Kto się śmieje ten się śmieje ostatni. Te pseudo filtry to tylko jedna wielka kicha. Jak wiecie silnik najlepiej pracuje w temp 80 stopni zasysając zimne powietrze które ma mniejszą gęstość. Sęk w tym że te stożkowe filtry zasysają ciepłe a nawet gorące powietrze które nie sprzyja poprawnej pracy silnika. Więc jednym słowem lipa. Dlatego filtr stożkowy powinien być
w obudowie i zasysać powietrze z np komory błotnika gdzie jest chłodniejsze tak jak oryginalny filtr powietrza. Po to stosuje się chłodnice w dieslach tzw.intercolery. A propo tego wtłaczania powietrza to wpisz w google elektryczne turbosprężarki. Chyba się nie zmęczycie czytaniem o nowych technologiach wprowadzanych przez japończyków. Stare turbosprężarki są napędzane spalinami a nowa technologia stworzyła już elektryczne turbosprężarki co pozwala szybsze i dynamiczniejsze podwyższanie mocy silnika spalinowego o 40%. Do tego dokładam przykładowy post z neta. http://www.capri.pl/forum/2244
[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 20:18 ]
I jeszcze jedno. Chyba mało używacie wyszukiwarki. Jest wiele stron poświęconych przeróbkom silników ale to ma dobre i złe strony. A tu jeszcze jeden link stronki poświęconej tuningiem. http://speed-zone.pl/tuning.php?tuning.2173 Popatrzcie i poczytajcie jak tuninguje się np auta japońskie z których można wycisnąć dziesiątki a nie pojedyńcze KM. Może i zgrabne te auta ale ich silniki są skomplikowane i nie dziwie się że gazownicy niechętnie biorą do gazowania. Czytając posty na tym forum najczęstszym problemem jest iż wpieprzają za dużo paliwa co powodem jest uszkodzenie przynajmniej jednego sensora od temperatury.Zazwyczaj siada ten w kolektorze ssącym który zalewa się oparami oleju z odpowietrzenia wlewu oleju. Konstruktor chyba zapomniał o jakimś odstojniku.
To na tyle dzisiaj bo widzę że bawi was głupie podśmiechiwanie z kogoś który czyta setki postów z różnymi artykułami dotyczących próby podrasowania w prosty sposób silnika i podzielić się uwagami z innymi użytkownikami forum. golf=wieś bmw=dres rover=?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 22, 2007 19:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zasysając zimne powietrze które ma mniejszą gęstość.
tu chyba sie pomysliles, bo zimne powietrze ma wlasnie wieksza gestosc
marianox5 napisał/a:
turbosprężarki co pozwala szybsze i dynamiczniejsze podwyższanie mocy silnika spalinowego o 40%
o tej nowej technologi to ja czytalem chyba z 5 lat temu
a czytales ile taka turbosprezarka potrafi wciagnac pradu
i jak bardzo obciaza alternator?? chyba nie
ten pierwszy link jest nawet smieszny
jak ktos tam napisal zeby zastosowac zwykly wentylator na 12V
ja Ci radze nie czytaj takich bzdetow
drugi link juz jest lepszy, ale dalej tam nie widze wad elektrycznej turbosprezarki
jedna podalem juz wyzej
marianox5 napisał/a:
Chyba mało używacie wyszukiwarki. Jest wiele stron poświęconych przeróbkom silników
jak dzieki temu mam czytac takie rzeczy jak zwykly wentylator na dolocie to wole nie czytac wcale, moze lepiej zastosowac wentylator od athlona
marianox5 napisał/a:
Czytając posty na tym forum najczęstszym problemem jest iż wpieprzają za dużo paliwa co powodem jest uszkodzenie przynajmniej jednego sensora od temperatury.Zazwyczaj siada ten w kolektorze ssącym który zalewa się oparami oleju z odpowietrzenia wlewu oleju. Konstruktor chyba zapomniał o jakimś odstojniku.
a to juz bardzo ciekawa teoria, najpierw za duzo paliwa, potem brak odstojnika, a po tym wszystkim siada czujnik temp
nie no, weź sobie to jeszcze raz przeczytaj i przemysl to co napisales
w pokrywie walkow rozrzadu silnika serii K jest druciany separator oleju
marianox5 napisał/a:
To na tyle dzisiaj bo widzę że bawi was głupie podśmiechiwanie z kogoś który czyta setki postów z różnymi artykułami dotyczących próby podrasowania w prosty sposób silnika i podzielić się uwagami z innymi użytkownikami forum
no jak czytasz takie glupoty jak wiadomosci z pierwszego linka to sie w sumie nie dziwie
o to chodzi ze podrasowania w prosty sposob to nie ma !
zeby cos osiagnac przyzwoitego, poprawic fabryke, to trzeba naprawde sie tym zajac i podejsc profesjonalnie co pociaga za soba spora gotowke
gdyby to bylo takie proste to fabryka zrobila by to dawno, dzieki temu mogliby sie chwalic jeszcze wiekszymi mocami w ulotkach
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nic nie porównowywałem. Napisałem tylko że są zajoby co kombinują żeby wycisnąć kilka koni z swojego rupcia wstawiając gadżety z alledrogo(stożki, tłumiki,magnetyzery). Z tą gęstością to fakt, pomyliłem się.Każda przeróbka z podwyższeniem mocy wiąże się z większym zużyciem paliwa co dodaje szybsze zużycie serca grata(SILNIKA). Zarejestrowałem się na tym forum aby pomóc koledze który ma problem ze swoim 214. Niestety ja wolę już moje 323f z 97 roku. Przynajmniej ma to wygląd auta a nie jakieś wiejskiej konserwy między innymi golf. I po za tym nie mam z nią problemu tak jak z tymi silnikami co są w roverkach. Są zbyt okablowane i skomplikowane. Ale 75 mi się podoba. No i części są drogie. Także głupie śmiechy zachowajcie dla tych co robią głupie doloty powietrza magnetyzery i ryczące tłumiki które dają więcej hałasu niż pożytku. Jeśli już ktoś chce takie auto to nich kupi sobie RX7 a jak go stać to RX8 lub stare F50. Dla mnie każde amatorskie przeróbki są bez sensu. Jakbym chciał to wystarczy przeszczep silnika od wyższego modelu lub wstawienie większej pojemności.
I po za tym nie mam z nią problemu tak jak z tymi silnikami co są w roverkach.
wejdz sobie na forum klubu kazdej marki do dzialu porady techniczne, zareczam ze takie same wnioski mozna wyciagnac , pelno problemow , powiedzialbym nawet ze same problemy
marianox5 napisał/a:
Są zbyt okablowane i skomplikowane.
wiesz jakby to powiedziec, obecnie kazdy nowoczesny silnik spelniajacy normy euro jest okablowany
pewnie przez to jest tez nowoczesny
marianox5 napisał/a:
No i części są drogie
a to to juz jest mit
moze prownamy ceny czesci
lubisz czytac net, to zapodam Ci dwa linki
milej lektury
[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 20:18 ]
I jeszcze jedno. Chyba mało używacie wyszukiwarki. J
Chyba kolego mało używasz mózgu, skoro pisząc te głupoty. Oczywiście silniki 8v serii bmw, czy też 8v golfowskie tuninguje uzyskując miliardy koni mechanicznych, a w przypadku hondy czy nissana mamy tu do czynienia z nanotechniką i terra kM przyroście mocy z jednej wymiany świec. Radziłbym pierw dowiedzieć się na czym polega "TUNING" i jakimi prawami się rządzi... bo p*******e że wolnossący silniki masowej produkcji z przygotowania konstrukcyjnego na 500kk km nie da sie (a to dziwne) wycisnąć z 1.4 100km - 390km to faktycznie świadczy o ślepocie konstruktora. Zapewne silnik golfa z 93roku, nissana z 97 czy też mazdy z 2000r. potrafi wygenerować tyle na starcie....
Wybacz ale powyższym postem pokazałeś "całą swoją wiedzę"
Z góry przepraszam admina, ale ten człowiek powinien mieć bana za taką wiedzę....[/list]
AndrewS: wyedytowalem wulgarne slowo, prosze nie uzywac slow wulgarnych na forum, jest to niezgodne z regulaminem forum, nastepnym razem bede zmuszony dac ostrzezenie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pią Lis 23, 2007 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 21:46
Gusta guściki mi osobiście mazda 323F w ogóle sie nie podoba wygląd sam auta mnie już zniechęca silniki leniwe niby to jedzie a przyspieszać nie chce...hmmm mówisz że dużo kabli w silniku rovera,bo nowoczesna jednostka w porównaniu do mazdy,awarie hmmm no nie wiem czy taki awaryjny,jakoś mam 200 stke i sie nie psuje...nie ma rady jak kupisz/dbasz tak masz nie ważne czy to będzie mercedes,bmw itp kupisz dojechany będzie sie psuć itp...części drogie hehe weź nie śmiesz,bo jestem ciekaw jak to w mazdzie wypada...
Tuning raczej dla ciebie pojęcie obce,tuningowałes kiedyś silnik,widziałeś wiesz jak się to robi
Chcesz mogę ci pokazać mój jeden projekt opisałem na innym forum...ale co tam nie znamy się...
Jak kolega wyżej wspomniał,na każdym forum masz na dzień dobry setki pytań na że temu coś puka,następnemu coś tam długo zapala itp...nie mów że na forum mazdy macie pytanie w dziale technicznym:
-Jak zmienić oponę
-jak nawoskować lakier mazdy
-itp
Na forum BMW wejdź i sobie poczytaj ile tam sie psuje samochodów i co też powiesz ze gówno jest 3/4 ludzi to czasami udziwnia...i wymyśla na siłę problemy w samochodzie...
Może pochwalisz się jaki masz silnik w swojej 323F
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum