale na przeglądzie wymieniane są foltry gazu,filtr powietrza,świece przystosowane do gazu oraz kable zapłonowe.Instalacja jest sprawdzana na koputerze pod względem błędów.Przegląd trwa 3 godzinki w ty czasie ciasteczko,kawka,kanapki wszystko za darmo.Po przeglądzie płace w kasie wychodze z bióra a auto już czeka przed biórek wsiadam i odjeżdżam w połową nowych cześci.Dlatego tam jest tak drogo ale od 4 lat z instalacją nic sie nie dzieje silnik pracuje bardzo dobrze niema żadnych problemów i każde nastepne auto tez tam będe zagazowywał.
W wypadku starszych modeli samochodów, kwestie ekologiczne odgrywają bardzo dużą rolę. We Włoszech zwyczajowo organizuje się specjalne promocje, które umożliwiają refundację kosztów montowanej w starszych samochodach instalacji LPG. Promocja ta wiąże się z następującymi kosztami:• 50 % kosztów instalacji LPG pokrywa państwo,
• 20% wartości znajduje się po stronie producentów,
• 10% wynosi warsztat montujący.
Klient ma więc szansę na uzyskanie refundacji kosztów instalacji LPG w wysokości 80%.
źródło http://gazautomix.pl/referencje,22.html
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ta firma montuje instalacje gazowe do nowych samochodów które później idą na export do Niemiec.
Tak 7 stówek wiem troche drogo ale nie czeka się na podwórku jak u innych gazowników tylko siadasz sobie telewizorek komputer internet kawka za darmo,jedzonko za darmo pełen wypas
Na jutro jestem umówiony z gazownikiem praktycznie z okolic instalować mają mi STAG'A ECO z wtryskami również STAGA. Warsztat zakładał IG już w kilku roverach więc nie powinno być lipy. Cena instalacji 2000 zł. Dodatkowo pierwszy przegląd gratis i wlew gazu przy wlewie paliwa. Z instalacją za 1500 zł dałem sobie spokój bo instalator sam nie wiedział w końcu czy auto pojedzie na tym. Od jednego gazownika dowiedziałem że mój rover ma ceramiczne gniazda zaworowe i trzeba zamontować lubryfikację
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum