Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200 Si] "szarpiący" samochód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:38
[Rover 200 Si] "szarpiący" samochód
Autor Wiadomość
biohazard 



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 4
Skąd: Nowe Miasteczko



  Wysłany: Pon Cze 18, 2007 21:44   [Rover 200 Si] "szarpiący" samochód

Witam ! Mam Roverka 200 1.4 16v 98r, od pewnego czasu mój rover zachowuje sie dziwnie ,a więc -podczas jazdy (a przede wszystkim podczas ruszania) ze skrzyżowań "szarpie" mi autkiem dzieje się tak tak przeważnie na niskich biegach przy niskich prędkościach. Jak osiągnę może 80 km/h to przestaje ale nie mam tak zawsze. Nie ma na to reguły. To wygląda tak jakby nie dochodziło paliwo. Wymieniłem już filtr paliwa ,świece,kable wysokiego napięcia, no i nie wiem . Proszę o Pomoc'y. Dziękuję
Elektryk powiedział mi że to nie jest cewka tą przyczyną
Brt: Popraw temat na zgodny z Zasadami !! !
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Cze 19, 2007 15:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2007 21:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 00:09   

a kopułka<>palec :?: cewka :?:
z opisu mozna wnosić że nie pali na wszystkie cylindry :???:

popraw temat bo jest totalnie do d*** i nie wiadomo o co Ci chodzi (wygląda jakbyś mial problem zdać na prawko :razz: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 18:50   

nio ja ostatnio milem to samo az doszlo do tego zepadł całkowicie. najpierw kupiłem cewke ktora okazała sie jednak dobra koszt 160 zł (chce ja sprzedac), wiec kpiłem kopułke i palec koszt max 50 zł nowy załozyłem i smiga znow dobrze:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 22:25   

Pewnie dzieje się tak zwłaszcza w brzydką pogodę lub gdy śmigasz po kałużach. Pzyczyna prosta i tania palec+kopułka. Tam dostaje się wilgoć i robią się przebicia oraz wypalony paluch w skutek czego autko nie pali na wszystkie gary.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 22:47   

witam

hyhy... ja mam podobnie, zasadniczo to nie musi byc kondycja zapłonu (mam nowe swiece kable kopulke+palec), szarpanie na niskich obrotach wiec moze miec tu wplyw silnik krokowy i przepustnica nie do konca sprawne...warto przeczyscic i sprawdzic,

u mnie niestety posunelo sie to dalej......przy okazji instalacji LPG wyszlo ze jest za duze cisnienie w kolektorze dolotowym, powod moze byc banalny - nieszczelnosc uszczelki albo ktoregos wezyka w kolektorze, a moze to byc nieszczelnosc z powodu przedmuchu na piercieniach lub nieszczelnej glowicy.

jezeli nie boisz sie poznac prawdy to pojedz do stacji diagnostycznej i sprawdz cisnienie w cylindrach wraz z proba olejowa, moze wydasz 25pln i sie uspokoisz a moze wyjdze ze jakies male kuku jest w silniku

mozesz jeszcze gdzies za pare zlotych zbadac sklad spalin, wydaje mi sie ze jak spaliny beda w normie (badac na biegu jalowym okolo 800-1000rpm i na obrotach okolo 3000rpm) to zaplon dobry i paliwo sie dopala.
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
biohazard 



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 4
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 11:09   

wymieniłem (świece,kopułke,palec,kable wys. nap.,filtr paliwa i powietrza,) byłem na diagnozie i (spalanie oki,ciśnienie w cylindrach też ok.) no i już nie wiem .Diagnosta mówił że może katalizator lub tłumik zapchany jakimś syfem ale też sprawdzałem. Proszę o pomoc . Z góry Dziękuję
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 17:53   

no jak układ zapłonowy jest ok to chyba zostają wtryskiwacze :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 22, 2007 18:12   

Jeśli to się dzieje w czasie dodawania/odejmowania gazu i operowania sprzęgłem to ja bym dokładnie sprawdził poduszki pod silnikiem - u mnie w R623 przy każdej zmianie prędkości lub ruszeniu sprzęgła auto szarpało - po wymianie przedniej poduchy "cisza i spokój". :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
oizo64 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 24, 2007 14:10   

W moim przypadku dzieje się podobnie, po założeniu gazu zauważyłem ze puszczając gaz tak bardziej gwałtownie lekko szarpie autkiem (przed założeniem gazu tego nie było) i gdy wrzucam drugi bieg z jedynki szarpie mi autkiem. Aby tak nie było muszę sprzęgło mocniej wciskać (tez tego nie było przed założeniem gazu) może macie jakieś propozycje, jakaś podpowiedz co może być przyczyna Nie chce wydawać kasy na niepotrzebne części :P . Po przejechaniu 1000 km na gazie mam iść do mechanika na regulacje i poprawki może on coś zdziała z tym szarpaniem ;) (ale dodatkowa wiedza nigdy mi nie zaszkodzi w rozmowie z nim, ma zrobić tak by było dobrze skoro tyle na gaz zapłaciłem :P )
Pozdrawiam
 
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 14:39   

Mam takie same objawy plus lekko falująca praca silnika. Po wymianie kabli i świec trochę się uspokoiło, ale po którymś zatankowaniu znów lekko szarpie. Może to kwestia jakosci gazu... :roll: :?:
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 24, 2007 15:26   

oizo64 napisał/a:
jakaś podpowiedz co może być przyczyna Nie chce wydawać kasy na niepotrzebne części

Podpowiedź nigdy nie będzie 100% diagnozą. Czasem nie da się naprawić auta na odległość.
Opisane objawy mogą wskazywać na zużycie elementów układu zapłonowego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tomatok 



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 9
Skąd: Wroclaw



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 19:24   

Dobrze trafilem, mam tak samo, szarpie w deszczowe dni na niskich biegach, glownie na 2
mechanik posprawdzal i powiedzial ze kable, swiece itd. w porzadku
 
 
biohazard 



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 4
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 21:13   

Sie ma "tomatok" i co robiłeś coś jeszcze oprócz tych kabli i świec ? jak będziesz miał jakiś pomysł do daj znać bo moim dalej szarpie (sprawdziłem poduszki pod silnikiem są ok. ). Z góry dziękuje
 
 
Justa 



Dołączyła: 14 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 20:32   Gdy roverkiem szarpie !!!

Hejka, mam na imie Justyna i mieszkam w
Angli jestem tu 1 raz i mam nadzieje ze mi pomozecie, jak kazdy przecietny polak w angli jezdze roverkiem, mam Rover 214Si 1.4 rocznik 1995, czasem auto szarpie, dzis 1 raz tak na maksa przez cala droge do pracy od czasu do czasu - cala noc padalo i auto stalo pod chmurka, zauwazylam ze to szarpanie zdaza sie zawsze po deszczu lub gdy jest bardzo zimno, mialam wymieniona uszczelke pod silnikem jakis rok temu, filrty zmienione i swiece i olej jakis czas temu kable tez byly sprawdzane, moze juz czas zmienic znowu, co ile tysiecy kilometrow sie wymienia olej? czy to szarpanie moze byc spodowowane wilgocia? a moze to pasek albo sprzeglo lub tarcza przy sprzegle, na razie zdarzylo sie tylko tak raz powazne szarpanie ale mysle ze moze sie powtorzyc, kurcze lubie mojego roverka ale cos czuje ze bede sie z nim musiala pozegnac szybko bo mi sie rozsypuje mam nadzieje ze mozecie mi pomoc dzieki z gory
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 20:46   

po kolei:
to szarpanie po deszczu to ewidentnie wina zapłonu :???:
jeśli przewody były sprawdzane, a nie wymieniane,to nie zaszkodzi je wymienić. Jeszcze zostaje zespół rozdzielacza, czyli kopułka-palec i jeszcze jest coś takiego jak cewka zapłonowa, która niestety jest zamontowana za silnikiem trochę nisko także łapie wilgoć, jak masz jakiegoś kumatego chłopa pod ręką, albo sama lubisz się bawić silnikami to możesz ją przesunąć w jakieś bezpieczne miejsce :)

olej trzeba wymieniać co 8-12 tys km lub co pół roku (zależy co szybciej ;))
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Justa 



Dołączyła: 14 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:14   

dzieki mysle ze tu juz czas na te przewody moze no i olej trzeba tez chyba zmienic czeka mnie wizyta u mechaniora to i sie o to szarpanie zapytam ja niestety nie majstruje wiec sama sobie nie pomoge a kumatego chlopa tez kurde nie mam strach by jeszcze gorzej nie rozwalil haha a jak z ta cewka ze niby mozna samemu przesunac? ja nie mam o tym pojecia no a jesli to zaplon to to jest powiazane z tymi kablami czy nie? a co to jest to palec cos tam mozna cos przy tym samemu pomajstrowac? sory ale ja sie nie znam tak dobrze jak ty dzieki pozdrawiam !! !
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:21   

poprostu trzeba ją odkręcić, odizolować przewody zasilająco-sterujące (bo są przykręcone do wiązki za silnikiem) i przykręcić cewkę gdzieś wyżej w ciepłym i suchym miejscu ;)

[ Dodano: Wto Sie 14, 2007 10:22 pm ]
ale najpierw wymień przewody, kopułkę i palec, to znacznie mniej roboty, a może okazać się że cewka jest ok :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Justa 



Dołączyła: 14 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:45   

dzieki jeszcze jedno pytanie jak pojade zrobic serwis olej filtr filtr powietrza przewody kopulka palec to mam zrobic paasek rozrzadu tez czy nie/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:48   

Tylko jeśli jest przejechane 80-120 tys. km po poprzedniej wymianie. Jeśli mniej to nie :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Justa 



Dołączyła: 14 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:51   

tylko sprawdzam czy kumam to dobrze 9-12 tys km na olej i flitry a 80-120 tys na pasek/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214] Jaka różnica pomiędzy "i", a "Si&
Magoot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Maj 25, 2011 22:22
adamsky
Brak nowych postów [Rover 216Si 1.6 poj 1997rok ] "budyń" w płynie c
szczesciara13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lis 04, 2008 15:08
b0b3k
Brak nowych postów [MG, Rover 25] Podpięcie "na szybko" gniazda zapal
Brisingr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 04, 2011 19:52
Brisingr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink