Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416Si 1.6 16v 95r] - Problem z chłodzeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:24
[Rover 416Si 1.6 16v 95r] - Problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



  Wysłany: Nie Cze 27, 2010 11:53   [Rover 416Si 1.6 16v 95r] - Problem z chłodzeniem

Witam.
Niedawno kupiłem Rover 416 Si rok 1995 1.6 16V.
Po zakupie i przyjechaniu do domu okazało sie ze nie ma płynu chłodzącego w zbiorniczku a podzcas jazdy do domu temperatura urosła do czerwonej kreski (czyli max). Zatrzymałem sie i wlałem płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego (bo był pusty). NIestety jak wlałem płyn to po chwili w zbiorniczku wyrównawczym znowu go nie było (wlewał sie do tej dziury na dole do węża). W Sumie wlałem do zbiorniczka 2 L płynu chłodzącego i nadal go tam nie ma. Tego samego dnia wieczorem przejechałem dosłownie 100 m wyłączyłem silnik. Po około 30-50 min silnik nadal był bardzo gorący :/ . Po niedługiej jezdzie samochodem odkręciłem koreczek z zbiorniczka wyrównawczego usłyszałem syczenie po całkowitym odkręceniu korka trochę płynu powróciło do zbiorniczka (przez ten górny wąż w zbiorniczku) ale znów po chwili spłynął tą "dolną" dziurą. W czym może tkwić problem ? Po wolnej jezdzie dookoła swojego bloku po 5-10 minutach temperatura się unosiła 3/4 skali temperatury.Podczas jazdy na drodze wskazówka od temperatury skakała czasem temperatura się unosiła a czasem spadała.

Nie mam żadnego majonezy w zbiorniku wyrównawczym.
Nie dymi mi na biało.
Sprawdzałem również na "bagnecie" w silniku widać ze jest sam olej. (płyn raczej nie dostaje się do silnika)

Teraz już, nie wiem czy dalej inwestować w rover już na samym początku jakieś problemy z chłodzeniem hmm doradźcie.

W czym może być problem ?
Czytałem już kilka tematów podobnych ale nie było sprecyzowane jak płyn w zbiorniczku się zachowuje i kiedy wraca powrotem.
Pomóżcie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 27, 2010 11:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 13:19   

wezyr007 napisał/a:
wlałem do zbiorniczka 2 L płynu chłodzącego i nadal go tam nie ma

W całym układzie mieści się około 4 litrów.
wezyr007 napisał/a:
odkręciłem koreczek z zbiorniczka wyrównawczego usłyszałem syczenie po całkowitym odkręceniu korka trochę płynu powróciło do zbiorniczka

Jak dla mnie to uszczelka pod głowicą albo nawet głowica, płyn nie powinien sie podnosic.
wezyr007 napisał/a:
Nie mam żadnego majonezy w zbiorniku wyrównawczym.
Nie dymi mi na biało.
Sprawdzałem również na "bagnecie" w silniku widać ze jest sam olej. (płyn raczej nie dostaje się do silnika)

Też tak mialem a jedynym objawem bylo znikanie plynu chlodniczego i okazalo sie ze glowica, po tygodniu pojawil sie olej w zbiorniczku wyrownawczym i wtedy bylem juz pewien.
Stawiam na głowice zwlaszcza ze przegrzales silnik i wlales od razu plyn chlodniczy.

[ Dodano: Nie Cze 27, 2010 14:19 ]
Zrób test, nalej płynu na maxa, pod sam korek i odpal na odkreconym korku, jak plyn zacznie Ci wypływac do gory to uszczelka lub glowica.

Nie przejmuj sie w kazdym uzywanym samochodzie jest cos do zrobienia, idealnych samochodow nikt nie sprzedaje, zazwyczaj cos tam juz szwankuje. ale jak zrobisz wszystko porzadnie u dobrego mechanika to masz na pare lat z glowy.
 
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 13:43   

Heja ponownie.
Zapytam ile wydałeś na wymianę głowicy/uszczelki pod głowica wraz z robocizną ? Czy przy okazji wymieniałeś inne podzespoły jeśli tak to jakie i jaki był ich koszt.

Jeszcze jedno pytanko jeżeli to uszczelka pod głowica to czy jest widoczny jakiś wyciek czy coś takiego.

Poniższy text zapożyczony z innej stronki:
"Bez przesady, nie jest tak źle. Dużo usterek w Roverze można przewidzieć! Ubytek płynu chłodniczego i osad na korku wlewu oleju to pierwsza oznaka że uległa uszkodzeniu uszczelka pod głowicą, nie należy zwklekać, tylko przygotować 1000zł. To nie jest duży koszt, znam ludzi którzy maja NISSANY PRIMERY w turbo dieslu i na pompę wtryskową wydają 3000zł. Należy pamiętać że jak już mamy robić uszczelkę pod głowicą to warto dołożyć pare złotych na kilka części do których aby się dostać i tak kończy się rozebraniem rozrządu i kosztami robocizny. ZATEM jeśli twój ROVER ma ubytek płynu i to nie wyciek odłóż kasę i zrób: pompa wody : 80zł nowy alternator : 199zł (allegro) pasek rozrządu : 75zł pasek mikro 1 : 40zł pasek mikro 2 : 25zł termostaty : 20zł (ciężko do nich dojść, więc wymieniamy) rolka mikro : 130zł robocizna : 500zł I DALEJ JEŹDZIMY 100tysięcy bez zaglądania "

Czy osoba która to pisała ma racje i lepiej wymienić te podzespoły które wyżej sąwypisane?
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 13:55   

Jesli tylko uszcelka to z wymiana plynow jak poszukasz zmiescisz sie w 700. jak glowica to dolicz conajmniej 600 za nowa glowice ale to rzadkosc.
wezyr007 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko jeżeli to uszczelka pod głowica to czy jest widoczny jakiś wyciek czy coś takiego.

Zalezy w ktorym miejscu jest uszczelka uszkodzona. Zazwyczaj jest majonez w oleju albo tak jak u mnie olej w zbiorniczku wyrownawczym. Przez dlugi czas jedynym objawem byl ubytek plynu chlodniczego.
wezyr007 napisał/a:
Czy przy okazji wymieniałeś inne podzespoły jeśli tak to jakie i jaki był ich koszt.

Jesli nie wymieniales po zakupie to wymien od razu rozrzad, pompe wody bo i tak Cie to czeka + 400zł.
Dla pewnosci wymien tez korek od zbiorniczka wyrownawczego bo to maly koszt 30, a termostat sprawdz jesli dziala to ja bym nie wymienial.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 20:46   

bizon napisał/a:
Jak dla mnie to uszczelka pod głowicą albo nawet głowica, płyn nie powinien sie podnosic.
Nie zgadzam się. Jeśli silnik się nagrzeje, w układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie i po odkręceniu korka powinno zasyczeć i lekko podnieść się poziom płynu. Jest to normalne zjawisko i występuje w każdym samochodzie.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 15:33   

aiwer napisał/a:
Nie zgadzam się

Racja, zle sie wyrazilem, chodzilo mi ze nie powinien sie podnosic i drastycznie splynac do ukladu spowrotem.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:26   

A no chyba, że tak :smile:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
kurok 



Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 10:34   

Witam - mój pierwszy post ale czytuję forum od jakiegoś roku...

W moim r416 też co jakiś czas dolewam płynu bo znika, ale miesięcznie ok 0,7-1 l, może mniej.
Wcześniej zimą był gorzej tzn więcej płynu znikało... wymieniłem korek i sprawa się poprawiła.

regularnie sprawdzam poziom oleju (nic się nie podnosi) , korek oleju i wygląda wszystko ok.

W płynie też oleju nie widać

Wiosną też miałem wizytę u mechanika powiedział, że nie widzi oznak HGF.

i tak jeżdżę i co jakiś czas dolewam po trochu płynu :)

może gdzieś jest nieszczelność układu albo te korki są lipne.?

pod samochodem nigdy śladu płynu nie było ale może ucieka jak się rozgrzeje i ciśnienie większe?
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 10:45   

Może tylko uszczelka kolektora dolotowego do wymiany.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
kurok 



Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 10:57   

hmmm
jakbym wiedział co to i z czym się to je.... i jaki ewentualny koszt ??
z góry dzięks
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 11:02   

Tutaj masz przykładowy temat http://forum.roverki.eu/v...tora+dolotowego . Innych już sam poszukaj :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Fernando 



Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 1



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 10:35   

mam rover 416 si 1,6 16V Twinport z 96r. Jak go kupiłem to od poprzedniego właściciela- uczciwy typ- dowiedziałem się, że znika płyn chłodniczy i silnik się grzeje. Spuścił mi z ceny 800 zł. Płonne były moje nadzieje, że to tylko wężyk od chłodnicy, okazało się, że głowica jest do wymiany. Koszt był taki, że bardziej opłacało się kupić drugi silnik, poprzekładać lepsze części i zamontować. Razem z filtrami, płynami i robocizną 1200zł. Fakt, że po znajomości zarówno silnik, jak i robota. Ale w dzisiejszych czasach trzeba mieć znajomego mechanika i lekarza... Sam samochód elegancki, bo w skórze, z elementami drewnopodobnymi, elektryka, ale bez klimy. Zdarza się, że mu się alarm włączy znienacka i czasem mam problem z przekręceniem kluczyka w stacyjce
 
 
r_miazga 



Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 16
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 20:25   

W moim samochodzie małżonka załatwiła chłodnicę i po wymianie wlałem 5 litrów. może u Ciebie był układ zapowietrzony? co do zmiany ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym podczas pracy silnika to jest to normalne zjawisko w każdym samochodzie. jak ja kupiłem swojego rovera to też na dzień dobry dolałem 2 litry płynu i już się na głowicę szykowałem, ale po prawie pół roku wszystko jest ok.
dolej płynu do max na ciepłym silniku i pojeździj miesiąc i wtedy sprawdź czy ubywa.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 400] Problem z chłodzeniem silnika
elbarto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Wrz 01, 2011 15:12
elbarto
Brak nowych postów [R45] Problem z chłodzeniem
lordmichu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Lip 10, 2012 06:35
sobrus
Brak nowych postów [414 Si 97r.] Grzeję się. Problem z chłodzeniem
pan-baran Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lip 30, 2012 14:11
szoso
Brak nowych postów [Rover 416Si] Problem z odpaleniem
Mevisto93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 25, 2016 19:42
Mevisto93



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink