Na Zlocie Tomi polecił mi 5W50 i taki kupiłem
Sprawdzałem z ciekawości w katalogu Shell'a i zalecają 5W40. Wszystko zalezy też od przebiegu. Ja 5W50 zalewam do silnika z przebiegiem 50kkm.
0w40 to olej do powiedzmy samochodow troche bardziej wyczynowych niz nawet MG-ZR/ZS/ZT. Jesli silnik jest w dobrym stanie z malym przebiegiem to zaleca sie stosowanie syntetyka 5w30/40. Z wiekszymi przebiegami zaleca sie stosowanie olejow polsyntetycznych 10w40. Aktualnie i w 214i z przebiegiem 125 kkm i w 45'ce z przebiegiem 67 kkm stosuje pelen syntetyk 5w30/40 shell'a.
Tylko jeszcze raz powtarzam: wszytsko zalezy od stanu silnika.
Przede wszystkim trzymać się tego co się miało wlane, spokojnie na pełnym syntetyku powinno przjechać się 100 tys i więcej. Jeśli już raz wlejesz półsynt. to nie zmieniaj absolutnie na syntetyk jak nie chcesz mieć problemów. A tak wogóle to jak sie kupuje auto to warto sie pytać czym jest zalane jeśli brak info w papierach.
Z doświadczenia wiem też, że nie warto bawić się w ćwiczeniu różnych olejów. Raz będzie ok, a raz not good Lepsze jest dla silnika częstsze zmienianie oleju, niż wymyślanie czym to by lepszym go zalać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum