Witam Wszystkich i proszę o POMOC !
Od kilku dni mam roverka i chce go doprowadzic do ładu.
Zauważyłem, że koło pasowe na wale ma bicie więc postanowiłem to sprawdzić. Odkręcając je samoistnie musiałem zdjąć pasek rozrządu. Teraz pytanie. Jak do zpowrotem złożyć do kupy.
1. Czy wymiana paska rozrządu na nowy (na obecnym widać pęknięcia) wiąże się ze zdjęciem łapy mocującej silnik? Jak podwiesić silnik?
2. Jak ustawić koło na wale (ma nacięty znak) ? Na osłonie paska są znaki i cyferki.
3. Jak ustawić koła rozrządu (mają napisy IN i EXHAUST) ?
4. Jaka jest kolejność czynności, ust. kół i następnie założenie paska?
5. Jak skontrolować napinacz, jeśli wymiana to jak?
Czy bicie koła na wale mogło być przyczyną nierównej pracy silnika ?
Pozdrawiam
_________________ Darek
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Sro Paź 03, 2007 22:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 17:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad 1.: Zdjęcie łapy ułatwiłoby sprawę, ale nie jest konieczne (ale od silnika odkręcić ją trzeba!). Pod silnik podkłada się podnośnik i się go podnosi.
I na koniec, jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, to raczej się za to nie zabieraj samodzielnie.
EDIT: Sorry, dopiero teraz zauważyłem, że chodzi o starszego Roverka. No ale może filmik nadal coś rozjaśni.
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
na zastanawianie sie nad wymiana jest za pozno...
kolo mialo bicie wiec i tak i tak trzeba je zciagnac
czy bicie tego kola moglo byc przyczyna nierownej pracy silnika?
podczas dodawania gazu unosila sie klapka przeciwwybuchowa na filtrze powietrza (auto ma gaz)
wygladalo to tak jakby podczas sprezania w cylindrach za wczesnie otwieraly sie zawory dolotowe
a co do wymiany mam nadzieje ze sobie poradze
male dolne kolo rozrzadu na wale
nie da sie go ustalic na stale, gdyz wypustek na wale i "wklesniecie" w kole nie ustalaja ich w stalej pozycji
mozna wykonac okolo 1/4 obrotu
jak to przykrecic?
no to masz niestety dosc spory problem
bo wyglada na to, ze wyrobil sie ten klin na wale i w kole
swoja droga mogli to zrobic na normalnym klinie
ktos kto kiedys wymienial rozrzad za słabo dokrecil śrube na wale
ja naprawde trzeba bardzo mocno dokrecic, serwisowka podaje 210 Nm
gdy sie tego nie zrobi klin ten sie z czasem wyrabia
u mnie ten luz to okolo pol zabka wiec jeszcze znosnie
ustawilem na srodku dokrecilem mocno i jezdze
u ciebie tak spory luz najprawdopodobniej jest przyczyna zlej pracy silnika
niestety nawet jesli kupisz nowe male kolo, to niewiele pomoze, bo wyrobiony jest tez pewnie wal
walu nie oplaca sie wymieniac
mozesz probowac ustawic to wszystko na srodku i skrecic, ale i tak nie ma gwarancji ,ze to sie nie przesunie i ze dobrze ustawisz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
AndreW, wielkie dzieki
potwierdziles moje przypuszczenia
wszystko poskladane, silniczek cyka jak zegarek na gazie i na benzynce
poprostu sam miodek, od razu rover da sie lubic
mam nadzieje ze tak pozostanie
sadze ze powodem niedomagania bylo zbyt luzno dokrecone kolo rozrzadu na wale
mimo ze wpust jest juz troche wyrobiony, odjalem kat o ktory sie wyrobilo kolo, postawilem nowe znaki na kole i poskladalem do kupy na loctite
napisy ustawilem na lewym wydech a na prawym ssanie
zapodalem 210Nm i mysle ze pochodzi
dzieki wszystkim za porady a AndreW w szczegolnosci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum