Jezeli ten Roverek jest podobny z budowy do Hondy Civic to Ja stawiam na moduł który jest w rozdzielaczu a ma za zadanie z czytywać stany dla kompa do ustalenia kolejnosci przeskoku iskry na swiecach ,Jak to małe badziewie padnie to iskry nie bedzie
Wiem, że na pewno podobny jest do accord a ciężko powiedzieć czy civic miał te same silniki. Przydało by się dowiedzieć jak powinna reagować cewka żeby ją wykluczyć lub sprawdzić. Czy m jakiś opór ustalony stały czy co ? Nie wiem nie znam się za dobrze. A czy gdyby moduł siadł nie zaświeciła by się kontrolka komputera jakaś na desce ? Nie wiem pomysły mi się kończą. Pieprzona elektronika w samochodach. Po 4 miesiącach zrobił mi taką niespodziankę. Może jest na forum jakiś elektryk który zna parametry dobrze działającej cewki. Jak się to stało było czuć po chwili zapach czegoś spalonego ale delikatnie i przez chwilę. Już sam nie wiem za co się brać a nie oddam go w ręce jakiegoś kolesia co mnie skroi za podłączenie jakiegoś przewodu Chyba, że ktoś chętny do rozgryzienia problemu zapraszam do Poznania.
Jeszcze jedno czy warto szukać właśnie cewki od accorda czy cały aparat jest taki sam co w hondach ?
ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć? Mam do dyspozycji multimetr. Jakąś oporność czy coś. Przykładając elektrody miernika ? Bo już wydałem 70 zł na kopułkę jak wydam następne 100 na cewkę nie będaąc pewnym a okaże się że dalej lipa to mnie szlak trafi.
P.S. sprzedam rovera 620 si hehe (żartowałem)
Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.
ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć?
przecież Ci napisał piętro wyżej
Cytat:
Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.
to właśnie między + a - masz tą 12Voltową cewkę, która powinna mieć
ENU napisał/a:
opornosc 2-4 omów
skoro nie ma tam zadnej oporości to może oznaczać zwarcie między zwojami, a może też oznaczać że masz za duży zakres ustawiony na multimetrze
spróbuj zmierzyć na jak najmniejszym zakresie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Faktycznie zakres ale ma 1,3 oma czyli nie jak wyżej
no to najlepiej byłoby znaleźć kogoś z takim samym silnikiem i podmienić, żeby mieć pewność, chyba że Ci w sklepie dadzą na spróbowanie i w razie w przyjmą spowrotem...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tak to by było dobre rozwiązanie. Więc jeśli jest jakiś życzliwy posiadacz rovera 620 si i mógłby mi pomóc to bardzo proszę. Zaznaczm tu iż autko mam na warsztacie i do ewentualnych nażędzi jest pełen dostęp.
sądze że na zasilanie podał i było przebicie ale czy u mnie będzie to samo to nie wiadomo. Może być trafiona a może na zewnątrz nie iskrzyć. Ale czy ktoś możę podsumować jak wymienie cewkę i bedzie dalej lipa to co to jeszcze możę być ?
Tak właśnie wygląda moja także. Widziałem tą fotkę na allegro do accorda. Właśnie myśle nad zakupem. Ale czy ona przypasuje.
Ale to w RAVE bo nie bardzo rozumiem. Jak tak to musze się przyznać, że nie posiadam tego dokumentu. Jeśli by był ktoś miły i przesłał by mi to bardzo proszę admin@luftar.com.
pozdrawiam i dzięki wszystkim "pomagierom"
ok dzieki brt już ssam zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro
[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.
ok dzieki brt już ssam zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro
[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.
I pomyśleć, że ja jakiś rok temu za podróbkę zapłaciłem 250zł Mówią, że części drogie do roverków - a tu tak ceny lecą...
Witam
Jestem tu nowy, ale trafiłem tu szukając odpowiedzi na dokładnie to samo pytanie Od wczoraj znam odpowiedź
Nie wiem, może ktoś o tym wspomniał w postach wyżej, ale kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową Wcześniej bawiłem się w usuwanie nagaru na elementach aparatu, ale stwierdzam, że szkoda zachodu - koszt cząści niewielki, a wymienić można w 3 minuty (ja zrobiłem to pod sklepem w którym kupiłem graty, bo nie mogłem znieść konieczności chechłania przy próbie odpalenia).
W razie czego mogę podpowiedzieć jak to szybko zrobić, ale chyba wszystko jest w RAVE - nie wiem, nie miałem okazji się jeszcze zagłębić...
Aha... Odradzam kupowanie jakichkolwiek części elektryki z odzysku. Oszczędność niewielka (jeśli w ogóle jakaś), a ciężko to nawet nazwać półśrodkiem.
kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową
Jakiej marki to części i gdzie je dostałeś tak tanio?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum