Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:17
Senn napisał/a:
Ma wplyw, ale nie az taki. To by oznaczalo ze w zimie mamy przykladowo 125 koni, a w lecie 117 tak?
tak jak już pisałem, u mnie może było dokładnie tak samo przed..
natomiast chyba nie doceniasz wpływu temperatury powietrza dostającego się do cylindrów
na parametry auta.. pojedź sobie na hamownię w zimie, gdzie będzie w środku np. 5 stopni
i pojedź sobie w lecie jak będzie np. 30.. gwarantuję, że się zdziwisz..
Cytat:
Czepiasz sie bzdetow. A jak Ci napisze, ze VVC ma 173Nm przy 4000 i 174 przy 4700 to juz bedzie dobrze. Chodzi o przyblizony przebieg momentu. Wiadomo ze odczytujac z wykresu nie strzele z oka z duza dokladnoscia.
w/g mnie nie to nie są bzdety tylko dość istotna informacja dotycząca dynamiki auta..
możesz sobie napisać.. tylko dobrze wiesz, że będzie to bzdurą.. co do momentu...
Cytat:
Pewnie ze trzeba. Powtorze jeszcze raz. :Glowica VVC jest lepsza baza wyjsciowa.
wyjąłeś zdanie z kontekstu.. równie dobrze napisz 200KM jest lepsze niż 100KM..
Cytat:
Ad.2 Uwazasz ze podaje nierzetelne info?
Ad.3 Dla chcacego nic trudnego. Co do parametrow to tak - sa nieporownywalnie lepsze jesli chodzi o przyspieszenie. Co do elastycznosci zgoda. Nie jest juz takiej roznicy, ale jednak jest. Chcialbym zobaczyc rowniez porownanie VVC do Trubo K
Ad.2 tego nie napisałem.. i tak nie uważam..
Ad.3 jak dla chcącego?.. zrozum, że bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy guzik można zrobić..
0.2s to dla Ciebie jest różnica?.. proszę Cię.. gdzie ją wyczujesz?..
a co do przyspieszenia.. to po prostu uważam, że można mieć bardzo zbliżone za mniejsze koszty i mniejszym nakładem pracy..
a co do porównania VVC do Turbo K to chyba nie trzeba być prorokiem,
żeby wiedzieć jak jedzie auto, które dysponuje max momentem większym o 35Nm
dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów..
Cytat:
Adolf co robiles u Chojnackiego?
robiłem dwa auta.. tzw. przeróbkę GT (polerowanie kanałów dolotowych etc. jest na stronie)..
Volvo 480 1.8 (102KM) - to nie były jeszcze czasy hamowni, więc nie znam przyrostu,
natomiast po, auto przyspieszało na IV biegu jak wcześniej na III.. i nie był to efekt placebo..
drugie auto Xsara 1.6i (90KM) po przeróbce na hamowni 105KM i o 21Nm więcej,
dostępnym niżej i w szerszym zakresie..
dodam tylko, że obie jednostki to jednostki 8V.. a przy 16V różnica będzie jeszcze bardziej odczuwalna..
[ Dodano: Pią Kwi 27, 2007 11:20 am ]
piter34 napisał/a:
Adolf napisał/a:
30-50mph (IV) 6.6 - 6.4 - wyczujesz?..
50-70mph (IV) 7.0 - 6.6 - no tu już całe 0.4 s..
Nie bądźmy śmieszni.
Nikt rozsądny tak nie przyspiesza...
piter.. to jasne, że każdy średniointeligentny kierowca nie wyprzedza kolumny ciężarówek
na V biegu przy 80km/h.. (choć to wcale nie jest taki rzadki widok.. )
..ale ilustruje przydatność auta w codziennym ruchu..
cały czas w mieście utrzymujesz 4500 tys obr/min żeby móc w każdej chwili odjechać?..
_________________ ex - MGF
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cały czas w mieście utrzymujesz 4500 tys obr/min żeby móc w każdej chwili odjechać?..
Nie.
U mnie moment maksymalny jest przy 4700rpm (178Nm), ale od 2800rpm jest już ok. 165Nm (czyli ponad 90%).
Jeśli muszę baaardzo odjechać, to redukuję
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
w/g mnie nie to nie są bzdety tylko dość istotna informacja dotycząca dynamiki auta..
możesz sobie napisać.. tylko dobrze wiesz, że będzie to bzdurą.. co do momentu...
Co bedzie bzdura? To ze ma 173Nm, przy 4krpm, a 174Nm przy 4700? Gdzie tu widzisz bzdure. Chodzi o to ze parametr momentu w punkcie 4krpm jest bardzo zblizony do punktu 4.7krpm. To ze max jest w 4.7 to ja wiem, ale 99% tego jest tez przy 4krpm. Tylko o to mi chodzi, a wydaje mi sie ze albo nie chcesz tego zrozumiec, albo specjalnie czepiasz sie detali.
Cytat:
wyjąłeś zdanie z kontekstu.. równie dobrze napisz 200KM jest lepsze niż 100KM..
Twierdziles ze Turbo bedzie lepsza baza wyjsciowa, wiec ja wposmnialem ze sie mylisz bo ma slabsza glowice.
Cytat:
Ad.3 jak dla chcącego?.. zrozum, że bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy guzik można zrobić..
Sprzet moznaz sobie w ostatecznosci dorobic, a wiedze czerpie sie z ksiazek. To nie jest czarna magia zeby tego nie zrobic.
Cytat:
0.2s to dla Ciebie jest różnica?.. proszę Cię.. gdzie ją wyczujesz?..
Na Bemowie
Cytat:
a co do porównania VVC do Turbo K to chyba nie trzeba być prorokiem,
żeby wiedzieć jak jedzie auto, które dysponuje max momentem większym o 35Nm
dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów..
No wlasnie jestem bardzo ciekaw, bo moze roznice beda takie jakie podales wczesniej, a wlasciwie to skad je wziales?
Cytat:
robiłem dwa auta.. tzw. przeróbkę GT (polerowanie kanałów dolotowych etc. jest na stronie)..
Adolf sorry, nie do konca wiem co kryje sie pod pojeciem "etc", ale zabiegi w stylu polerka kanalow za 4kpln to jawne zlodziejstwo. Takie GT to mozna sobie w domu na dywanie zrobic. Mam nadzieje ze mi wyliczysz wszystkie zabiegi ktore zostaly poczynione w silniku.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Adolf sorry, nie do konca wiem co kryje sie pod pojeciem "etc", ale zabiegi w stylu polerka kanalow za 4kpln to jawne zlodziejstwo. Takie GT to mozna sobie w domu na dywanie zrobic. Mam nadzieje ze mi wyliczysz wszystkie zabiegi ktore zostaly poczynione w silniku.
zawory (pisza ze wymieniaja jesli jest taka potrzeba wiec prawdopodobnie robia tlylko polerke zaworow i gniazd)
gniazda
nastawy wałka lub wałków rozrządu - jeśli jest taka potrzeba
To zalatwia glowica VVC z zaworami i gniazdami duzo wiekszymi od serii 1.8i (powiedzmy 1500zl)
Cytat:
sprawdzenie i usunięcie ewentualnych błędów ECU
Test Book za 50-150 zl
Cytat:
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania
Robisz sam za 0zl. No powiedzmy pare na kamien szlifierski i papiery scierne.
4kpln Pieniadze wywalone w bloto.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
No niby tak piter34, ale powiedzmy ze ta roznice 2kpln mozna wsadzic w budowe nowego ukladu wydechowego z kwasowy, dzieki ktoremu dalej podniesiemy parametry.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 13:37
Senn napisał/a:
Co bedzie bzdura? To ze ma 173Nm, przy 4krpm, a 174Nm przy 4700? Gdzie tu widzisz bzdure. Chodzi o to ze parametr momentu w punkcie 4krpm jest bardzo zblizony do punktu 4.7krpm. To ze max jest w 4.7 to ja wiem, ale 99% tego jest tez przy 4krpm. Tylko o to mi chodzi, a wydaje mi sie ze albo nie chcesz tego zrozumiec, albo specjalnie czepiasz sie detali.
Cytat:
No wlasnie jestem bardzo ciekaw, bo moze roznice beda takie jakie podales wczesniej, a wlasciwie to skad je wziales?
no cóż.. ja próbuję zrozumieć Twój tok rozumowania.. skoro dla Ciebie 0.2s
jest odczuwalną różnicą.. to kilka Nm też powinno być.. a to widać m.in. tutaj
Powertrain
że nie ma 173Nm przy 4000 obr/min..
na tej samej stronie masz opis K4 Turbo..
niestety nie znalazłem osiągów dla tego silnika.. ale jeśli do Ciebie nie przemawia
o 41 Nm (prawie 25%) większy moment obrotowy.. to nie mam pytań..
Cytat:
Twierdziles ze Turbo bedzie lepsza baza wyjsciowa, wiec ja wposmnialem ze sie mylisz bo ma slabsza glowice
byłem pewien że ostatnio mówiliśmy na temat samych głowic..
więc oczywistym jest, że lepiej mieć VVC niż zwykłą.. ale skoro mówisz o bazie wyjściowej
całego silnika, to może jeszcze raz spojrzyj na wyżej podany link i zastanów się
czy wiesz o czym piszesz..
Cytat:
Sprzet moznaz sobie w ostatecznosci dorobic, a wiedze czerpie sie z ksiazek. To nie jest czarna magia zeby tego nie zrobic.
ja rozumiem.. Polak potrafi..
chcesz dorobić sobie przyrząd do pompowania zawieszenia.. hmm.. nie mam pytań..
pewnie do tego za jakieś marne grosze..
Cytat:
Adolf sorry, nie do konca wiem co kryje sie pod pojeciem "etc", ale zabiegi w stylu polerka kanalow za 4kpln to jawne zlodziejstwo. Takie GT to mozna sobie w domu na dywanie zrobic. Mam nadzieje ze mi wyliczysz wszystkie zabiegi ktore zostaly poczynione w silniku.
hm.. myślałem, że chociaż zobaczysz na stronie u Chojnackiego.. ale Piter podał Ci jak na tacy..
a teraz to już w ogóle nie wiem o czym my rozmawiamy..
nie lepiej sobie zrobić "GT" w domu na dywanie zamiast pakować się w VVC?..
szczerze powiem, że wprowadziłeś mnie w dobry nastórj..
A ja powiem szczerze ze tez mnie rozbawiles bo z tego co ja widze to masz dwie lewe rece i poza wymiana swiec balbys sie podjac robienia czegokolwiek przy samochodzie. Nawet na glupia polerke kanalow potrafisz wydac dwa razy po 4 tys zl.
Broszure Powertraina znam i juz nie chce mi sie cytowac jej bledow bo jest w niej kilka. Rowniez w wykresach.
Nawet jezeli chodzi Ci o to hydrauliczne zawieszenie to robisz podmiane silnika, a tylko na ten etap przeszczepu ciagniesz samochod do serwisu. Co za problem? Chociaz dla Ciebie moze i jest.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
A ja powiem szczerze ze tez mnie rozbawiles bo z tego co ja widze to masz dwie lewe rece i poza wymiana swiec balbys sie podjac robienia czegokolwiek przy samochodzie. Nawet na glupia polerke kanalow potrafisz wydac dwa razy po 4 tys zl.
Senn. Spokojniej, bo widzę, że zaczynasz się negatywnie irytować...
Dwie lewe ręce to mam ja i osobiście nigdy sam na dywanie bym silnika nie grzebał. Uzbierałbym bym xxx PLN i zapłacił fachowcowi.
Każdy jest ekspertem w swojej dziedzinie (dziedzinach).
Senn napisał/a:
Broszure Powertraina znam i juz nie chce mi sie cytowac jej bledow bo jest w niej kilka. Rowniez w wykresach.
Jakie tam są błędy w wykresach?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 14:05
Senn napisał/a:
A ja powiem szczerze ze tez mnie rozbawiles bo z tego co ja widze to masz dwie lewe rece i poza wymiana swiec balbys sie podjac robienia czegokolwiek przy samochodzie
hm.. tak.. z tego co piszesz to na pewno mam dwie lewe w porównaniu do Ciebie..
zresztą przy Tobie i Adam Słodowy to uczniak..
Cytat:
Nawet na glupia polerke kanalow potrafisz wydac dwa razy po 4 tys zl.
po 1. no cóż.. wydawało mi się, że czytać potrafisz.. ale widać tylko wybiórczo..
nie chce mi się przytaczać tekstu ze strony co wchodzi w skład przeróbki..
po 2. w Volvo taka przeróbka kosztowała mnie 1400,- w Xsarze 2000,- (głowice 8 zaworowe)
na ok. 4000,- wycenił p. Chojnacki pracę w tym konkretnie modelu..
Ty byś wydał tylko na zabrudzone dywany..
Cytat:
Broszure Powertraina znam i juz nie chce mi sie cytowac jej bledow bo jest w niej kilka. Rowniez w wykresach.
aa.. no to faktycznie.. K4 Turbo pewnie sobie wymyślili.. to faktycznie nie ma o czym mówić..
Cytat:
Nawet jezeli chodzi Ci o to hydrauliczne zawieszenie to robisz podmiane silnika, a tylko na ten etap przeszczepu ciagniesz samochod do serwisu. Co za problem? Chociaz dla Ciebie moze i jest.
dla Ciebie nie ma problemu ciągnąć auto do serwsiu?!.. i co mówisz?..
"Panowie tylko mi rozepnijcie przewody a ja już sobie tu na podnośniku wyjmę silniczek.."
człowieku nie zagalopowałeś się czasem?..
a poza tym liczysz jeszcze koszty tego przeszczepu?.. czy wszystko masz za free?..
bo w/g mnie to ten przeszczep takim sposobem by kosztował z 10k PLN.. (+ dywany..)
Chłopie.. skoro Ty masz takie umiejętności i wiedzę, to przecież rób na tym kasę!!!
Chojnacki z Powertrainem się spakują i wyjadą do Wenezueli tam szukać klientów..
Faktycznie, troche sie zagalopowalem. Chcialbym publiczine przeprosic Adolfa za ton mojej wypowiedzi. Mam nadzieje ze przyjmie przeprosiny.
Co do bledow w broszurce PT to przykladowo zle wyskalowana os momentu dla silnika 1.4
Wracajac jeszcze do hamowni to kumple byli ostatnio u Pana Grabowskiego. Kolega zagazowana Astra 1.6 16V uzyskal moc lepsza niz fabryka przewiduje. Gdzie tkwi szkopul?
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 19:17
Senn napisał/a:
Faktycznie, troche sie zagalopowalem. Chcialbym publiczine przeprosic Adolfa za ton mojej wypowiedzi. Mam nadzieje ze przyjmie przeprosiny.
Co do bledow w broszurce PT to przykladowo zle wyskalowana os momentu dla silnika 1.4
Wracajac jeszcze do hamowni to kumple byli ostatnio u Pana Grabowskiego. Kolega zagazowana Astra 1.6 16V uzyskal moc lepsza niz fabryka przewiduje. Gdzie tkwi szkopul?
Senn nie ma problemu.. ja nie jestem obrażalski..
poza tym na każdym forum "iskrzy".. tym bardziej, że ja też raczej należę do złośliwców
więc nie ma za co przepraszać.. czasem tak się zdarzy że pójdą ostrzejsze słowa..
granicy nie przekroczyliśmy..
co do hamowni.. cóż.. myślę, że pomogłaby wizyta na innej hamowni..
a roznica pomiedzy 1.8 zwykłym a vvc dla mnie jest ogromna,ten ryk po zmianie faz rozrzadu...mmm, ktos kto kocha vti i vvc i ma troche zapału napewno nie bedzie rozczarowany
sam bym w moim mg zmienił na vvc, lecz nie do tego to auto mi słuzy jak chce sie poscigac mam drugie auto...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum