glowicy rovera nigdy nie spawalem, ani nie slyszalem zeby ktos spawal
to musialby obejzec jakis fachowiec
spawali mi kiedys ucho przy silniku Jawy 350 to jest jakis stop aluminium
polaczenie trzyma sie do dzis, nie robil tego zwykly zaklad,
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Tak wiec jezeli chodzi o roznice w glowicach to odlew glowicy jest identyczny wiec tu nie ma watpliwosci. Walki sa inne w zaleznosci w jakiej konfiguracji realizowany byl w danym silniku zaplon. Tak jak AndrewS napisal jezeli byl to "wasted spark" czyli na dwoch cewkach to walki beda mialy nadlew. Jezeli na glowicy byla kopulka to walki nie maja nadlewu. Walki mozna podmieniac (ja mam wsadzony walek ssacy od 1.4 na glowice ktora pracuje na silniku 1.8 od nowosci). Najlepszym jednak wyjsciem byloby kupienie glowicy 1.4, 1.6 czy 1.8 (bez znaczenia), ale tzw. bezkopulkowa, z tego wzgledu ze odpada podmiana walkow. Pomimo ze sa one kompatybilne to jednak od poczatku pracowaly w swoim srodowisku ze tak powiem. Nie jestem pewien do konca czy przypadkeim walki nie maja roznych pasowan. Wydaje mi sie ze nie, ale 100% pewnosci nie mam. W koncu pracuja nie na lozyskach, a w tulejach slizgowych.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
dzisiaj zwiedziłem chyba wszystkie szroty w okolicy i nic nie znalazłem co by mogło być dobre dla mnie. jednak po przejrzeniu allegro jest parę opcji. niestety głowicy z silnika bez kopułki nie mam gdzie kupić, jeżeli już są to z całym silnikiem. Senn skoro piszesz że masz wałek od 1.4 w głowicy silnika 1.8 więc pasowanie jest takie samo moim zdaniem. Namierzyłem głowicę od 1.6 z kopułką i spróbuję ją dać do zamontowania, wałki i tak mam wyjęte ze swojej
Jeszcze jedno, znalazłem fajną stronę o tuningu Roverka, z której wyczytałem że głowicę jednak się różnią. Różnica ta polega na wielkości kanałów dolotu. W 1.4 starszych jest o 3mm mniejszy dolot niż w pozostałych. Tutaj link
ta strone znamy juz ladnych kilka lat
zgadza sie stare glowice 1.4 mialy mniejsze kanaly, poznac to mozna po ich numerze, ale juz nawet w naszej glowicy z poldorovera rocznik 96, jest juz ta nowsza glowica
nam przed montazem walka kolega zasugerowal zeby sprawdzic czy walek lekko sie kreci, wlozylismy go do glowicy bez hydropopychaczy i wstepnie lekko skrecilismy, oczywiscie nie wkrecalismy wszystkich 26 srub , na szczescie walek krecil sie bez zadnych oporow
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
No tak, pamiec jest jednak ulotna. Zgadza sie - te powiedzmy bardzo stare glowice 1.4 mialy mniejsze kanaly. Jezeli silnik bedzie z roku 95 i wyzej to musi to byc glowica nowsza. Jezeli bedziesz kupowal sama glowice to spojrz na silnik. Jezeli blok bedzie taki jak po prawej to masz nowsza glowice. Dodatkowo mozesz zmierzyc kanaly i porownac ze swoimi.
dzięki chłopaki za wszystkie rady, mam już głowicę (tzn jest w drodze, bo musiałem kupić przez allegro) ale jest taka jak moja, sprawdziłem po numerach nad kolektorem ssącym (LDF 10233 - czyli do 1.6 i 1.8 nowy typ). gość dał gwarancję i jak coś będzie nie tak to mogę odesłać
pozdrawiam
[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 8:47 pm ]
dostałem dzisiaj głowicę. widzę jednak że trochę się różni, a mianowicie: po stronie gdzie będzie pasek rozrządu ma inny rozstaw na napinacz, obadałem w RAVE że u mnie był napinacz automatyczny a w tej manualny. więc pytanie czy trzeba zmienić (raczej oczywiste), ale czy wszystko będzie działać dobrze z napinaczem manualnym i jakie są różnice między nimi oprócz sposobu napinania paska???
idzę jednak że trochę się różni, a mianowicie: po stronie gdzie będzie pasek rozrządu ma inny rozstaw na napinacz,
no mam nadzieje ze ten glowny otwor w ktorym przykreca sie napinacz, jest w tym samym miejscu, kurde musi byc w tym samym miejscu co najwyzej sama rolka jest szersza
zapodaj fotki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
soulz, no widzisz nawet nie wiedzialem o tym ze jest roznica w mocowaniu napinaczy manualnego i automatycznego. Jezeli nie da sie zamocowac automata to mysle ze nie ma najmniejszego problemu zeby zalozyc manualny i odpowiedni do niego - krotszy pasek.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
witam. mam fotki. rozstaw jest inny jak wiadać. w RAVE też to można zauważyć. mam jeszcze jedno pytanie co jest mocowane do otworu zaznaczonego niebieskim, bo w głowicy którą kupiłem nie ma tam go.
i jeszcze jedno zastanawiają mnie dwa otwory w miejscu uszczelniaczy wałków, w tej nowej też ich nie ma.
faktycznie jest przesuniety, kurde nawet na takie pierdoły trzeba zwracac uwage, troche wprowadzilismy Cie w blad, piszac ze bedzie taka sama, teraz bedziesz musial kombinowac z paskami, a wlasciwie twoj mechanik
soulz napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie co jest mocowane do otworu zaznaczonego niebieskim,
nic mi nie przychodzi do glowy, hmm a moze obudowa paska rozrzadu
soulz napisał/a:
i jeszcze jedno zastanawiają mnie dwa otwory w miejscu uszczelniaczy wałków, w tej nowej też ich nie ma.
tymi otworami powraca chyba olej z lozysk slizgowych walkow , ktory dostanie sie do czesci glowicy po ktorej jest uszczelniacz
u mnie w 1.4 tez takie cus bylo, tylko to nie byly takie otwory, tylko o wiele mniejsze kanaliki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
jak patrzyłem to np. w intercarsie nie ma różnicy w paskach do 1.8 i 1.6 ten sam typ. napinacz ma inna budowę dlatego tak jest mieniany rozstaw otworów/śrub ale powinien być w tym samym miejscu po zamontowaniu - tak myślę. dałem tę głowicę do sprawdzenia i po południu jade do serwisu zobaczę co powiedzą.
Tylko zastanawia mnie dlaczego w glowicy od 1.6 nie ma tych kanalikow Co do kombinacji z paskiem to nie powinnobyc problemu bo kupuje sie zestaw z manualem i jest ok. Problemem moze byc jedynie to ze moze soulz niedawno kupowal automata i troche szkoda kasy na nowy.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
niestety tak, narazie za nic im nie zapłaciłem i się okaże jak będzie. sprawa otarła się już o właściciela bialmotu... długa historia, ale nie polecam tam nic robić, tak na przyszłość.
[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 1:30 pm ]
ja to chyba mam pecha, właśnie stałem się posiadaczem głowicy która też ma pęknięcie hehe. ręce opadają
Cześć,
Mam problem ostatnio odkupiłem Rover 75.
I wszystko było pięknie Rover miał wymienioną uszczelkę pod głowica planowaną głowice i wiele innych zeczy, mianowicie wczesniejszy wlaściciel "przekręcić silnik jechał na 3 biegu i zamiast zapiąć 4 to zapis 2 i samochód stanoł , nie jechał wolno ).
Wszystko wymienione po przekreceniu , samochód zrobił 1000 kilometrów byłem w dalszej trasie z wawy do Lublina i nie autostrada tylko bocznymi takze na raz zrobil trpszke kilo i nic się nie działo a po tysiącu zaczął się grzać, mój mechanik stwierdził że to pompa wody i termostat wymienione silnik wyczyszczony samochód zrobił po naprawie 150 kilometrów i nagrzał się na powrocie z wawy skazówka moment się podniosła ponad połowę klimatyzacja padła.
I teraz nie wiem co zrobić niby wszystko wymienione a się grzeje :evil:
U mnie też silnik się grzał po naprawie hgf, a winny okazał się źle dobrany termostat (wstawiony był na 92 stopnie a powinien na 82 stopnie). Tutaj link do tematu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101269
Może to też Twoja bolączka?
PS. U mnie jak nagle klimatyzacja padła, to płyn poszedł w olej niestety....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum