Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Naszpanowanie paska rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Naszpanowanie paska rozrządu
Autor Wiadomość
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:26   [R620] Naszpanowanie paska rozrządu
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam

Według naklejki mialem wymieniany pasek + pompa przy 215 tyś w 2004 roku styczeń. Teraz auto ma 237 tyś ( auto stało 2 lata bo było rozbite), z tego co wiem to pasek powinno sie zmieniać co 60 tyś (chociaz w programie info tech workshop wyczytalem ze co 120 tys) lub 5 lat, wieć jescze z rok powinienem jezdzić bez zmiany. Ale z ciekawosci odkrecilem osłone i sprawdzalem jego naszpanowanie, z tej luzniejszej strony odchylal sie przy pomocy nacisku palca na okolo 6mm czy to jest w normie?
_________________
pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 10:02   

Ze względu na to że auto stało ja bym wymienił jak najszybciej.

Guma traci swe właściwości wraz z upływem czasu. Warunki atmosferyczne robią swoje i gdy autko stoi pod chmurką ( zakładam że nikt nie garażował twojego egzemplarza) i jest nieodpalane taki pasek nie ma kiedy się rozruszać i przeschnąć tak więc wilgoć robi swoje z włóknami płótna które wykorzystywane jest podczas produkcji.
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



  Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:41   

to mnie troche zaniepokoiłes, bo planowałem wymianę na wiosnę :-(, jak na razie zrobilem autkiem 2,5 tys km
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:58   

mimo wszystko ja bym nie ryzykował. wymiana paska plus części to koszt około 600- 800pln (nie wiem dokładnie, może nawet mniej tak strzelam) a koszt naprawy bądź wymiany silnika znacznie większy.
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 10:07   

wyczytalem przed chwilą w autodacie ze pasek sie zmienia co 84 tyś mil (okolo 130 tys) lub co 7 lat. W info tech było podobnie napisane tylko okres byl krotszy lat, jak to w koncu jest z tą wymianą? Urwał sie juz komuś pasek w tym silniku?
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 10:38   

urwał się koleżance Juzzy :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 12:53   

za stary był, czy za duży przebieg, czy jeszcze z innego powodu?
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 20:01   

Może i fabryczny wytrzyma 120 tyś .km. ale kolejny raz to już co 60 tyś. W autach niewiadomego pochodzenia należy w pierwszej kolejności wymienić olej, a potem kpl. rozrząd. Jest to wydatek ok 430 zł. z napinaczami i rolkami (w dieslu) + wymiana 150-200 zł .Po takiej wymianie można zaryzykować dalsze wyjazdy bez obaw. Jeżeli auto stało pod chmurą przez dłuższy czas ,to tak jak zakup z niewiadomego żródła. Książka serwisowa też nie gwarantuje stanu faktycznego pojazdu ( znam przypadek wpisów do lewej książki serwisowej ,bo ten ktoś ma mechanika w rodzinie). Polak cały czas potrafi ,a i Turek się już w Niemczech od naszych nauczył kombinowania z licznikami. :beczy:
 
 
kiko 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: Bieruń



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 21:30   

jeśli zdecydujesz się na wymiane paska rozrządu sam to pamiętaj.
podejdz do tego bez stresów. niewiem jak w twoim roverku ale w moim 416si 1,6 16v 97r robiłem to sam i to poraz pierwszy i się udało. gdzieś będzie zamieszczona informacia jak to jest z twoim. a przy napinaniu paska pamiętaj że na najdłuższej długości paska powinieneś potrafić przekręcić go o kąt 90 stopni przy użyciu normalnej siły. :wink: to jest disel uważaj.

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 21:45 ]
jeśli chcesz sprawdzić poprawność tego przedsięwzięcia to przed przystąpieniem do prac zrób sobie zdjęcie szczególnie uwzględniając w jakiej pozycji są ułożone wszystkie koła rozrządu. sprawdz jak są ułożone wszystki cech (znaki). i w jakiej pozycji znajdują się tłoki przy spasowaniu wszystkich znaków. po zakończeniu prac sprawdz czy wszystko jest tak zrobione jak było wczesniej, odkręć świece i kręć kołem pasowym jednoczesnie przysłuchując sie czy nie ma jakiś stuków lub nietypowych trzaskoów, jeśli jest dobrze zakręć świece odpal samochód na 2 sek. a druga osoba niech nasłuchuje. jeśli pali ok to jest ok.
Ostatnio zmieniony przez kiko Pon Paź 29, 2007 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 23:50   

ja wymienialem niedawno z kumplem rozrzad w mitsubishi colt 1.6 16v,
nic strasznego, opisanie starego paska wiele ulatwia.
tj. zaznaczalem na starym pasku flamastrem wciecia na kolach wieloklinowych, pozniej bralem nowy pasek, zaznaczalem jedna kreske i liczylem za ile zabkow musi byc nastepna (sugerujac sie tym starym)

tylko dobrze policz :D

ja sprawdzalem z 10 razy

pozniej nalozylismy nowy i wszystkie kreski flamastra zgadzaly sie z oznaczeniami na kolach wieloklinowych


napielismy i przetestowalismy :D


furka jezdzi juz ponad 0,5 roku i zyje a zrobione sporo bo bylismy nia nawet w anglii, a kumpel jej nie oszczedza z obrotami



p.s.
najlepiej dopisuj ktora kreska od jakiego kola i w ktora strone sie pasek kreci



pzodr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wymiana paska rozrządu
kurtki Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Mar 21, 2009 13:49
szoso
Brak nowych postów [R620] Wymiana paska rozrządu
Martinez Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Sty 17, 2010 21:08
Remigiusz
Brak nowych postów [R600] Wymiana paska rozrządu
Domcio Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Cze 04, 2007 17:37
ADAM1
Brak nowych postów [Honda Accord] Po wymianie paska rozrzadu-problem
miuzik84 Rover serii 600, Honda Accord 18 Pon Paź 19, 2009 13:26
Jugol
Brak nowych postów [R618,98'] Sprężyny napinacza paska rozrządu oraz balans.
sila Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Wrz 03, 2011 21:34
marthinez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink