Wysłany: Czw Sie 23, 2007 15:18 [R620] Problem ze sprzęgłem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam,
Wczoraj w moim autku zaobserwowałem dziwne skrzypienie przy wciskaniu pedału sprzęgła, skrzypienie dochodzi z zewnątrz kabiny, raczej spod maski, objaw jest taki iż wciskając pedał sprzęgła od połowy zaczyna sie skrzypienie, niestety sam nie potrafię określić co to jest znajomy dzis mi powiedział że może to być wina siłownika czy jakoś tak, proszę o jakąś podpowiedź w tej kwestii, czy to moze być coś poważnego ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 09:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 15:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jakby siłowniczek skrzypiał, to raczej trzeba by mu było już podziękować
Sprawdź czy łapa sprzęgła się nie zatarła (czy nie chodzi ciężko), bo możesz za jakiś czas mieć problem ze ślizganiem się sprzęgłaprzy ruszaniu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Czy sprzęgło chodzi ciężej?
Jeśli tak, to prawdopodobnie należy nasmarować łapę sprzęgła przy skrzyni biegów.
Jeśli nie, to obejrzyj pompę sprzęgła, wysprzęglik oraz okolice pedału sprzęgła - łatwo to zlokalizować:
- pompa jest po lewej stronie komory silnika na ścianie grodziowej pod zbiorniczkiem płynu do sprzęgła - biegną do niej 2 przewody hydrauliczne - jeden od tego zbiorniczka, a drugi idzie wzdłuż ściany grodziowej, a potem ucieka w dół pod silnik
- wysprzęglik - z przodu silnika, a właściwie skrzyni biegów - lekko z prawej strony komory silnika (oczywiście strony auta są tak jak w nim siedzisz) taka niewielka "narośl" na skrzyni, do której dochodzi przewód hydrauliczny (ten, który zaczyna się na pompie)
- okolice pedału sprzęgła - wiadomo (chodzi o obszar ściany grodziowej od wewnątrz auta wokół pedału)
Szukaj tam wilgoci - śladów płynu DOT-4, którym wypełnony jest układ.
Jeśli znajdziesz to coś masz do wymiany to z czego ten płyn cieknie - w obu moich R600 wymieniałem pompy sprzęgła (7-12 lat i przebiegi 140-170 kkm) i wydaje się to być standardową usterką w tym wieku.
Jeśli nie zachodzi żadne z powyższych, to na 99,99% nie masz się czym przejmować, a żeby pozbyć się skrzypienia należy przesmarować wszystkie ruchone części pedału sprzęgła oraz ewentualnie ww. łapę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeśli nie zachodzi żadne z powyższych, to na 99,99% nie masz się czym przejmować, a żeby pozbyć się skrzypienia należy przesmarować wszystkie ruchone części pedału sprzęgła oraz ewentualnie ww. łąpę.
U mnie płynu właśnie nie ubywa i się zupełnie skrzypieniem nie przejmuję.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
maciej dzięki za wskazówki, w sobotę zjmę się tym o efektach oczywiście poinformuje,
Cytat:
U mnie płynu właśnie nie ubywa i się zupełnie skrzypieniem nie przejmuję.
No ja niestety się bardzo przejmuję A druga rzecz że ten dźwięk jest bardzo irytujący i niezbyt estetycznie to wygląda, kojarzy mi sie z moim pierwszym autem polonezem w którym skrzypiało tak samo ale w tamtym przypadku zupełnie dałem sobie na luz. Dzieki za zainteresowanie tematem.
[ Dodano: Sob Sie 25, 2007 3:13 pm ]
Więc sprawa wygląda tak, wycieków nie zlokalizowałem, jw. przesmarowałem wszystkie ruchome części i problemu się pozbyłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum