no i po kilku dniach obserwacji mówięw co zauważyłem.
jadę wrzucam luz obroty schodzą no i schodzą za nisko ale po 2-3 sek. wracaja do normy.
jadę wrzucam na luz naciskam na hamulec i jest ta sama historia lecz nie za każdym razem. w pierwszym przypadku też nie za każdym razem. obejrzałem też wszystkie podcisnieniowe wężyki ale nic dziwnego na nich nie ma. żadnych pęknięć czy przetarć.
dzisiaj odepnę przepływomierz powietrza i pojeżdżę, zobaczę czy takie cuda też będą się dziać.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 11:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak odpięłem przepływkę to auto dostaje kopa. to znaczy lepiej reaguje na pedał gazu. lepsze przyśpieszenie. ale za to wali dymem z rury że głowa boli. mam wrażenie jakbym jechał za autobusem marki ikarus. strasznie kopci, ale to jest chyba nieuniknione po odpięciu tegoż elementu.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 17, 2007 19:49
Odpięcie przepływomierza nie powinno mieć aż tak dużego wpływu na dymienie , sprawdż wszystkie połączenia węży intercoolera i czy nie masz pękniętego kolektora ssącego (częsta awaria) wygląda mi to na dwie różne usterki.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
kolektor mam cały bo zdejmowałem do czyszczenia. węże też mam całe i szczelne bo zaglądałem wnikliwie. zawór EGR wyczyszczony i co ważne działa.
z tą przepływką to wydaje mi się tak że jak ją odepnę to silnik dostaje wtedy zbyt bogatą mieszankę że dymi jak smok? tak mi to wygląda. z drugiej strony może wszystkiego paliwa nie spala i idzie w rurę. cholera nie wiem gdzie szukać. dzisiaj rano znowu akcja jadę sobie, hamuję i dopuki nie puściłem hamulca to obroty były na bardzo niskim poziomie-jak puściłem wsio ok. na to też może mieć wpływ jakieś podciśnienie ale niby wszystko szczelne. dziś niedziela i nie chce mi się tam grzebać. ale jutro pewnie coś podziałam.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 12:44
No to wiesz co to jeżeli spadają jak trzymasz hamulec to coś nie tak ze sprzęgłem. Takie objawy jakby nie do końca puszczało tarczy i trochę ją do koła przyciskało i przez hamowanie spadają obroty.
no to może być nawet ciekawa teoria. ja od jakiegoś czasu zauważyłem że sprzęgło zaczyna przy dużym oporze np. wjazd na krawężnik lub szybkie puszczenie sprzęgła i ruszenie pod górkę to taki chwilowy metaliczny dźwięk. on trwa ułamek sekundy i napewno dochodzi z okolicy łączenia silnika ze sprzęgłem. tam się coś niedobrego dzieje-coś się kończy tylko co?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 16:04
Objawy typowe jak dla przepuszczającego (dziurawego) serwa (od hamulcy oczywiście)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 16:43
To chyba zaczyna być sensowne w całości. Czytając o zaworze EGR, który otwarty, z powrotem kieruje część spalin do dolotu, przeczytałem, że jego pracę (otwarcie) powoduje (jeżeli dobrze zrozumiałem angielskie określenia) podciśnienie z serwa hamulcowego. Zasada EGR: odpuszczasz gaz -> zawór EGR się otwiera i dopuszcza z powrotem część spalin do dolotu, dodajesz gaz -> EGR się zamyka i silnik dostaje wyłącznie świeże powietrze.
To podciśnienie pochodzi z takiego cienkiego wężyka przy zaworze EGR z lewej strony.
I teraz: Anglicy proponują nawet odcięcie EGR (czyli jego zamknięcie na stałe) poprzez odłączenie tego wężyka od EGR i zaślepienie go śrubką i przymocowanie opaską gdzieś z boku. Króciec EGR można czymś zabezpieczyć.
Podobno ten chwyt polepsza pracę silnika do 2000obr/min. Spróbuj to odłączyć i sprawdź czy nadal będzie dymił.
Tu opis przy piątym zdjęciu od góry:
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#CF
Może u Ciebie awaria serwa powoduje otwarcie ciągłe EGR i stąd ten dym przy przyspieszaniu.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 17:31
Zawór EGR nie jest podłączony bezpośrednio (na stałe) z podciśnieniem ,po drodze do niego jest jeszcze zawór solenoidowy (pod kolektorem ssącym) i to on podaje podciśnienie do zaworu EGR, sam zawór otwiera się w sumie na zimnym silniku , póżniej go zamyka , z kolei jeżeli jest otwarty na ciepłym silniku to objaw jest taki że przydławia silnik spalinami i wtedy dymi (ale również opornie wchodzi na obroty)-Taka mała sugestia zobacz ten kolektor dokładnie czy nie jest okopcony przy zgrzewie (na łączeniu) tego nie raz naprawdę gołym okiem nie widać , najlepiej niech ktoś siedzi w środku i przegazuje auto a ty sprawdzaj ręką czy nie dmucha na około kolektora ssącego (biorąc pod uwagę że intercooler od dołu nie jest gdzieś nadpęknięty)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lis 27, 2007 09:47
henryk_w napisał/a:
Anglicy proponują nawet odcięcie EGR (czyli jego zamknięcie na stałe) poprzez odłączenie tego wężyka od EGR i zaślepienie go śrubką
to chyba zle proponuja
cytuje "Recyrkulacja spalin ERG polega na ich zwroceniu do cylindra w celu zmniejszenia panujacej tam temperatury (...) Bez EGR komore spalania trzeba chłodzic paliwem, a wtedy rozsnie zużycie paliwa i emisja CO2 (...) Recyrkulacji nie stosuje sie podczas pracy silnika pod niewielkim i pelnym obciazeniem oraz podczas jego nagrzewania do temperatury roboczej"
wiec nie radze zamykac na stale cos co jest tam dane w jakims celu. jakby mozna bylo to zamknac to nie widze sensu po co to producent montowal
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lis 27, 2007 22:12
przemo285 napisał/a:
zawór solenoidowy (pod kolektorem ssącym) i to on podaje podciśnienie do zaworu EGR
- pytanie:
czy bez podania podciśnienia zawór EGR jest zamknięty? - czyli nie kieruje do silnika z powrotem części spalin?
Dam-Kam - po prostu z różnych opinii wysnuwam wniosek, że EGR nie jest przez fabrykę dany dobrowolnie, raczej, że została do tego zmuszona.
Co do temperatury, to widzę tu pewną sprzeczność albo czegoś nie rozumiem:
z jednej strony intercooler ma obniżyć temperaturę powietrza i polepszyć tym samym jego właściwości, z drugiej strony EGR dodaje do mieszanki ciepłe spaliny?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lis 27, 2007 22:21
henryk_w napisał/a:
z jednej strony intercooler ma obniżyć temperaturę powietrza i polepszyć tym samym jego właściwości, z drugiej strony EGR dodaje do mieszanki ciepłe spaliny?
ba... te cieple spaliny nawet wypychaja swieze powietrze ale moze tym samym to swieze powietrze wypchane chlodzi bezposrednio turbine
jak na razie nic nie zauważyłem co by mogło mnie naprowadzić na właściwy trop. sprawdziłem szczelność węży przy intercoolerze,zawór egr mam wyczyszczony,przy kolektorze nic nie dmucha, wszystko szczelne, przy serwie też nic niby nie ucieka. wszystkie wężyki podciśnieniowe niby sa szczelne. ostatnio ten problem z obrotami jakby sie zmniejszył albo przestałem już zwracac na to uwagę. aczkolwiek problem występuje i napewno trzeba będzie się z tym kiedys uporać. narazie mam inne zmartwienie bo będę musiał wymienić koło dwumasowe bo straszny metaliczny dźwięk przy szybszym puszczeniu sprzęgła a to trochę kosztuje i masa roboty. ale dam znać jak coś wymyslę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum