Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 12:56 [214Si'97] brak ogrzewania :/
witam
mam problem z ogrzewaniem auta, niby w lecie nie zwraca sie na to uwagi ale idzie zima itp itd ...kiedy odpalam silnik, temperatura rośnie po kilku minutach i jest 2mm ponizej poziomu czyli tak jak byc powinno, ale...
nawet po dlugim rozgrzaniu nie ma ogrzewania, czasem (nie wiem od czego to zalezy) jest ale nie dmucha jakos rewelacyjnie cieplo ...zauwazylem tez (a moze mi sie tylko wydaje) ze jak juz sie nagrzeje i stoje w miejscu to dmucha cieplem a jak juz jade to zaczyna wiać chlodem, zauwazylem cos takiego moze raz czy dwa razy... czy trzeba przeczyscic nagrzewnice czy cosik? gdzies o tym czytalem na forum ale nic z tego nie wynikalo, moze ktos mial taki przypadek wiec prosze o dokladny opis
dziekuje i pozdrawiam
_________________ Rover 214Si '97
Platinum Silver
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 12:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
może to być wina zapowietrzonej nagrzewnicy...
a może poprostu zaworek od nagrzewnicy,
a może też linka z dźwigienki tego zaworka się zsunęła)
czyli:
1 ktoś przestawia ciepło-zimno a Ty patrzysz na zaworek czy sie rusza,
2 rusza się, zdejmujesz go i czyścisz
3 nie rusza się sprawdzasz mocowanie linek 1 na zaworku 2 na klapce nawiewu, 3 na regulacji
4 jeśli nie ma efektów bierzesz sie za odpowietrzanie
jeśli już chcesz przepłukać nagrzewnicę (napewno nie zaszkodzi), to robią to wszędzie gdzie montują chłodnice
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
U mnie tez ogrzewanie nie dziala, samo pokretlo kreci sie bardzo latwo, generalnie mozna pokrecic ile sie chce, ale wzrostu temperatury nie zauwazylem Podejrzewam ze pokretlo moze byc felerne / odlaczone, trzeba bedzie zajrzec przy najblizszej okazji, bo jak widac nadchodza zimne dni.
A włączyłeś to żeby powietrze przechodziło przez nagrzewnice???
czy chodzi poprostu o przekrecenie pokretla na cieple powietrze? jesli tak to tak, przelaczylem
sTERYD napisał/a:
może to być wina zapowietrzonej nagrzewnicy...
a może poprostu zaworek od nagrzewnicy,
a może też linka z dźwigienki tego zaworka się zsunęła)
czyli:
1 ktoś przestawia ciepło-zimno a Ty patrzysz na zaworek czy sie rusza,
2 rusza się, zdejmujesz go i czyścisz
3 nie rusza się sprawdzasz mocowanie linek 1 na zaworku 2 na klapce nawiewu, 3 na regulacji
4 jeśli nie ma efektów bierzesz sie za odpowietrzanie
jeśli już chcesz przepłukać nagrzewnicę (napewno nie zaszkodzi), to robią to wszędzie gdzie montują chłodnice
u mnie pokrętło kręci sie tak jak powinno według skali, i chyba slychac jak cos tam gdzies sie przelacza tak jakby klapka sie odmykala i zamykala wiec chyba linki sa OK, trzeba bedzie pomyslec o przeplukaniu nagrzewnicy.... jaki moze byc przyblizony koszt takiej zabawy?
czy chodzi poprostu o przekrecenie pokretla na cieple powietrze? jesli tak to tak, przelaczylem
raczej o ten przesuwnik, którym się wpuszcza powietrze z zewnątrz;)
supr3me napisał/a:
u mnie pokrętło kręci sie tak jak powinno według skali, i chyba slychac jak cos tam gdzies sie przelacza tak jakby klapka sie odmykala i zamykala wiec chyba linki sa OK
Klapka to jedno, a zaworek drugie
Zaworek jest pod maską przy ścianie grodziowej i idzie od niego linka do klapki, a od klapki dopiero idzie druga linka do pokrętła.
Inna sprawa to czy zaworek jest drożny
Koszt płukania w moim wypadku wyniósł 50pln w zakładzie, w którym mi to robili mówili, że max 80
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Witam. Moim zdaniem jest temu winny zaworek ogrzewania, ten pod maską przy ścianie grodziowej. Jak zagrzejesz silnik i włączysz ogrzewanie to zobacz czy jest ten zaworek gorący. U mnie też tak miałem, wyjąłem go i przeczyściłem i zagrało. Jeszcze możesz sprawdzić filtr kabinowy przy okazji, bo jak będzie brudny to słabiej dmucha.
Witam. Moim zdaniem jest temu winny zaworek ogrzewania, ten pod maską przy ścianie grodziowej. Jak zagrzejesz silnik i włączysz ogrzewanie to zobacz czy jest ten zaworek gorący. U mnie też tak miałem, wyjąłem go i przeczyściłem i zagrało. Jeszcze możesz sprawdzić filtr kabinowy przy okazji, bo jak będzie brudny to słabiej dmucha.
Musisz szukać pod maską na ścianie która jest między silnikiem a wnętrzem auta. Powinny tam być gumowe przewody odchodzące od silnika i wchodzące do środka autka. Na jednym z nich jest zaworek, plastikowy.
Musisz szukać pod maską na ścianie która jest między silnikiem a wnętrzem auta. Powinny tam być gumowe przewody odchodzące od silnika i wchodzące do środka autka. Na jednym z nich jest zaworek, plastikowy.
jakby to wytłumaczyć...
masz dwa węże nieco cieńsze od tych idących do chłodnicy, acz bardzo podobne, i oba wchodzą w ścianę grodziową mniej więcej w środku auta, na jednym z nich powinien być taki dziwny zawór, ten z zaworem powinien biec do okolicy czujników temperatury, zaś ten drugi w okolice pompy wody i termostatu
zarzuciłbym rysunek, ale nie mam ani RAVE, anie EPC pod ręką
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
wydaje mi sie ze dobrze zlokalizowalem ten zaworek (jesli to takie cos, co wyglada jak zawor przelotowy do ktorego jakby z wnetrza auta dochodzi jakas linka) ale....
jesli ta linka jest odpowiedzialna za ustawianie pokretla na ciepło/zimno to jak krecilem pokretlem to ona nawet nie drgnela, probowalem recznie przesunac ten zaworek ale tez nie dalo rady (znajomy mowil ze dobrze ze nie dalo rady bo jakby z tego zasniedzenia cos strzelilo to szlak by go trafil calkiem - nie wiem ile w tym prawdy) .....ale znowu dzis, przy okazji testowania ustawien LPG i czestego jeżdzenia na dwójce do 4000 obrotów i po porzadnym rozgrzaniu silnika (praktycznie chodzil caly czas ponad dwie godziny) nagle przekrecilem pokretlo cieplo/zimno a tu zaczelo grzać pokretlo dziala bo albo leci chlodne powietrze albo cieplutkie, ale patrzac na linke przy tym zaworku to ona nadal sie nie rusza wiec nie wiem czy dobry zawor zlokalizowalem... zobaczymy co bedzie jutro bo ostudzeniu silnika....
...czy moglo sie cos przetkac albo co po tym konkretnym rozgrzaniu układu? mogla sie przetkac nagrzewnica ewentualnie? i co z tą linką, ze sie nie rusza, czy to w ogole ta (na srodku odleglosci miedzy pojemnikiem z plynem a srodkiem auta, czyli troche w lewo od srodka auta)
To może być ten zaworek, (zwłaszcza jeśli ta linka bardziej przypomina drucik ale spadła linka nie przy nim, tylko przy klapce od nawiewu, a zaworek jest w pozycji otwartej, i klapka jeśli otwiera nawiew przez nagrzewnicę, to wieje ciepło
Ale ten zaworek to powinien leciutko chodzić
spróbuj się do niego dobrać (wystarczy zdjąć wąż od strony silnika i będzie widać co w środku siedzi)
Możesz jeszcze zanurkować przy pedałach i sprawdzić co tam się rusza jak przestawiasz ciepło-zimno i sprawdzić, czy ta druga linka (na krótszym ramieniu) nie spadła i się nie pozaginała czy coś...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To może być ten zaworek, (zwłaszcza jeśli ta linka bardziej przypomina drucik ) ale spadła linka nie przy nim, tylko przy klapce od nawiewu, a zaworek jest w pozycji otwartej, i klapka jeśli otwiera nawiew przez nagrzewnicę, to wieje ciepło
Ale ten zaworek to powinien leciutko chodzić
spróbuj się do niego dobrać (wystarczy zdjąć wąż od strony silnika i będzie widać co w środku siedzi)
Możesz jeszcze zanurkować przy pedałach i sprawdzić co tam się rusza jak przestawiasz ciepło-zimno i sprawdzić, czy ta druga linka (na krótszym ramieniu) nie spadła i się nie pozaginała czy coś...
ale co w zwiazku z tym ze teraz dziala normalnie, pokretlo w lewo - chlodne powietrze, pokretlo w prawo - cieple powietrze, tak jakby od strony mechanicznej bylo wszystko OK ..dobra zobaczymy jutro czy po rozgrzaniu silnika nadal bedzie dzialac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum