Witam Wszystkich.
Mam problem z praca silnika mojego rover`ka. Silnik w zakresie 1.5 - 3 tys. rpm przerywa. Mysle ze to nie przewody, swiece, kopulka i palec bo sa wymienione na nowe. Podejrzewam jakis czujnik. Po odlaczeniu od czujnika temp. praca silnika jest stabilniejsza ale wraz w zakresie niskich obrotow przerywa. Moze pod pedalem przyspieszenia jest jakas czujka?
Prosze o porady.
Pozdrawiam
Darek
[ Dodano: Pią Lis 16, 2007 21:57 ]
i nic?
_________________ Darek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 22:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ponadto zauwazylem, ze gdy silnik jest zimny wszystko jest ok, lecz gdy nabierze temperarury potrafi zgasnac na wolnych obrotach i poprostu przerywa przy okolo 2 tys rpm.
moze pomoglby restart komputera, a moze uszkodzony jest czujnik temperatury????
był czujnik wciśnięcia pedału gazu, który dawał sygnał do zamknięcia wtryskiwaczy przy hamowaniu silnikiem
(przynajmniej tak mówi dokumentacja MEMS dostępa na stronie )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
w modelach produkowanych do 1993 o zamknieciu przepustnicy informuje ECU wylacznik przepustnicy. Dzieki temu ECU jest informowane nie tylko o biegu jalowym ale tez o hamowaniu silnikiem, po 93 roku informacja ta jest brana z czujnika polozenia przepustnicy.
gdy czujnik jest zamkniety omomierz ma pokazac zero, powoli otwierac przepustnice w chwili pstrykniecia omomierz powinien pokazywac rozwarty obwod, oczywiscie ma nie zmieniac wskazania jesli przepustnica jest otwarta
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja jednak szukałbym w układzie zapłonowym - może przebicie ma cewka zapłonowa. Miałem parę lat temu Astrę która po zagrzaniu gasła na 2-3 minuty, po ciężkich "bojach" kupiłem cewkę za stówkę i problem zniknął. Proponuję ciemny garaż albo nocne obserwacje. Niektórzy spryskują wodą przewody, cewkę i kopułki - wtedy lepiej widać przebicia. W moim rowerku 1,4 Si 98' silnik szarpał poniżej 2500 obrotów - powodem był brak sprężynki pod grafitem kopułki (skorodowała na amen). Życzę powodzenia.
Koledzy dziekuje za porady.
Wymienilem swiece na poprzednie ktore mialem. Stan sie poprawil, ale musze sprawdzic autko w dluzszej trasie a nie na miescie. Test z woda musze wykonac i chetnie podzele sie spostrzezeniami.
Jeszcze raz dzieki
Wymienilem swiece na poprzednie ktore mialem. Stan sie poprawil, ale musze sprawdzic autko w dluzszej trasie a nie na miescie. Test z woda musze wykonac i chetnie podzele sie spostrzezeniami.
No i jak tam spostrzeżenia?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum