Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6
Autor Wiadomość
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 14:48   [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Panowie - ostatnio po 3 dniowym postoju miałem problem z odpaleniem autka - po 2-3 próbie z dodaniem gazu odpaliło i było OK. Po tygodniu znowu autko postało trochę i znowu podobny problem - po odpaleniu na moment obroty zeszły w dół tak jak by silnik miał zgasnąć ale po przegazowaniu było OK.

Pytanie co powoduje problemy ?? ??

Ja postawiłem na świece.... i tu się okazało że komplet świec to 360 zł (to sa jakieś takie platynowe czy coś tam) . A za wymianę krzyknęli 200 zł bo podobno sporo rozkładania.

Może ktoś doradzi czy można zrobić to oszczędniej ?
Może jakieś zamienniki ?
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Mar 02, 2012 08:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 14, 2007 14:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:04   

podaj dokładnie rok podukcji i moc silnika czegoś w katalogach poszukam
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:09   

Tak jak w tytule: silnik 2000ccm, moc 150KM, liczba cylindrów 6 w układzie V (oznaczenie silnika KV6). Rocznik 2000.
Te świece to takie na których montowana jest cewka zapłonowa (nie ma przewodów wysokiego napięcia)
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:28   

ile masz najechane i czy kiedykolwiek zmieniałeś świece??

ja w swoim MG ZR160 mam po katalogu NGK identyczne świece i ostatnio je zmieniałem.
lepiej innych nie zakładać słyszałem ze dzieją się dziwne rzeczy
ja moge tobie załatwić te swiece za 51,35 za sztuke (komplet 308zł) + wysyłka jakieś 15 zł a wymienic to sam sobie możesz jak troszke znasz sie na tym!!
co do zamienników to są BOSCH'a szt. 40,00 (komplet 240zł) ale nie polecam!!
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:38   

Czyli na świecach wiele nie oszczędzę.
Ja ich nie wymieniałem, poprzedni właściciel tez nie. Auto ma najechane 165000, zapewne swiece wymieniał poprzedni właściciel (niemiec pewno nie oszczędzał)

A wiela z tym roboty ? (z wymiana świec)
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:48   

wątpie ze niemiec wymieniał bo platynowe sa katalogowo na 100000km wiec raczej nie!! co do roboty to nie wiem jak u ciebie mnie to zajeło jakieś 40min (nie licząc czasu oczekiwania na świece 12godzin) radze tobie wymienić i to szybko bo u mnie nie były wymieniane przez 122000 km i zaczął dziwne błędy łapać np spalanie stukowe czy brak zapłonu na 1 garczku i jeszcze wiele innych jak coś to dzwoń 0413629671 od 8.00 do 16.30 albo 508105024
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 15:54   

OK, poczytam w RAVE co i jak i przykręcę.
W RAVE podali model swiec: GSP 66527 ....
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 21:36   

ok to poczytaj i daj znać jak coś!! u mie na tych NGKach naprawde sie poprawiło jakiś taki sympatyczniejszy pedał gazu się zrobił :lol: aż się chce go wciskać :rotfl:
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 09:43   

Czy te Twoje NGK to model PFR 6N-11 ?
Wyczytałem w necie że to lepszy zamiennik od tych oryginalnych.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 14:54   

świece dziś wysłane!!
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 15:02   

Panowiue - przyglądałem się jak te świece sa zamontowane w V6, wyglada na to że trzy przednie to się wymienia w ten sposób że zdejmujemy takie zatyczki (fajki) i wykręcemy świecę. Gorzej z tyłu bo tam trzeba odkręcić trzy cewki zapłonowe które są bezposrednio montowane na świecach - w sumie nie problem ale dojście fatalne. Może ktoś to robił i ma jakiś patent ułatwiający wymiane tylnich świec.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 18:42   

Odkręć klapkę na ścianie grodziowej -na środku (przykręcona jest na dwie śrubki na 8 klucz i wyciągana do góry)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 08:23   

I to wystarczy aby dostać sie do tych cewek ?
Nie trzeba jeszcze demontować elementów podszybia .... pytam bo patrzyłem na to dojście i jest cienko .....
Czy jak już zdejme tę osłonkę i wyjme te cewki (3 x po 2 sróbki) to same cewki wyjmuje się bez problemu?
Czy śriece wykręcę zwykłym kluczem rurkowym z prętem poprzecznym - takim do świec 16mm, czy może potrzebny bedzie jakiś łamaniec ?
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
RoG 




Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 16:48   

Przyłączam się do próśb Roadkinga, bo też mnie to czeka chyba.... Tak się zastanawiam czy mój mechanior wpadł, by choć obejrzeć świece skoro przy wymianie rozrządu rozebrał pół auta a póżniej drugie pół, by dostać się do cieknącej obudowy termostatu... Czasem - nie zawsze - gdy z delikatnej jazdy chciałem przejść do kontrataku :D powstawało coś na wzór...turbodziury - auto przyspiesza przez chwilę średnio by za moment ruszyć z kopyta i wcisnąć w fotel (czas przeszły, bo od tygodnia stoi w warsztacie). Pierwsza myśl to świece albo kable... a kabli, z tego co czytam, brak :P
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 18:07   

Podszybia nie trzeba demontować tylko wymontować tą klapkę o której wspomniałem wcześniej , wtedy jest o wiele lepsze dojście , kluczy /łamańcy/ nie potrzeba ale najlepiej odkręcić nasadką do świec 16 na przedłużeniu i z pokrętłem -napewno dacie radę wbrew pozorom nie jest tak żle :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 08:19   

Odnośnie tej dziury w przyspieszeniu to powinna byc delikatna dziurka w okolicach 2,7 tyś obr i 4 tyś obr.
Jednak ta przy 2,7 jest wyraźnie wyczówalna a to za sprawą zmiany geometrii kolektora ssącego - chodzi o te silniczki otwierajace zastawki w kolektorze - pisałem juz o tym.
Ja wyraźnie wyczuwam ten moment a dzięki temu wiem że silniczek działa (bo lubi się popsuć) - jak przestanie to silnik stanie się bardziej mułowaty. Ten dołek to tak na oko oceniam na 25% lepsze przyspieszenie od 2,7 tys obr.
Jeżeli u ciebie pada przyspieszenie tak jak by się zgławił a potem nastepuje odbicie to nie jest to normalne.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
zbrojak 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 08:51   

chciałem sie jeszcze wtrącić i zapytać czy świece dotarły do odbiorcy??
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 09:02   

Jeszcze nie - czy wysłałeś je priorytetem ?
Mam nadzieje że dziś dotrą bo jutro planuję ich wymianę, no ale zobaczymy, poczta to jak mawia mój kolega "to ch...e", teraz zwykła przesyłka idzie 2 tygodnie a priorytet tak jak kiedyś zwykła przesyłka czyli 2-3 dni. Ciekawe kiedy ktoś roz...pieprzy tę dziadoską instytucję niedotrzymującą zobowiązań.

[ Komentarz dodany przez: thef: Sro Lis 21, 2007 10:58 ]
Troszeczkę odwulgarniłem ;)
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Lis 21, 2007 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RoG 




Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 20:26   

roadking napisał/a:
Odnośnie tej dziury w przyspieszeniu to powinna byc delikatna dziurka w okolicach 2,7 tyś obr i 4 tyś obr.
Jednak ta przy 2,7 jest wyraźnie wyczówalna a to za sprawą zmiany geometrii kolektora ssącego - chodzi o te silniczki otwierajace zastawki w kolektorze - pisałem juz o tym.
Ja wyraźnie wyczuwam ten moment a dzięki temu wiem że silniczek działa (bo lubi się popsuć) - jak przestanie to silnik stanie się bardziej mułowaty. Ten dołek to tak na oko oceniam na 25% lepsze przyspieszenie od 2,7 tys obr.
Jeżeli u ciebie pada przyspieszenie tak jak by się zgławił a potem nastepuje odbicie to nie jest to normalne.


Jutro odbieram auto od mechanika i sprawdzę dokładnie kiedy ta dziura występuje. Może źle to ująłem, ale to co piszesz wydaje się dokladnie opisywać tą "przypadłość". Skoro to normalne to ok.

Dzięki za wyjaśnienie. 75 mam od miesiąca i jeszcze jej nie poznałem, dlatego staram się wychwytywać dziwne zachowania i szukać ich opisów na forum...
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 14:32   

zbrojak napisał/a:
chciałem sie jeszcze wtrącić i zapytać czy świece dotarły do odbiorcy??


Świece dotarły - wymiana zajela 1,5 godziny i wcale nie była az tak upierdliwa jak by sie mogło wydawać - troche trzeba się nagimnastykować ale nie jest tak źle :-)
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - 1.8 K
waski1975 Rover serii 75, MG ZT 43 Pon Gru 03, 2012 12:35
joannak25
Brak nowych postów [R75] Świece/Przewody/Cewki Zapłonowe
Muody Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 05, 2016 22:14
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Przewody zapłonowe
luki12 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Kwi 06, 2010 10:01
luki12
Brak nowych postów [R75] Jak wyjąć przewody zapłonowe
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Cze 04, 2012 21:02
automechanik
Brak nowych postów [R75] jakie przewody zapłonowe kupić
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Paź 05, 2013 00:41
wschodni



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink