Forum Klubu ROVERki.pl :: 95 vs 98
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
95 vs 98

Jaką benzynkę tankujecie?
Autor Wiadomość
marthinez 



Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:55   95 vs 98

Znalazłem taki artykuł: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Co o tym sądzicie?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
coona 



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 95
Skąd: Jędrzejów



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 11:19   

Przeczytałem i ponieważ auto było na hamowni to wierzę w treść tego artykułu.
Jeśli jednak chodzi o mojego Rovera to wolał bym zalać BP Ultimate albo Shell V-power niż zwykłą "95" bo dbam o silnik.
A jeśli chodzi o te powiedzmy 3KM różnicy między paliwami to jak mi kiedyś napisał jeden z kolegów odnośnie postu o Chip-ie do Rovera- "wyjmij sobie koło zapasowe i da ci to tyle samo co ten Chip" ;) bo taka prawda że jest to praktycznie nie odczuwalne,a lepiej lać lepsze paliwo ze względu na kulturę pracy silnika.
Pewnie nie jeden powie, że jeździ na "95" i auto mu chula jak rakieta,zaprzeczyć nie mogę,potwierdzić też nie-ja tam leję zawsze lepsze paliwko.
_________________
klik ---> :: Mój Rover :: <--- klik
 
 
 
piotrekM 




Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 6
Skąd: Grójec



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 23:13   

ja jeżdżę na VERWIE 98 jest jedna ważna przyczyna dlaczego akurat na niej... na stacji na której zazwyczaj tankuje dystrybutory od 95 sa uczkodzone... zdarza sie w pewnych momentach że juz nawet z przyzwyczajenia leje verwe....
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 13, 2007 07:58   

Zwykle jezdze na 95, ale czasami raz na miesiac zalewam auto 98.
Czuc roznice w jezdzie a raz nawet zdarzylo mi sie zaobserwowac ze mniej spalilo auto niz ta 95 :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PTE 




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 13, 2007 09:19   

Ja nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika po zatankowaniu 98-oktanowego paliwa. Chodzi tak samo jak na 95. Ani gorzej, ani lepiej.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 13, 2007 09:31   

A ja przynaje, ze zauwazylem roznice jadac gdzies tam ze swoim wspolnikiem, ktory wczesniej sam jezdzil zalatwiajac swoje sprawy moim R.
Zatankowal go wlasnie na 98 v-power.

Jechalismy pozniej razem i mowie mu ze jakos lepiej sie auto zbiera.
A on mi wtedy powiedzial ze nalal 98 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Adolf 




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 15:27   

generalnie jeśli silnik ma w zaleceniu 95.. to zalanie 98 nie powinno nic zmienić na korzyść..

choć przez wiele lat miałem teorię, że skoro chrzczą paliwo,
to pewnie 95 ma może 92 a 98 ma wtedy 95.. :) i wtedy powinna być różnica..
i powiem szczerze, że jeśli chodzi o dynamikę to nigdy nie zauważyłem różnicy,
o tyle w spalaniu nawet do 1 l/100km!!.. co tłumaczyłem sobie w/w teorią.. ;)
_________________
ex - MGF
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:31   

coona napisał/a:
Jeśli jednak chodzi o mojego Rovera to wolał bym zalać BP Ultimate albo Shell V-power niż zwykłą "95

piotrekM napisał/a:
ja jeżdżę na VERWIE 98

Zastanawiam się po co lać lepsze paliwo?? Z tego co mi wiadomo, w silnikach serii K nie ma czujnika spalania stukowego. W związku z tym, silnik nie będzie jeździł lepiej. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej będzie spalało się wolniem, stąd silnik będzie pracował ładniej, ale z pewnością nie będzie mocniejszy.
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:47   

No ja obecnie nalałem 2 raz 98 i dynamiki nie widzę lepszej a zdaję mi się że autko więcej wypiło. Może jestem przeczulony...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marthinez 



Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 07:05   

jerzu napisał/a:
No ja obecnie nalałem 2 raz 98 i dynamiki nie widzę lepszej a zdaję mi się że autko więcej wypiło. Może jestem przeczulony...


No, ja miałem coś podobnego.
Tylko, że w moim przypadku wyższe spalanie tłumaczę "testami" owego, lepszego paliwka. Poprostu pedał gazu częściej szedł w podłogę. :wink:

Ps: Dodam, że mocy nie było wcale więcej jak na 95.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
String 




Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 07:12   

a jak to jest z dieslami? Wcześniej przy benzyniaku tankowałem V-Power 95 i byłem baaardzo zadowolony.
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power (dodam, że tankuję tylko na SHELLu).
Bo nie wiem czy dawać 20gr/1L? Ktoś jeździ klekotem na V-Power'ze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 08:11   

Gdzieś na forum niedawno pisałem o swoich wrażeniach ;) Ogólnie zero róznicy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 13:06   

A ja chyba nigdy nie zalałem do swojego 98 oktanówki (Tomi dobrze to przedstawił to nie ma sensu się rozpisywać... :mrgreen: ) i jakiś szmerów bajerów typu V-Power, Verva itd. nie widać żadnej różnicy w osiągach, a jeżeli nie widać róznicy to po co przepłacać... :roll: . Jedynie co zauważyłem to to, że nie warto kupować benzynki w Auchan, Tesco itd itp dobrze jest tania ale co z tego jak jeżdzi się na niej dużo krócej. Tankuję tylko i wyłącznie na BP, Orlenie i Bliskiej (Na Bliskiej dość często bo jest tańsza od Orlenowskiej i BP, a benzyna jest ta sama co na Orlenie). No i to by było na tyle :mrgreen:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 13:35   

Moloch napisał/a:
i jakiś szmerów bajerów typu V-Power

To nie tak do końca. V-Power, oprócz tych "bajerków", o których mowa w reklamach, posiada również walory czyszczące układ paliwowy i od czasu do czasu można go nalać. Nie widzę jadnak sensu, aby taknować regularnie "marketingowe wynalazki".
 
 
ezy 




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:38   

wracając na chwilkę na mały offtopic dla tego topica to dla klekotów dodam, że jak do wcześniejszego samochodu zalałem orężadkę to mi się wydawało że lepiej w zimie palił i moża jakiś taki żwawszy był.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 09:42   

Wczoraj wracałem do domku(niestety tramwajem) a na stacji LUK zauważyłem coś ciekawego. Z ich cennika wynikało że 95 i 98 kosztują tyle samo - 4.11 . Jak w tej samej cenie to lepiej kupić lepsze :D Tak mi się wydaje :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 10:25   

Cytat:
wracając na chwilkę na mały offtopic dla tego topica to dla klekotów dodam, że jak do wcześniejszego samochodu zalałem orężadkę to mi się wydawało że lepiej w zimie palił i moża jakiś taki żwawszy był.

dobra oranżada nie jest zła, jak się ma dostęp do pewnej, po drodze bez żadnych chrzcicieli to pewnie nawet zdrowsza niz ropa ze sporej części stacji.
_________________
działać, działać!!
 
 
 
9darek9 



Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 03:00   

No dobra, a ja tak troche z innej beczki, acz temat oczywiscie dotyczy paliwa. Rozchodzi sie mnie o to, czy gdybym kupil R220T to musze lac Pb98? On powinien jezdzic na Pb98?
Ogolnie zawsze chcialem miec fure z silnikiem turbo, powaznie sie tez zastanawialem nad tym modelem Roverka lub swap'em do R200 :wink: bo oba mi sie podobaja, ale moj zapal troche ostygl jak zaczalem myslec o paliwie :neutral:
I to jest jakby pierwsza czesc pytania, a druga, to czy w takim razie w ogole wiekszosc silnikow z turbo wlasnie na takim paliwie jezdzi? Obojetne czy to bedzie calibra, eclipse, czy inna celica...
 
 
 
Marian_K 




Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 10:27   

String napisał/a:
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power
Regularnie wspieram Shell'a i między wspomnianymi paliwami nie zauważyłem dotychczas żadnej różnicy. Ostatnio jednak pożyczyłem samochód bratu i on zalał mi jakieś "nie wiadomo co" - auto jest tak mułowate, że aż się jeździć nie da! Jakby wolniej reagowało na gaz i w ogóle zero energii.
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 28, 2007 11:46   

String napisał/a:
a jak to jest z dieslami? Wcześniej przy benzyniaku tankowałem V-Power 95 i byłem baaardzo zadowolony.
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power (dodam, że tankuję tylko na SHELLu).
Bo nie wiem czy dawać 20gr/1L? Ktoś jeździ klekotem na V-Power'ze?

Nie ma sensu lać tych wynalazków do diesla, nic nie dają, jedyny efekt ich działania to mniej kasy w portfelu. Co do Shella, nie wiem jak stacja w Twojej okolicy, ale leszczyńskiego shella nikomu nie polecam, paliwo kicha a do tego chyba najdroższe w okolicy. Mój klekot na ich oleju ledwo jechał a na paliwie z Orlenu lub BP jeździ bez zarzutu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink