Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 1.4 16v 98 R] Misterna Robota Kolina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 Si 1.4 16v 98 R] Misterna Robota Kolina

UPDATE 11.12.2007 FOTKI GLOWICY ZREGENEROWANEJ
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 15:24   

pawel23456 napisał/a:
wzasadzie to powinno wymienic sie wszystkie szpilki na nowe bo jesli pare jest nowych a pare starych (przeciągniętych), to nie zwsze bedą rowno trzymac głowice i niema pewności ze równomiernie bedzie ona doodrecona

przecież wszystkie dokręcasz tym samym momentem... czy nie :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2007 15:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3648
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 08:22   

sTERYD napisał/a:
przecież wszystkie dokręcasz tym samym momentem... czy nie


no niby tak, ale po co w takim razie w instrukcji karzą sprawdzac ich dlugosc ??
pewnie chodzi o to ze "przeciagnieta " szpilka inaczej ciagnie glowice przy rozgrzewaniu sie silnika w stosunku do nowej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 08:33   

AndrewS napisał/a:
no niby tak, ale po co w takim razie w instrukcji karzą sprawdzac ich dlugosc ??

Uwaga sTERYDA dotyczyła moim zdaniem tylko "prawidłowych" śrub. :roll:

[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 08:34 ]
Choć, nie. Wyraźnie pisano o "przeciągniętych".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 09:48   

Dam wam prosty przykład

Mam dwa komplety śrub używanych i jedne są krótsze a drugie o jakiś 1 cm dłuższe czyli są bardziej przeciagniete

Co do odkręcania moich dwóch śrub parszywych ,to próbowałem je rozwiercić to mi sie wiertło złamało w poniedziałek przyspawam nakrętkę i odkręcę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3648
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 10:46   

1 cm to sporo, pewnie jak ktos przykreca za mocno to wtedy bardziej sie wydluzaja
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 13:47   

Cytat:
Uwaga sTERYDA dotyczyła moim zdaniem tylko "prawidłowych" śrub. :roll:

[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 08:34 ]
Choć, nie. Wyraźnie pisano o "przeciągniętych".

no fakt , tylko że myślałem, ze chodzi o przeciągnięte w sensie używane, ale o dopuszczalnej jeszcze przez producenta długości ;)
wtedy zakładając że dokręcimy tym samym momentem, i przy takim samym skoku gwintu siła dociskająca głowicę będzie mniej więcej równa :cool:
AndrewS napisał/a:
1 cm to sporo, pewnie jak ktos przykreca za mocno to wtedy bardziej sie wydluzaja

no fakt, to by musiał ktoś tak z 5 obrotów więcej dokręcić :???:
po takim nierównym dokręceniu, to mógł się i blok wygiąć i głowica :(
czego Ci oczywiście nie życzę :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 03:44   

Nie sprawdzałem w Rave i tp, ale np VW w instrukcjach serwisowych pisze wyrażnie o użyciu NOWYCH śrub do przykręcania głowicy po wymianie uszczelki. Podejrzewam że w wypadku naszych samochodów powinno być tak samo. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:01   

to sprawdź w RAVE :razz:
tam jest procedura sprawdzania czy szpilki się nadaja do ponownego użycia czy nie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pawel23456 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 43
Skąd: radomsko



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 14:09   

co do szpilek dłuższych o 1cm to na pewno szpilka o tyle sie nie wyciagnie nie znam dokładnie konstrukcji tego silnika ale mozliwe ze po prostu jest on tak zaprojektowany ze dwie sa dłuzsze to jest czeste rozwiazanie w silnikach tak samo jak np w silniku perkinasa czesc nakreteg od glowicy jest na 17 a część na 16 klucz. Na szpilki podczas eksploatacji silnika działają naprezenia przenosza drgania, działa wysoka temp, niewiemm ile silników rozkrecaliście ale brdzo czasta wada szpilki jest jej skrzywienie. Mnie uczono tak ze jesli szpilka podczas dokrecania szczeli to jest szmelc. w poządnym zakladzie na zachodzie nikt nie szczypie sie tylko dokręca wszstkie nowe szpilki a stare sie wyzuca a unas jak to u unas gwint jest łeb nie zerwany to zakłada sie spowrotem.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3648
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Gru 02, 2007 22:38   

pawel23456 napisał/a:
on tak zaprojektowany ze dwie sa dłuzsze t


no to by bylo napisane w instrukcji, wspomniane jest tylko zeby nie zamieniac ich miejscami,
poza tym po ich wyjeciu, napewno zwrocilbym na to uwage, bo wszystkie kiedys mierzylem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 19:58   

Fotki z prac

Po zdjęciu głowicy




Fotki głowicy zapodam później,zrobiłem Roverki prezent i dałem głowice do kapitalnego remontu która wyniesie mnie troche...a co tam raz się żyje :mrgreen: jak przyjedzie to pokaże foto
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 08, 2007 00:02   

kolin, ile Ci lykal oleju przed awaria??
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 09:54   

Senn napisał/a:
kolin, ile Ci lykal oleju przed awaria??


To zalerzy...i było że 200ml na 1000km i 1 liter różnie zalerzy jak dusiłem,po odpaleniu na zimnym kopcił po chwili nic,tak samo po dłuższym postoju też zakopcił później zero,Dół silnika zalaliśmy naftą na noc i jest OK nic nie skapało ani nie przepuścił

U kumpla w R 216SI był ten sam objaw co u mnie,głowica poszła do remontu i do tej pory jest ok nic nie pije oleju a zrobił już prawie 7 tys,zobaczymy co tam wyjdzie

[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 11:54 ]
Dziś do mnie przyjechał Oryginalny Olej Castrol Magnatec 5w40 prosto z Niemiec :mrgreen:





Przy okazji parę fotek zanim zdjąłem głowicę,z innego aparatu :wink:



dziś chyba będę odbierał głowicę od Remontu to popstrykam foto
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 12:12   

Siup do góry, na prośbę Kolina ;)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 18:11   

Fotki głowicy po Remoncie







W Głowicy były robione następujące rzeczy:
-Regeneracja głowicy
-Popychacze regenerowane tych co sie nie dało zostały zastąpione nowymi i odpowietrzenie
-Prowadnice wszystkie 16 sztuk
-Uszczelniacze
-Szlifowanie i docieranie gniazd zaworowych
-Planowanie
-Mycie

Jutro jeszcze dojadą Śruby głowicy i uszczelka pod pokrywe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 19:16   

No no zdolny chłopak :ok: :mrgreen:

E wróciła z remontu?? Bo ja jestem na etapie cały czas, że sam robiłeś :)
Ostatnio zmieniony przez zouza Wto Gru 11, 2007 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 11, 2007 20:56   

tak zapytam z ciekawości...ile Cię to kosztowało?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 11:22   

Szymon napisał/a:
tak zapytam z ciekawości...ile Cię to kosztowało?


Za wszystko zapłaciłem 710zł

zouza napisał/a:
E wróciła z remontu?? Bo ja jestem na etapie cały czas, że sam robiłeś :)


Tego to sam w stanie nie jestem zrobić nie mam takich gadżet owskich maszyn :wink: ale resztę robie sam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink