Przeczytałem i ponieważ auto było na hamowni to wierzę w treść tego artykułu.
Jeśli jednak chodzi o mojego Rovera to wolał bym zalać BP Ultimate albo Shell V-power niż zwykłą "95" bo dbam o silnik.
A jeśli chodzi o te powiedzmy 3KM różnicy między paliwami to jak mi kiedyś napisał jeden z kolegów odnośnie postu o Chip-ie do Rovera- "wyjmij sobie koło zapasowe i da ci to tyle samo co ten Chip" bo taka prawda że jest to praktycznie nie odczuwalne,a lepiej lać lepsze paliwo ze względu na kulturę pracy silnika.
Pewnie nie jeden powie, że jeździ na "95" i auto mu chula jak rakieta,zaprzeczyć nie mogę,potwierdzić też nie-ja tam leję zawsze lepsze paliwko.
ja jeżdżę na VERWIE 98 jest jedna ważna przyczyna dlaczego akurat na niej... na stacji na której zazwyczaj tankuje dystrybutory od 95 sa uczkodzone... zdarza sie w pewnych momentach że juz nawet z przyzwyczajenia leje verwe....
Zwykle jezdze na 95, ale czasami raz na miesiac zalewam auto 98.
Czuc roznice w jezdzie a raz nawet zdarzylo mi sie zaobserwowac ze mniej spalilo auto niz ta 95
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A ja przynaje, ze zauwazylem roznice jadac gdzies tam ze swoim wspolnikiem, ktory wczesniej sam jezdzil zalatwiajac swoje sprawy moim R.
Zatankowal go wlasnie na 98 v-power.
Jechalismy pozniej razem i mowie mu ze jakos lepiej sie auto zbiera.
A on mi wtedy powiedzial ze nalal 98
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
generalnie jeśli silnik ma w zaleceniu 95.. to zalanie 98 nie powinno nic zmienić na korzyść..
choć przez wiele lat miałem teorię, że skoro chrzczą paliwo,
to pewnie 95 ma może 92 a 98 ma wtedy 95.. i wtedy powinna być różnica..
i powiem szczerze, że jeśli chodzi o dynamikę to nigdy nie zauważyłem różnicy,
o tyle w spalaniu nawet do 1 l/100km!!.. co tłumaczyłem sobie w/w teorią..
_________________ ex - MGF
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 22:31
coona napisał/a:
Jeśli jednak chodzi o mojego Rovera to wolał bym zalać BP Ultimate albo Shell V-power niż zwykłą "95
piotrekM napisał/a:
ja jeżdżę na VERWIE 98
Zastanawiam się po co lać lepsze paliwo?? Z tego co mi wiadomo, w silnikach serii K nie ma czujnika spalania stukowego. W związku z tym, silnik nie będzie jeździł lepiej. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej będzie spalało się wolniem, stąd silnik będzie pracował ładniej, ale z pewnością nie będzie mocniejszy.
No ja obecnie nalałem 2 raz 98 i dynamiki nie widzę lepszej a zdaję mi się że autko więcej wypiło. Może jestem przeczulony...
No, ja miałem coś podobnego.
Tylko, że w moim przypadku wyższe spalanie tłumaczę "testami" owego, lepszego paliwka. Poprostu pedał gazu częściej szedł w podłogę.
Ps: Dodam, że mocy nie było wcale więcej jak na 95.
Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 07:12
a jak to jest z dieslami? Wcześniej przy benzyniaku tankowałem V-Power 95 i byłem baaardzo zadowolony.
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power (dodam, że tankuję tylko na SHELLu).
Bo nie wiem czy dawać 20gr/1L? Ktoś jeździ klekotem na V-Power'ze?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A ja chyba nigdy nie zalałem do swojego 98 oktanówki (Tomi dobrze to przedstawił to nie ma sensu się rozpisywać... ) i jakiś szmerów bajerów typu V-Power, Verva itd. nie widać żadnej różnicy w osiągach, a jeżeli nie widać róznicy to po co przepłacać... . Jedynie co zauważyłem to to, że nie warto kupować benzynki w Auchan, Tesco itd itp dobrze jest tania ale co z tego jak jeżdzi się na niej dużo krócej. Tankuję tylko i wyłącznie na BP, Orlenie i Bliskiej (Na Bliskiej dość często bo jest tańsza od Orlenowskiej i BP, a benzyna jest ta sama co na Orlenie). No i to by było na tyle
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 13:35
Moloch napisał/a:
i jakiś szmerów bajerów typu V-Power
To nie tak do końca. V-Power, oprócz tych "bajerków", o których mowa w reklamach, posiada również walory czyszczące układ paliwowy i od czasu do czasu można go nalać. Nie widzę jadnak sensu, aby taknować regularnie "marketingowe wynalazki".
Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:38
wracając na chwilkę na mały offtopic dla tego topica to dla klekotów dodam, że jak do wcześniejszego samochodu zalałem orężadkę to mi się wydawało że lepiej w zimie palił i moża jakiś taki żwawszy był.
Wczoraj wracałem do domku(niestety tramwajem) a na stacji LUK zauważyłem coś ciekawego. Z ich cennika wynikało że 95 i 98 kosztują tyle samo - 4.11 . Jak w tej samej cenie to lepiej kupić lepsze Tak mi się wydaje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 64 Skąd: Koło koło Konina
Wysłany: Pią Maj 18, 2007 10:25
Cytat:
wracając na chwilkę na mały offtopic dla tego topica to dla klekotów dodam, że jak do wcześniejszego samochodu zalałem orężadkę to mi się wydawało że lepiej w zimie palił i moża jakiś taki żwawszy był.
dobra oranżada nie jest zła, jak się ma dostęp do pewnej, po drodze bez żadnych chrzcicieli to pewnie nawet zdrowsza niz ropa ze sporej części stacji.
No dobra, a ja tak troche z innej beczki, acz temat oczywiscie dotyczy paliwa. Rozchodzi sie mnie o to, czy gdybym kupil R220T to musze lac Pb98? On powinien jezdzic na Pb98?
Ogolnie zawsze chcialem miec fure z silnikiem turbo, powaznie sie tez zastanawialem nad tym modelem Roverka lub swap'em do R200 bo oba mi sie podobaja, ale moj zapal troche ostygl jak zaczalem myslec o paliwie
I to jest jakby pierwsza czesc pytania, a druga, to czy w takim razie w ogole wiekszosc silnikow z turbo wlasnie na takim paliwie jezdzi? Obojetne czy to bedzie calibra, eclipse, czy inna celica...
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power
Regularnie wspieram Shell'a i między wspomnianymi paliwami nie zauważyłem dotychczas żadnej różnicy. Ostatnio jednak pożyczyłem samochód bratu i on zalał mi jakieś "nie wiadomo co" - auto jest tak mułowate, że aż się jeździć nie da! Jakby wolniej reagowało na gaz i w ogóle zero energii.
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 28, 2007 11:46
String napisał/a:
a jak to jest z dieslami? Wcześniej przy benzyniaku tankowałem V-Power 95 i byłem baaardzo zadowolony.
Teraz zastanawiam się czy jest istotna różnica pomiędzy Dieslem Extra vs. Diesel V-Power (dodam, że tankuję tylko na SHELLu).
Bo nie wiem czy dawać 20gr/1L? Ktoś jeździ klekotem na V-Power'ze?
Nie ma sensu lać tych wynalazków do diesla, nic nie dają, jedyny efekt ich działania to mniej kasy w portfelu. Co do Shella, nie wiem jak stacja w Twojej okolicy, ale leszczyńskiego shella nikomu nie polecam, paliwo kicha a do tego chyba najdroższe w okolicy. Mój klekot na ich oleju ledwo jechał a na paliwie z Orlenu lub BP jeździ bez zarzutu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum