Wysłany: Nie Mar 14, 2010 23:32 [R600] Mechanizm opuszczania szyb
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Zaczęło mi mocno szwankować otwieranie przedniej lewej szyby. Tzn szyba podnosi się jakoś tak krzywo, wychodzi poza gumy i już dalej nie chce iść. Tak jakby olewała prowadnice. Jak ręką trzymam to jeszcze się jakoś zamyka.
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak mało destrukcyjnie otworzyć ten mechanizm tak, żeby po rozbiórce nie zostało kilku nadmiarowych częśći?
Boczek od drzwi umiem wyjąć tylko nie wiem co dalej.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 23:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
prawdopodobnie pękła plastykowa rolka prowadząca, coś kiedyś było o dorabianiu takowych ale są nitowane i chyba lepiej i prościej wymienić cały mechanizm, jeśli któraś jest pęknięta, jest jeszcze nadzieja że tylko szyba wypadła z prowadnic jeśli tak to po zdjęciu boczka z drzwi trzeba ją naprowadzić i przesmarować prowadnice wazeliną techniczną (sama wymiana mechanizmu to jakieś 30 min roboty tylko na początku należy zdemontować szybę by nie zakończyła żywota przy wymianie )
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Miałem to samo szyba wyskoczyła z prowadnicy ale przy podnoszeniu którym krotnym ręcznie rolka pękła dorobiłem ją z innego kółeczka akurat miałem rolkę od drzwi przesuwanych sklepowych i trochę podpiłowałem i lux ale inni wiem ze dają do toczenia akurat mi taką rade dawał kolega który sprzedaje części do rovera
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
vexator [Usunięty]
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 18:13
Jeśli powodem usterki okaże się pęknięta rolka to poniżej masz link do aukcji na której możesz nabyć samą rolkę
Z własnego doświadczenia wiem, że wymiana rolki nie jest ciężką operacją, lecz sprawdź dokładnie czy nie masz pokrzywionego mechanizmu. Krzywe ramiona będą bowiem powodować większe naprężenia i co za tym idzie toporniejsze działanie mechanizmu. powodzenia
Czy widział ktoś może jeszcze takie rolki do kupienia? Właśnie padła mi i druga szyba i teraz już żadna się nie otwiera. W obu przypadkach przy próbie szyba albo spada do środka, albo wygina się wszystko niesamowicie.
Moja rada jak juz kupisz plastykowe rolki to spryskaj je siliconem w sprayu, ja tak zrobilem 3 lata temu i od tamtej pory spokoj.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Zobacze czy mam jeszcze gdzies to Ci puszcze za jakies 150zl.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
nie bierz plastikowych, lepiej od razu metalowe. Oprócz tego, że są trwalsze, to jeszcze tańsze . http://allegro.pl/reperat...1209280336.html
Zadzwoń tu, sprzedawca pewnie sam je robi, bo często wystawia. Kiedyś kosztowały 9zł, teraz zaczął troszkę zdzierać ale wg mnie warto
Nawet nie wiedzialem, ze mozna cos takiego kupic. Bierz metalowe i sie nie zastanawiaj.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Aluminiowe są lepsze niż plastikowe? Teraz miałem założone niby miedziane i poszło momentalnie (mniejwięcej rok wytrzymało, ale to zmieniał mechanik. Jak sam to zmienię to przesmaruję co trzeba itp). Wielkie dzięki za te linki. Już byłem strasznie wkurzony i zdesperowany. Żeby przewietrzyć samochód musiałem otwierać drzwi. Chyba od razu zajrzę też do tylnych szyb zobaczyć co się dzieje, bo dosyć ciężko wajchy chodzą.
Zdemontuj boczek i ogarnij co się tam dzieje. Może tylko śrubki trzeba wyregulować - jak się gwinty wyrobią to przesuwają się i wypada szyba z szyn. Mogły się też krzyżaki pokrzywić, jak nie było przesmarowane.
Ehh, i po raz 3 poszedł mechanizm. Chyba ostatni raz zmieniałem to u mechanika. Przesmarowałem później smarem ale i tak teraz poszła prowadnica. Widział ktoś jeszcze reperaturki? Bo następnego mechanizmu za około 100 zł zdecydowanie nie chcę kupować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum