Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] 2003 1.8 160KM, kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] 2003 1.8 160KM, kilka pytań
Autor Wiadomość
parasite 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Bielawa



  Wysłany: Sro Maj 13, 2015 20:19   [MG TF] 2003 1.8 160KM, kilka pytań

Witam ponownie :)

Dzisiaj zauważyłem że obok mnie pojawiło się ogłoszenie sprzedaży MG TF i postanowiłem w końcu zobaczyć to auto na żywo. Stwierdzam, że chce je albo podobne autko mieć. :mrgreen:
Obejrzałem i przejechałem się tym autkiem:
http://otomoto.pl/oferta/...a-ID4p8SWA.html

Ponieważ mam praktyczne zerowe pojęcie o tym aucie, oprócz tego, że powinienem się przygotować na HGF w tym silniku, mam kilka pytań.
Auto generalnie zostało przemalowane przez właściciela z tego co wiem. Na żywo prezentuje się lepiej niż na zdjęciach :mrgreen:
Xenonów nie ma tylko żarówki HID więc nielegalne. Na plus to praktycznie nowe opony, hard top w zestawie, 160KM i radyjko z wysuwanym ekranem i odtwarzaczem :)
Niestety nie wiem jak ocenić stan dachu.
To co mnie najbardziej zastanawia to bardzo twardy pedał sprzęgła. Trzeba użyć naprawdę dużej siły żeby je wcisnąć w porównaniu do mojej Octavii w dieslu. Ponoć to wina linki. Ten typ tak ma czy coś jest do wymiany?
Druga sprawa to elektronika. Zdziwiło mnie to, że po wciśnięciu zamykania szyby ryglowały się zamki. Jakieś zwarcie czy to standard?
Silnik brzmi ok, ale paliła się kontrolka silnika na żółto. Właściciel twierdzi, że to przez wymianę akumulatora i skasuje błąd.
Zastanawia mnie też pęknięcie nad szybą. To jest chyba z dwóch stron i nie wiem czy tak ma być. Widać to w załączniku.
Auto ponoć od dawna tylko stało.
Faktycznie jest aż taki problem z serwisowaniem tego auta w okolicach Wrocławia jak niektórzy piszą?
Kilka dodatkowych zdjęć tutaj:
http://zapodaj.net/images/7990ca5f5cb00.jpg
http://zapodaj.net/images/8c120e94413de.jpg
http://zapodaj.net/images/c62ee87b979fc.jpg
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 13, 2015 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 21:58   

To auto na allegro stoi już wieki, ale cóż te auta tak mają. Ma wszystkie znaczki TFa 160 ale sprawdź dobrze bo to może być 130km chociaż to mało prawdopodobne. Cena adekwatna no i skoro umaszczenie Ci się podoba... no to ok ;) Sprawdź dobrze to auto przed zakupem.

Cytat:
Niestety nie wiem jak ocenić stan dachu.


sprawdź czy nie ma dziur (nawet małych), przetarć, czy dobrze pasuje do szyb, czy nie ma szpar czy nie jest bardzo wyblakły, czy widać przez szybę, czy szyba nie jest bardzo sztywna, czy sprawnie się zamyka. Przy otwieraniu może się "zacinać" gdzieś w połowie i trzeba popchnąć stelaż ale to normalne.

Cytat:
To co mnie najbardziej zastanawia to bardzo twardy pedał sprzęgła. Trzeba użyć naprawdę dużej siły żeby je wcisnąć w porównaniu do mojej Octavii w dieslu. Ponoć to wina linki. Ten typ tak ma czy coś jest do wymiany?


U mnie chodzi normalnie, ani lekko ani ciężko.

Cytat:
Druga sprawa to elektronika. Zdziwiło mnie to, że po wciśnięciu zamykania szyby ryglowały się zamki. Jakieś zwarcie czy to standard?


Raczej to nie standard.

Cytat:
Silnik brzmi ok, ale paliła się kontrolka silnika na żółto. Właściciel twierdzi, że to przez wymianę akumulatora i skasuje błąd.


Bzdura.

Cytat:
Zastanawia mnie też pęknięcie nad szybą. To jest chyba z dwóch stron i nie wiem czy tak ma być. Widać to w załączniku.


Nie.

Cytat:
Faktycznie jest aż taki problem z serwisowaniem tego auta w okolicach Wrocławia jak niektórzy piszą?


Mam mechanika we Wrocławiu który dobrze ogarnia temat MGF/TF, jest też co najmniej jeden inny warsztat który też wie co i jak. Moim zdaniem z serwisowaniem tego auta problem jest bardziej natury psychicznej. "Panie, auto z silnikiem centralnie, nie ma się jak dostać, specyficzne rozwiązania, rzadki model, nikt tego Panu nie naprawi a jak już do za worek kasy" -> a to wszystko bzdura. Jedyna różnica to taka że trzeba odkręcić kila śrub żeby dostać się do silnika, że skrzynia jest trochę inna i że układ chłodzenia jest w pizdu od silnika i tyle. Reszta to normalny silnik serii k których jest mnóstwo i który jest prosty w naprawie, dalej normalnie napęd i koniec, prościej niż w polonezie.

Ogólnie to przeklelej drógi raz to co pisałem:

Cytat:
Jesteś poważnie zdecydowany? Przeczytałeś wszystko o tych autach? Wiesz jak bardzo są niezawodne? Wiesz że będziesz potrzebował do niego dobrego mechanika? Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie takiego auta, jak nie bardzo to może MX5? Masa problemów odpada a frajda z jazdy ta sama, do 10k kupisz rocznik koło 2000r w dobrym (nie mylić z kolekcjonerskim) stanie.


W kwestii zakupu cabrio zimą a latem: Jak chcesz TF to kupuj teraz, zimną MOŻE będą 500zł tańsze ale nie będziesz miał niczego do wyboru, więc co z tego.

Pytasz na co zwracać uwagę, na to na co w zwykłym aucie plus dodatkowo poczytaj o UPG (ang. HGF) bo to bolączka wszystkich 1.8 k-series, pójdź do mechanika z autem, niech obejrzy, niech sprawdzi zawieszenia, czy silnik suchy, czy nic nie cieknie (tu niestety wszystkiego nie da się na szybko zobaczyć bo dostęp do silnika ograniczony). Sprawdź miękki dach, czy nie ma dziur, czy szyba cała, czy nie jest zbyt matowa, czy uszczelki całe, czy drzwi dobrze przylegają do uszczelek. Sprawdź czy zamek centralnie dobrze działa (częsty problem). Przejedź się, najlepiej jakiś dłuższy kawałek, zobacz jak właściciel jeździ, nie powinien zimnego auta wkręcać na wysokie obroty, zobacz do jakiej temperatury grzeje się silnik (normalnie okolice 90-100 stopni).
Poczytaj też to:

http://www.mgf.ultimatemg.../mgf_buying.htm

Dobrzy ludzie dość fajnie opisali co i jak przy zakupie.
 
 
parasite 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Bielawa



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 22:16   

Tinuviel, dzięki. Kolor, sprzęgło i kilka innych rzeczy generalnie mnie zniechęca do tego auta, ale po przejażdżce się troszkę napaliłem. :)
Gdybym nie miał zastrzeżeń do sprzęgła i kilku innych rzeczy to olałbym kolor bo niestety w okolicy nie ma innej propozycji.
Poczekam, może trafię na jakąś perełkę :P
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 22:21   

a ja dodam: dobry dzwon podstawa tuningu

wszsytkie dodatkowe objawy moga byc efektem niechlujnego montazu po lakierowaniu, albo rownie dobrze skutek partackiej naprawy powypadkowej


zasadniczo mi sie taki kundel neonek nie podoba, nie jest to czasem jakis anglik po przekladce? to mozna zweryfikowac majac VIN

poszukaj ladniejszego egzemplarza, nawet mgf-a, roznice tylko w zawieszeniu ( mgf ma gruszki hydrolastik, mg-tf normalne kolumny amor/sprezyna )

lepiej wziac auto starsze a pewniejsze technicznie, a prawda jest taka ze nawet seryjne 1,8 - 118 KM calkiem milo jedzie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
parasite 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Bielawa



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 22:51   

flapjck1, generalnie do ścigania go nie biorę więc podstawowy silnik wystarczy :)
W pobliżu mam jeszcze tylko tego:
http://allegro.pl/mg-mgf-...5333393537.html

ale niestety klimy nie ma. Może podjadę obejrzeć i porównam sobie jak sprzęgło chodzi.
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 23:00   

flapjck1 napisał/a:

lepiej wziac auto starsze a pewniejsze technicznie, a prawda jest taka ze nawet seryjne 1,8 - 118 KM calkiem milo jedzie


Jedzie:) Trochę ból z tą mocą w MGF/TF. Do 5k RPM z hakiem nie ważne czy 120km czy 160km idą tak samo. Przydała by się wersją z Turbo coby ładnie podniosła moment z dołu.

Do tego też mam wrażenie że tym autem coś nie teges, zalecana czujność :)

Nie zgodzę się natomiast z tym żeby brać Fa zamiast TFa (chociaż sam bym nigdy mojego Fa na TFanie zamienił). Różnica jest w zawieszeniu, ale jak patrzę na allegro to jest tylko zglebionych Fów że szok. Mój stoi równo i to wystarcza na bezpieczne pokonywanie progów zwalniających i MAŁYCH krawężników. To co jest na allegro wygląda na 5cm mniej... tym już nie wyjedziesz z parkingu, z drogi osiedlowej nie zaparkujesz w parkingu podziemnym. Pompek jest mało, ale są, tyle że jak gruchy ciekną to sprawa pozamiatana. Albo kupić używane w niewiadomym stanie, albo regeneracje za grubą kasę w UK, albo wymiana na normalne zawieszenie też za grubą kasę (bo dedykowane do MGF) tylko że to ponoć potrafi wyginać konstrukcje auta.

Powoli we mnie dojrzewa myśl zmiany auta na jedną z trzech opcji:
- Porsche boxster (najlepiej S) z pierwszych lat produkcji -> bo to jak F tylko trochę cięższy, trochę szybszy, trochę lepiej wykonany
- MGF trophy -> najszybszy z MGFów, super rzadki, prawie kolekcjonerski
- MFTF -> kupić TFa jak najnowszego w jak najlepszym stanie, przedni zderzak, światła i tylny zderzak wsadzić od Fa, wsadzić VVC160km i mam auto które wygląda jak F a nie ma wad Fa.
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 14, 2015 10:10   Re: [MG TF] 2003 1.8 160KM, kilka pytań

parasite napisał/a:

Zastanawia mnie też pęknięcie nad szybą. To jest chyba z dwóch stron i nie wiem czy tak ma być. Widać to w załączniku.


W każdym TF-ie, którym widziałem takie coś było. Przyjrzyj się w ogłoszeniach, np. na srebrnym lakierze tego nie widać, ale to jest w każdym.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 10:18   

Tinuviel napisał/a:
flapjck1 napisał/a:

lepiej wziac auto starsze a pewniejsze technicznie, a prawda jest taka ze nawet seryjne 1,8 - 118 KM calkiem milo jedzie


Jedzie:) Trochę ból z tą mocą w MGF/TF. Do 5k RPM z hakiem nie ważne czy 120km czy 160km idą tak samo. Przydała by się wersją z Turbo coby ładnie podniosła moment z dołu.

Do tego też mam wrażenie że tym autem coś nie teges, zalecana czujność :)

Nie zgodzę się natomiast z tym żeby brać Fa zamiast TFa (chociaż sam bym nigdy mojego Fa na TFanie zamienił). Różnica jest w zawieszeniu, ale jak patrzę na allegro to jest tylko zglebionych Fów że szok. Mój stoi równo i to wystarcza na bezpieczne pokonywanie progów zwalniających i MAŁYCH krawężników. To co jest na allegro wygląda na 5cm mniej... tym już nie wyjedziesz z parkingu, z drogi osiedlowej nie zaparkujesz w parkingu podziemnym. Pompek jest mało, ale są, tyle że jak gruchy ciekną to sprawa pozamiatana. Albo kupić używane w niewiadomym stanie, albo regeneracje za grubą kasę w UK, albo wymiana na normalne zawieszenie też za grubą kasę (bo dedykowane do MGF) tylko że to ponoć potrafi wyginać konstrukcje auta.

Powoli we mnie dojrzewa myśl zmiany auta na jedną z trzech opcji:
- Porsche boxster (najlepiej S) z pierwszych lat produkcji -> bo to jak F tylko trochę cięższy, trochę szybszy, trochę lepiej wykonany
- MGF trophy -> najszybszy z MGFów, super rzadki, prawie kolekcjonerski
- MFTF -> kupić TFa jak najnowszego w jak najlepszym stanie, przedni zderzak, światła i tylny zderzak wsadzić od Fa, wsadzić VVC160km i mam auto które wygląda jak F a nie ma wad Fa.


w uk uzywek do urzygu, przecietnie 30-40 gbp
http://www.ebay.co.uk/sch...sphere&_sacat=0

jest opcja regeneracji, bodajze 100gbp za sztuke, nowe tez sie trafiaja w dobrych cenach

zasadniczo nie panikowalbym :)

z napelnieniem tez nie ma klopotu, owszem wiekszosc aut lezy na brzuchu, ale zrobic to zaden problem jak sie wie co szukac, a skoro kolega juz to jest to da sobie rade :)

generalnie szukac auta z ktorego nic nie wycieka jesli chodzi o plyn z zawieszenia i bedzie dobrze


glowice ( jak juz mawiamy o wadach ) w mgf + mgtf robi sie dosc latwo - zdejmuje sie plyte oslaniajaca silnik pod konstrukcja dachu i wszystko na wierzchu

wazna jest kondycja chlodnicy i wezy do niej - zarowno gumowych jak i metalowych

zestawy naprawcze wahaczy do mgf-a sa tanie, sworznie smiesznie tanie, lozyska piast smiesznie tanie - a to sa jedyne rzeczy w zawieszeniu sie zuzywajace tak naprawde

[ Dodano: Czw Maj 14, 2015 10:18 ]
oraz:

trzeba pamietac ze w MGF zawieszenie sie smaruje!!!!!!!!

zarowne przednie jak i tylne gorne wahacze maja kalamitke i raz w roku wypada przecisnac przez nia smar - tu rzeczywiscie w sporej czesci aut jest slabo - malo kto wie ze trzeba to robic jak auto nie jest serwisowane u kumatych ludzi

a luz na gornym wahaczu = nieprzewidywalna jazda :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
parasite 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Bielawa



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 10:24   

To skoro już tu jestem to co sądzicie o tym aucie?
http://allegro.pl/mgf-prz...5327831037.html
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 22:52   

dach obkurczony nad szybami drzwi
zegary nie powinny miec analogowego zliczania kilometrow? wydaje mi sie ze moj byly mgf mial analogi....

felgi z mgtf

sprawdzic trzeba czy nie byl walony, jak sie prowadzi, czy nie sciaga ( czesto w tych auta pada wspomaganie - a jest elektryczne i nie kazda kolumne da sie bezproblemowo naprawic )

no i okolice wielunia to rejon gdzie sie sciagalo duzo anglikow ( rovery/mg ) wiec trzeba byc czujnym ;)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 15, 2015 09:37   

flapjck1 napisał/a:
zegary nie powinny miec analogowego zliczania kilometrow? wydaje mi sie ze moj byly mgf mial analogi....
w sumie to auta dla pasjonatów a tacy często poprawiają fabrykę więc może go ktoś po prostu unowocześnił :ok:
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 10:18   

flapjck1 napisał/a:
zegary nie powinny miec analogowego zliczania kilometrow?
Nie, późniejsze modele miały właśnie zegary z cyfrowymi wyświetlaczami kilometrów. A dokładnie, od 2000r.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Maj 15, 2015 15:36   

to by sie zgadzalo :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
Tomesz Chcę kupić ROVERka 9 Czw Wrz 13, 2012 20:10
Remigiusz
Brak nowych postów MG ZT-T - kilka pytań.
Kabson Chcę kupić ROVERka 4 Pon Sie 08, 2016 18:53
longer86
Brak nowych postów MG ZR kilka pytań.
Erwin Chcę kupić ROVERka 13 Sro Kwi 06, 2011 20:21
Saddam
Brak nowych postów Rover 75 - kilka pytań
jeva Chcę kupić ROVERka 9 Pon Cze 15, 2015 15:44
sknerko
Brak nowych postów Kilka pytan na temat MG TFa
Pawkaz Chcę kupić ROVERka 2 Wto Lut 22, 2011 22:21
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink