SOLVED [R220 SDi 2.0 98r.] Brak mocy auto pomalu sie rozpedza
Autor
Wiadomość
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 11:54 SOLVED [R220 SDi 2.0 98r.] Brak mocy
Witam. Mam problem z moca w roverku 220 sdi.Tzn ma 105km ale jak jade i przyspieszam to wogule nie czuc "kopa".rozpedza sie tak jak by mial 60km.cos jest zepsute ale nie wiem co. pomuscie prosze
Ostatnio zmieniony przez giewu Sob Lis 24, 2007 15:27, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 11:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1131 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10926 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 12:05
popraw temat na zgodny z zasadami
spróbuj odpiąć przepływomierz powietrza
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Rowan
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 14:53
Też myślę o przepływomierzu.
thef
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 15:10
Przyczyn może być wiele. Na początek takie pytanie, słychać jak turbina pracuje i czy węże od turbo są szczelne? Może też coś z kątem wtrysku nie tak. Opisz nam czy objawy pojawiły się nagle czy może stopniowo. Możesz sprawdzić również przepływomierz, jak sugeruje Rowan - odepnij wtyczkę, przejedź się i sprawdź czy jest jakaś różnica.
seyfer
Pomógł: 22 razy Dołączył: 04 Sty 2007 Posty: 735 Skąd: PCT Rover 75
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 17:59
ja odpielem u siebie i jakiejs znacznej roznicy nie zauwazylem
endriu_poznan
Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 17:59
Ja mialem tak samo - okazalo sie ze byla dziura w wezu intercoolera dolnym - kupilem nowy za 190zl.
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:05
endriu_poznan ktory dokladnie zmieniles waz???ten co idzie do przeplywomierza?????czy ten co jest zara po filtrze na dole?????odp
thef
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:10
pawelm19871, popraw ten temat bo dostaniesz ostrzeżenie.
Węże turbo, to te grube dochodzące i wychodzące z chłodnicy powietrza, widoczne na zdjęciu.
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:22
temat poprawile. a nie wiecie przy ilu obr wlancza sie turbina????
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1131 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10926 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:25
turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:28
jak sie nazywa i do czego sluzy to co jest na czerwono zaznaczone???
[ Dodano : Czw Lis 22, 2007 23:31 ]
przepraszam to co jest w czarnym prostokacie
endriu_poznan
Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:38
Z tego co pamietam to wymienialem waz, ktory idzie od intercoolera do kolektora ssacego, ale rownie dobrze mogl Ci sie przetrzec ten drugi....
Ostatnio zmieniony przez endriu_poznan Pią Lis 23, 2007 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Brt
mgz insz.
Pomógł: 1052 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 11396 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:48
Cytat: turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP
a nawet odrobinę szybciej zależy to od biegu na którym jesteś i czy silnik jest w pełni obciążony
w tym czarnym prostokącie jest MAP sensor - czujnik ciśnienia doładowania.
_________________ Pozdrawiam - Brt
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 13:17
Ta rura co jest zaznaczona jest peknieta.To moze byc powod tego ze moj Roverek zamula????
fca
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1131 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10926 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 15:48
może i pewnie jest
przez tą rurę idzie powietrze ze sprężarki do silnika, jeśli jest pęknięta, to nie ma ciśnienia doładowania
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Brt
mgz insz.
Pomógł: 1052 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 11396 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 16:23
sTERYD napisał/a: przez tą rurę idzie powietrze ze sprężarki do silnika, jeśli jest pęknięta, to nie ma ciśnienia doładowania
trafiony zatopiony przyczyna znaleziona
pawelm19871 , gdybyś przeczytał techniczny FAQ to nie musiałbyś zadawać tego pytania
_________________ Pozdrawiam - Brt
pawelm19871
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: Brzeg
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 12:00
dziekuje wszystkim raz rady itp.
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 11:27
sTERYD napisał/a: turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP
Raczej tam, gdzie mamy maksymalny moment obrotowy, czyli przy 2000rpm.
No chyba, że mnie ktoś poprawi i poda jakieś logiczne uzasadnienie.
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Rowan
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 15:06
piter34 napisał/a: Raczej tam, gdzie mamy maksymalny moment obrotowy, czyli przy 2000rpm.
Wydaję mi się że jednak gdzieś koło 3000rpm ponieważ diesel naprawdę dobrze się rozpędza przy tych obrotach.
Kalah
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 58 Skąd: Wawa
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 15:32
Wystarczy spojrzec na wskaznik cisnienia doladowania, jesli ktos ma i widac, ze zaczyna ladowac z nizszych obrotow (oczywiscie pelne obciazenie) zeby przy okolo 1900 osiagnac wartosc maksymalna.